Nauczanie przedmiotu a tytuł egzaminatora

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

pawel_doktorek_1993
Posty: 1
Rejestracja: 2023-08-21, 20:31
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Informatyka, Inne
Lokalizacja: podlaskie

Nauczanie przedmiotu a tytuł egzaminatora

Postautor: pawel_doktorek_1993 » 2023-08-21, 20:33

Szanowni Państwo! Spotkałem się z małym absurdem (wymysłem), ze strony mojej dyrekcji. Uczę w szkole ministerialnej podległej pod Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Wicedyrektor przy układaniu arkusza i dzielenia przedmiotami, odmówił przyjedzielenia przedmiotu zawodowego, argumentując to, iż aby uczyć tego przedmiotu, należy mieć ukończony kurs egzaminatora - co już na wstępnie wydaje mi się absurdalną sytuacją, ponieważ we wcześniejszych latach otrzymywałem przedmioty, które również kończyły się egzaminem i wtedy nie było to problem, brak egzaminatora. Czy jest jakiś zapis w prawie oświatowym, karcie nauczyciela, lub innym dokumencie, który może narzucać tego typu konieczność posiadania egzaminatora w celu uczenia danego przedmiotu. Nadmienię jedynie, że aplikacja na egzaminatora została złożona i oczekuje na rozpatrzenie z racji zbyt dużej ilości egzaminatorów w danym przedmiocie. Proszę o wskazanie ewentualnych zapisów, które o tym mówią bądź wskazania tego, iż jest to kompletną bzdurą. Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Ritter von Rodewald
Posty: 380
Rejestracja: 2017-06-17, 15:50
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język niemiecki
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: Nauczanie przedmiotu a tytuł egzaminatora

Postautor: Ritter von Rodewald » 2023-12-24, 13:10

Fakt bycia tzw. egzaminatorem nie ma przecież nic wspólnego z etatową pracą nauczyciela. Nie istniej żaden przepis prawa mówiący o tym, że nauczyciel musi uzyskać uprawnienia egzaminatora, obojętnie, czy do prowadzenia egzaminów maturalnych, zawodowych czy też innych. Bycie tzw. egzaminatorem to czynność fakultatywna, zależna jedynie od woli danej osoby. Żaden dyrektor nie ma prawa stosowania tutaj przymusu, nacisku, wywierania presji, etc.
Na powodzenie w osiągnięciu zakładanego celu wpływa wiele czynników, takich jak: osobowość odbiorców, ich wiedza o świecie, kontekst sytuacyjny bądź przyjęte normy postępowania.


Wróć do „Prawo oświatowe”