Rozwiązanie umowy o prace

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

Grzyw
Posty: 1
Rejestracja: 2006-08-31, 21:02

Rozwiązanie umowy o pracę na wniosek nauczyciela.

Postautor: Grzyw » 2006-09-01, 13:30

Witam.
Zaczynam trzeci rok pracy w szkole, będąc nauczycielem kontaktowym.
Prawdopodobnie w połowie września dostanę bardzo atrakcyjną ofertę pracy. Czy jest możliwość rozwiązania umowy na czas nieokreślony ze skutkiem natychmiastowym na mój wniosek?

bajlanda
Posty: 1
Rejestracja: 2007-02-08, 11:57

Re: Rozwiązanie umowy o prace

Postautor: bajlanda » 2007-02-08, 12:00

Dzień dobry,
Mam takie pytanie, chciałabym zwolnić się z pracy po I sem, prawie 3 mies. temu przekazałam podanie o zwolnienie, dyrekcja nie chce się zgodzić, bo nie mają nikogo na moje miejsce. Jestem nauczycielem mianowanym. Czy mam prawo do zwolnienia?
Będę bardzo wdzięczna za odpowiedź.

Onak
Posty: 46
Rejestracja: 2007-02-17, 17:32

Re: Rozwiązanie umowy o prace

Postautor: Onak » 2007-02-25, 20:26

Zawsze masz prawo do zwolnienia - spójrz na umowę o pracę, jaki masz czas wypowiedzenia, np.. 2 tyg czy 3 mies.
No czasem trudno jest się zwolnić, zwłaszzca gdy dyrekcja ma "trudny orzech do zgryzienia" w postaci braku kadry, która by uzupełniła Twoje miejsce, wtedy rozwiązanie za porozumieniem stron nie przejdzie.
Poszukaj kogoś na własną rękę, popytaj tu i tam, może się okaże, że kogoś znajdziesz na swoje miejsce,lub przynajmniej na jakąś część etatu, postawisz wtedy się w dobrym świetle, nie zostawiasz dyrekcji na lodzie. :grin:

Onak
Posty: 46
Rejestracja: 2007-02-17, 17:32

Re: Rozwiązanie umowy o prace

Postautor: Onak » 2007-02-25, 20:30

Jeśli z dyrekcją będzie się można dogadać, to tak - za porozumieniem stron na przykład.

aniuta11
Posty: 3
Rejestracja: 2007-04-23, 18:16

Re: Rozwiązanie umowy o prace

Postautor: aniuta11 » 2007-04-23, 18:19

witam!