wymuszanie na nauczycielu oceny

jak sobie z nią radzić, jak uniknąć rutyny

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

nitka
Posty: 9
Rejestracja: 2007-11-22, 20:32

wymuszanie na nauczycielu oceny

Postautor: nitka » 2007-12-17, 22:03

Hej! Mam bardzo przykre doświadczenie, które chyba większości z nas nauczycieli nie jest obce.

Jestem od kilkunastu lat nauczycielką matematyki (w liceum i gimnazjum). W ubiegłym roku miałam bardzo nieprzyjemną sytuację. Rodzice uczennicy podważyli moje kompetencje zawodowe i próbowali wymusić na mnie postawinie innej, wyższej oceny, która się zupełnie nie należała ich córce. Sprawa była bardzo poważna, bo ja oczywiście nie chciałam ustąpić. W ostateczności obyło się bez oficjalnej skargi do kuratorium, chociaż wizytatorka była powiadomiona o całym zajściu.

Jak sobie radzicie z takimi sytuacjami, kiedy rodzic próbuje (niewybrednymi środkami zapewniam) wymusić postawienie wyższej oceny?

Dodam tylko na koniec, że nie chodziło tu o ocenę końcoworoczną, tylko cząstkową
(i to dostateczną !), a tak na prawdę była to walka ze mną o zniszczenie mojej pozycji zawodowej.

Co prawda wygrałam, ale była to długa prawie półroczna wojna, po której cząstka mnie umarła... Minął zapał do pracy, pozostała nerwowość i reakcja organizmu na stres (choroba).

Ale ponawiam pytanie. Czy ktoś z Was miał podobną sytuację? Jak sobie radzicie, gdy rodzice lub dyrekcja próbują zmusić Was do postawienia niesprawiedliwiej oceny? Co wówczas robicie?

Jethro Tull
Posty: 885
Rejestracja: 2007-08-07, 23:08

Re: wymuszanie na nauczycielu oceny

Postautor: Jethro Tull » 2007-12-17, 22:46

nitka pisze:Ale ponawiam pytanie. Czy ktoś z Was miał podobną sytuację? Jak sobie radzicie, gdy rodzice lub dyrekcja próbują zmusić Was do postawienia niesprawiedliwiej oceny? Co wówczas robicie?

a dokładnie tak samo jak Ty. rodzic nie ma prawa podwazyć oceny postawionej zgodnie z przyjętymi zasadami

Awatar użytkownika
wrotkap
Posty: 131
Rejestracja: 2007-10-20, 00:34