Arkusze ocen - świeżakowe problemy

jak sobie z nią radzić, jak uniknąć rutyny

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

pjlyoko
Posty: 1
Rejestracja: 2016-06-06, 20:03
Przedmiot: Informatyka, Inne
Lokalizacja: świętokrzyskie

Arkusze ocen - świeżakowe problemy

Postautor: pjlyoko » 2016-06-06, 20:19

Cześć wszystkim!

Szukam odpowiedzi na kilka pytań, bo nie jesteśmy pewni sposobu wypełniania arkuszy ocen, a nie znajduję odpowiedzi przed przeczytaniem ustaw.
Jeśli możesz mi podpowiedzieć coś w tych kwestiach, będę dozgonnie wdzięczny :)

(1) Czy w arkuszu słuchacza szkoły policealnej [MEN-I/46b/2] na każdej stronie wpisuję wszystkie przedmioty, wykreskowując te, które nie odbywały się w danym semestrze, czy też tylko te, które się odbywały?
Ja wybrałbym opcję drugą, ze względu na to, co napisałem w pytaniu (2).

(2) Czy w takim arkuszu dodaję kolejną stronę z klasyfikacją końcową, czy też należy taką klasyfikację umieścić razem z ostatnim semestrem?
Znalazłem prezentację KO Łódź, w którym napisano, że dodaje się osobną stronę z klasyfikacją końcową, natomiast nie jestem pewny, czy tak powinno być w tym przypadku. Jeżeli tak, zasadnym wydaje się wypisywanie tylko tych przedmiotów, które odbywają się w danym semestrze na kartce, a w ostatnim semestrze zapis ich wszystkich. Choć, gdy myślę o tym teraz, może to wprowadzić w błąd, jeżeli będzie to połączone z klasyfikacją w semestrze programowo najwyższym - ktoś może pomyśleć, że w ostatnim semestrze odbywały się przedmioty zakończone np. w II semestrze.
Naprowadźcie mnie, proszę, na rozwiązanie, jeśli coś pomieszałem.

(3) Kto podpisuje, jeśli podpisuje, arkusze ocen wypełniane komputerowo?
W naszej szkole korzystamy z dziennika UONET+, który pozwala na generowanie arkuszy ocen z dzienników przez sekretarza, z czego korzystamy - nauczyciele z pomocą informatyka (dzień dobry!) tworzą dzienniki, opisują przedmioty... Potem na tej podstawie sekretarz-informatyk drukuje i kompletuje arkusze.

(4) Czy błędem jest, jeżeli w takim arkuszu na 1. stronie system wpisuje dane i adresy rodziców słuchacza, skoro napisano, że wypełnia się to w przypadku uczniów niepełnoletnich?
Nie mamy uczniów niepełnoletnich - kształcimy tylko dorosłych. Według mnie te dane nie przeszkadzają, stanowiąc jakoby kolejną kopię danych o słuchaczu. Nie wiem jednak, jak wygląda ta kwestia w innych szkołach.

(5) Przechowywanie arkuszy ocen
Przeczytałem, że należy założyć księgę arkuszy ocen, w której przechowuje się arkusze tych osób, które w danym roku szkolnym ukończyły szkołę.
Korzystamy jednak z dziennika elektronicznego, więc jest to dla mnie bez sensu - przechowujemy w tej chwili arkusze ocen wg kolejności w księdze ucznia, w której liczbę porządkową nadaje dziennik, a gdy istnieje konieczność znalezienia jakichś danych, wpisuję dane osoby i znajduję wszystkie informacje, razem z numerem słuchacza w księdze uczniów, po czym łatwo znajduję arkusz.
W przypadku dzielenia arkuszy na lata szkolne byłoby to nieco utrudnione, bo nawet jeśli zdarzyłoby się, że musielibyśmy przestać korzystać z dziennika elektronicznego, na podstawie kopii zapasowej jesteśmy w ciągu kilkunastu minut odzyskać wszystkie zgromadzone dane i pracować z nimi w innej, nawet własnej, aplikacji.

Pewnie wiele rzeczy, które tu opisałem, są robione niepoprawnie, lecz proszę o podejście do tego jak do "świeżaka" - mam nadzieję, że moja intuicja w tych kwestiach była w miarę dobra, lub chociaż łatwa do poprawienia. :)

Dziękuję z góry za każdą odpowiedź.

Miłego dnia!
Przemek

Wróć do „Szkolna codzienność”