Dziennikowe dylematy

jak sobie z nią radzić, jak uniknąć rutyny

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

blossom
Posty: 14
Rejestracja: 2008-09-01, 14:32
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: pomorskie

Re: Dziennikowe dylematy

Postautor: blossom » 2010-09-20, 18:37

Ja u siebie rubryki dziele na prace klasowe (po 2 rozdzialach) i sprawdziany (po 1), oceniam rowniez sluchanie (testy), czytanie ze zrozumieniem (test), samo czytanie oraz odpowiedz ustna.. dodatkowe pkt mozna uzyskac za aktywnosc, projekty, zadania domowe, staranne prowadzenie zeszytu, wypowiedzi.. a co do tematow to w szkole podstawowej pisze je po polsku, a w gimnazjum w jezyku angielskim.

koma
Posty: 2551
Rejestracja: 2007-11-17, 00:26

Re: Dziennikowe dylematy

Postautor: koma » 2010-09-20, 19:44

Oceniamy umiejętności i wiedzę, wg przedmiotowego systemu oceniania - a nie kartkówki czy zeszyt, a zwłaszcza "nieprzygotowanie".
Czytanie, pisanie, mówienie... - to oceniamy! I takie powinny byc rubryki w dzienniku, tak uważam.

benia8686
Posty: 239
Rejestracja: 2010-04-17, 16:01
Kto: student
Lokalizacja: podkarpackie

Re: Dziennikowe dylematy

Postautor: benia8686 » 2010-09-20, 20:03

[quote="arsandra"]witaj:)

Mamy też po stronie na semestr

ja mam jedną stronę na cały rok, tak to już wpisała wychowawczyni i tym bardziej się boję, żeby czegoś źle nie zrobić, bo zwyczajnie nie będę miała miejsca na błędy........

Czy ktoś mi jeszcze coś poradzi?

benia8686
Posty: 239
Rejestracja: 2010-04-17, 16:01
Kto: student
Lokalizacja: podkarpackie

Re: Dziennikowe dylematy

Postautor: benia8686 » 2010-09-20, 20:07

Ja mam jedną stronę na cały rok, tak to już wpisała wychowawczyni. Wiec tym bardziej boję się, żeby czegoś nie zrobić źle, bo zwyczajnie nie będę miała miejsca na błędy.......

Czy ktoś mi jeszcze coś poradzi?

koma
Posty: 2551
Rejestracja: 2007-11-17, 00:26

Re: Dziennikowe dylematy

Postautor: koma » 2010-09-20, 20:25

Rubryki na + i - tez w dzienniku nie rób. Dziennik jest dokumentem, a plusy i minusy nie sa ocenami w myśl rozporządzenia.
Notuj je w swoim notesie - a potem przenos stopnie do dziennika.

benia8686
Posty: 239
Rejestracja: 2010-04-17, 16:01
Kto: student
Lokalizacja: podkarpackie

Re: Dziennikowe dylematy

Postautor: benia8686 » 2010-09-20, 20:29

A czy "kropki" czyli nieprzygotowania muszę konieczniezapisywać w dzienniku, czy mogę to robić we własnym zeszycie?

koma
Posty: 2551
Rejestracja: 2007-11-17, 00:26

Re: Dziennikowe dylematy

Postautor: koma » 2010-09-20, 20:36

Tylko i wyłącznie we własnym notesie! napisałam wyżej - to nie są uznane oceny. Czegos takiego jak +,-,. nie ma.

edzia
Posty: 4766
Rejestracja: 2008-02-05, 23:02

Re: Dziennikowe dylematy

Postautor: edzia » 2010-09-20, 21:49

koma pisze:Tylko i wyłącznie we własnym notesie! napisałam wyżej - to nie są uznane oceny. Czegos takiego jak +,-,. nie ma.
Skąd takie kategoryczne stwierdzenie, komo? Przecież jak świat światy nigdy to nie były stopnie szkolne, a nauczyciele wpisywali do dziennika różne symbole, typu: "+", "-", "0", "bz" i inne.

koma
Posty: 2551
Rejestracja: 2007-11-17, 00:26

Re: Dziennikowe dylematy

Postautor: koma » 2010-09-20, 22:11

Owszem, wpisywali i wpisują - ale czy to jest właściwe?
Ja uważam, że nie...

