czy można całej klasie postawic jedynki ze sprawdzianu?

jak sobie z nią radzić, jak uniknąć rutyny

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

elzbieta
Posty: 1
Rejestracja: 2006-07-24, 10:50

czy można całej klasie postawic jedynki ze sprawdzianu?

Postautor: elzbieta » 2006-07-24, 11:00

Witam, jestem początkującym nauczycielem i mam dwa pytania, które mnie nurtują i jeszcze nie znalazłam na nie odpowiedzi:

1. Czy można całej klasie postawić jedynki z klasówki, bez dalszych konsewencji. Jeśli chodzi o dalsze konsekwencje mam na myśli to, że nie będzie koniecznym (tzn. zgodnie z regulaminem) powtarzać tej klasówki. Słyszałam, że gdy nauczyciel wystawi 75% uczniów to musi powtórzyć kasówkę, czyli jest to tak na prawdę jego wina. Czy jest to prawda?

2. Jak długo nauczyciel ma obowiązek przetrzymywać prace pisemne uczniów?

Pozdrawiam Wszystkich

Wenus
Posty: 23
Rejestracja: 2006-05-12, 21:45

Re: czy można całej klasie postawic jedynki ze sprawdzianu?

Postautor: Wenus » 2006-07-25, 11:26

Sprawę "jedynek" dla całej klasy powinnaś mieć zapisaną w WSO. W moim WSO mamy taki przepis. Raczej tego się nie robi. Jeśli cała klasa dostaje oceny niedostateczne, to coś jest "nie tak"...
Sprawdziany powinnaś gromadzić przynajmniej do końca bieżącego roku szkolnego. Zdarzają się sytuacje, kiedy trzeba odszukać pracę ucznia.
Pozdrawiam i życzę sukcesów :)

Awatar użytkownika
Piotr
Posty: 157
Rejestracja: 2006-08-14, 21:36

różnorodność zespołów klasowych-to fakt

Postautor: Piotr » 2006-08-20, 22:24