Czy dostaliście wyrównanie

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

olla
Posty: 64
Rejestracja: 2009-07-13, 21:34
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język polski
Lokalizacja: śląskie

Czy dostaliście wyrównanie

Postautor: olla » 2010-01-08, 16:57

Nie znam się na tym zupełnie, ale czy w Waszych szkołach wypłacono Wam wyrównanie za zeszły rok i czy Wasza pensja od stycznia wzrosła? Jeden z nauczycieli w mojej szkole poruszył dziś tę kwestię i oświecił nas, że w szkole w sąsiedniej miejscowości wypłacono nauczycielom wyrównanie a nam nie. Gdy o to pytał w dyrekcji - uzyskał "enigmatyczne" wyjaśnienie. Jak jest u Was?

Awatar użytkownika
dushka
Posty: 3902
Rejestracja: 2006-08-03, 19:39

Re: Czy dostaliście wyrównanie

Postautor: dushka » 2010-01-08, 17:06

Nie, nie dostałam ani wyższej pensji, ani wyrównania. Aczkolwiek nie wiem, czy takowe w ogóle ma być? Ktoś coś konkretnego wie?

Poprzednie wyrównania były u nas zawsze wypłacane do końca marca.

olla
Posty: 64
Rejestracja: 2009-07-13, 21:34
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język polski
Lokalizacja: śląskie

Re: Czy dostaliście wyrównanie

Postautor: olla » 2010-01-08, 17:15

Już po napisaniu posta znalazłam w Internecie takie informacje:
Samorządy będą miały czas do 20 stycznia, a nie do końca roku, jak dotychczas na przeprowadzenie analizy wynagrodzeń nauczycieli.
W 2010 roku samorządy zyskają dodatkowy miesiąc na przygotowanie sprawozdania oraz wypłatę dodatków dla nauczycieli. W związku z tym do 10 lutego prześlą regionalnym izbom obrachunkowym, związkom zawodowym i dyrektorom szkół analizę dotyczącą wynagrodzeń wypłaconych nauczycielom. Z kolei do 20 stycznia muszą podsumować poniesione wydatki na ten cel. Dodatek uzupełniający dla nauczycieli, którzy nie osiągają średnich płac, będzie wypłacany do końca stycznia. Takie zmiany zawiera projekt nowelizacji Karty Nauczyciela, którego I czytanie odbyło się wczoraj w Sejmie.