Skoro przestrzega się wielu mniej ważnych ustaleń - zapisywanie tematu po polsku/angielsku, używanie korektora, czerwonego długopisu, numeracja lekcji i takich wielu nieważnych w sumie spraw - to wpisywanie kropek, minusów, plusow i innych znaczków w miejsce tego, co najważniejsze - ocen - wydaje mi się niewłaściwe.

edzia
Posty: 4766
Rejestracja: 2008-02-05, 23:02

Re: Dziennikowe dylematy

Postautor: edzia » 2010-09-21, 22:47

koma pisze:wpisywanie kropek, minusów, plusow i innych znaczków w miejsce tego, co najważniejsze - ocen - wydaje mi się niewłaściwe
Ale czy te plusy i minusy i inne znaczki, również plusy i minusy przy ocenach (np. "+4"), profanują dziennik jako dokument?

Awatar użytkownika
Jolly Roger
Posty: 1650
Rejestracja: 2007-12-15, 18:34

Re: Dziennikowe dylematy

Postautor: Jolly Roger » 2010-09-22, 17:01

w pewnym sensie profanują. Nowe pokolenie zacznie wpisywać buźki, emotki i gwiazdeczki. Od takich dodatków jest własny kajet. Ja mam 4 rubryki
zadanie domowe
sprawdzian
odpowiedź (kartkówka to też odpowiedź. i test ze słuchania też odpowiedź)
aktywność
We gonna ride the sea,
we pray to the wind and the glory
That's why we are raging wild and free

edzia
Posty: 4766
Rejestracja: 2008-02-05, 23:02

Re: Dziennikowe dylematy

Postautor: edzia » 2010-09-22, 20:35

Jolly Roger pisze:w pewnym sensie profanują
I sam nie stosujesz tych plusów albo minusów? Przy ocenach też ich nie dajesz (np. "+3")?

Co do gwiazdeczek to oczywiście racja.

Cytryn
Posty: 1205
Rejestracja: 2007-11-09, 12:20

Re: Dziennikowe dylematy

Postautor: Cytryn » 2010-09-23, 14:19

U nas nie wolno stawiać nic poza "gołą" oceną, a szkoda, bo te plusy i minusy wiele mówiły mi o uczniu. Jeśli jest punktacja od 10-14 dostateczny, to osobie z 10 p. stawiałam 3-, osobie z 14. p- 3+ - dawało mi to obraz tej "trójki". Teraz prowadzę osobny kajet, gdzie stawiam plusy i minusy i tam zaglądam, kiedy przychodzi mi wystawiać ocenę końcową, a nie do dziennika, gdzie "urzędowo" jest to, co ma być :wink:

Awatar użytkownika
Jolly Roger
Posty: 1650
Rejestracja: 2007-12-15, 18:34

Re: Dziennikowe dylematy

Postautor: Jolly Roger » 2010-09-23, 14:38

edzia,
trzymam się skali sześciostopniowej choć faktycznie wolałbym 10 stopniową. u mnie też obowiązuje zapis "golasów."
We gonna ride the sea,

we pray to the wind and the glory

That's why we are raging wild and free

Awatar użytkownika
Basiek70
Posty: 2234
Rejestracja: 2007-08-24, 19:43
Przedmiot: Inne

Re: Dziennikowe dylematy

Postautor: Basiek70 » 2010-09-23, 20:07

u nasz w WSO zawarliśmy zapis o plusach i minusach przy ocenach, właśnie na wniosek nauczycieli, RP przyjęła i się pisze
"Nigdy nie rezygnuj z tego, co naprawdę chcesz robić.
Człowiek z wielkimi ambicjami i marzeniami jest silniejszy od tego,
który jest tylko realistą."


Wróć do „Szkolna codzienność”