Czy niechec do szkoly jest uleczalna?

jak sobie z nią radzić, jak uniknąć rutyny

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

Mandy
Posty: 9
Rejestracja: 2007-09-25, 18:00

Czy niechec do szkoly jest uleczalna?

Postautor: Mandy » 2007-09-25, 18:23

Witam,

czytalam posty na tym forum i odnosze wrazenie, ze ja chyba jednak nie jestem nauczycielem z powolania. Wlasnie zaczal sie 3ci rok mojej pracy w szkole, co roku jest to nowa szkola, poniewaz za kazdym razem zatrudniana bylam na zastepstwo za osobe przebywajaca na macierzynskim.

Najgorsze jednak jest to, ze chwilami jestem zalamana ta praca. Budze sie rano z mysla, ze mam tam isc i mam ochote schowac sie z powrotem pod koldre i udawac, ze to jakis senny koszmar. W tym roku jest jeszcze gorzej, bo mam wychowawstwo i trafila mi sie bardzo trudna klasa, z ktora sobie nie radze (mimo ze to podstawowka), po nasze ostatniej lekcji wychowawczej wyszlam z klasy i poplakalam sie w toalecie, bo czulam sie calkiem bezsilna. Tak nie jest zawsze, poniewaz ucze tez klasy, ktore sa bardzo sympatyczne i gdzie da sie bezproblemowo poprowadzic lekcje, ale w przypadku niekorych klas po prostu sobie nie radze. Nie chce jednak tutaj winy zwalac na dzieci, sama czuje sie winna, ze nie sprawdzam sie jako nauczyciel. Ze nie radze sobie z moimi emocjami, ze stresem, z lekiem i nie potrafie nabrac zdrowego dystansu do tego, co tam sie dzieje. W czerwcu myslalam, ze dam sobie spokoj ze szkola w tym roku, pozniej jednak przyszly wakacje, zdazylam zapomniec ile mnie to zdrowia kosztowalo i zglosilam sie do kolejnej szkoly. Teraz, po niecalym miesiacu pracy, schudlam kilka kg i z dnia na dzien trace sile i pozytywna energie.