Powinna być to opinia w sprawie dostosowania warunków i formy przeprowadzenia egzaminu gimnazjalnego, w której warunki owe zostaną określone:
─ przedłużenie czasu sprawdzianu/egzaminu nie więcej niż o 50% czasu regulaminowego
─ przystąpienie do egzaminu w oddzielnej sali w przypadku gdy uczeń korzysta z przedłużenia czasu sprawdzianu/egzaminu
─ w przypadku dysgrafii – gdy głębokość zaburzenia grafii uniemożliwia odczytanie i dokonanie prawidłowej oceny pracy egzaminacyjnej – zapisywanie odpowiedzi na komputerze odłączonym od wewnętrznej i zewnętrznej sieci oraz z usuniętymi programami korekty językowej lub korzystanie z pomocy nauczyciela
wspomagającego, który zapisuje odpowiedzi ucznia – w tym przypadku uczeń musi przystąpić do sprawdzianu/egzaminu w oddzielnej sali
(z procedur)
http://www.oke.poznan.pl/cms,760,xxx.htm
agadanuta pisze:Czy moze to być opinia zatytułowana: "W sprawie dostosowania wymagań edukacyjnych ze względu na specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu", gdzie wyraźnie jest napisane "stwierdza się u ucznia dysgrafię".
Opinia ta dotyczy procesu dydaktycznego, a nie określenia warunków. Poradnia powinna wydać odrębną opinię na ten temat.