Konsekwencje niezrealizowania programu nauczania

jak sobie z nią radzić, jak uniknąć rutyny

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

nuuta
Posty: 20
Rejestracja: 2008-05-30, 00:22
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Plastyka
Lokalizacja: pomorskie

Re: Konsekwencje niezrealizowania programu nauczania

Postautor: nuuta » 2011-11-08, 11:32

Przepraszam, że tak podczepię się pod temat, ale właśnie tydzień temu dowiedziałam się, że będę miec 2 dodatkowych uczniów na "kółku", którzy nie mieli w 4 klasie plastyki i muszą "odrobić" te lekcje do końca 5 klasy. (dzieci doszły do klasy w tym roku, a ich obecna klasa miała niemal cały program historii sztuki zrealizowany właśnie w klasie 4)
Zgodziłam się oczywiście, ale teraz jak o tym myślę, to wydaje mi się że tak nie powinno być. Nie jestem w stanie prowadzić zajęć kółka i jeszcze realizawać z nimi program kl. 4.
Czy w takiej sytuacji nie powinnam miec dodatkowej godziny dyrektorskiej na prowadzenie indywidualnych zejęć z tymi uczniami?
Na ostatnich zajęciach zapisałam im co mają zrobić, co przeczytać i tyle, jednak czuję się nie w porządku sama ze sobą, bo co to za nauka. Równie dobrze rodzice mogliby im przeczytać podręcznik...
Co robić w takiej sytuacji?

Awatar użytkownika
mateoo
Posty: 425
Rejestracja: 2009-03-12, 18:48
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Muzyka
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Konsekwencje niezrealizowania programu nauczania

Postautor: mateoo » 2011-11-08, 16:45

A na jakim programie działasz,że historia sztuki, i to jeszcze cała, jest zrealizowana w klasie IV? Z tego co się orientuję w SP wprowadzane są tylko jej elementy, bowiem historię sztuki od co najmniej starożytności do współczesności obejmuje program gimnazjum. Przygotuj im materiały w formie notatek zawierających najważniejsze zagadnienia (cechy sztuki, przykłady dzieł, przedstawicieli), zadaj do nauczania na konkretny termin, a następnie zrób klasówkę. Tymczasem postaw na rozwój umiejętności praktycznych, bo może jest na to ostatnia chwila ;)
Sztuka jest pokarmem duszy.

Awatar użytkownika
ann
Posty: 933
Rejestracja: 2008-01-21, 21:18
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Historia, Geografia, Informatyka, ...
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Re: Konsekwencje niezrealizowania programu nauczania

Postautor: ann » 2011-11-08, 16:47

mateoo pisze: Tymczasem postaw na rozwój umiejętności praktycznych, bo może jest na to ostatnia chwila

Nieśmiało przypuszczam, że to właśnie przyświecało dyrektorowi szkoły, gdy wysyłał uczniów na kółko plastyczne - by rozwinąć ich umiejętności :)
Prywatnie żyję tak, jak każdy:
Jem, piję, sypiam, patrzę w gwiazdy

nuuta
Posty: 20
Rejestracja: 2008-05-30, 00:22
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Plastyka
Lokalizacja: pomorskie

Re: Konsekwencje niezrealizowania programu nauczania

Postautor: nuuta » 2011-11-08, 21:33

mateoo pisze:A na jakim programie działasz,że historia sztuki, i to jeszcze cała, jest zrealizowana w klasie IV?
ja wróciłam z wychowawczego więc to nie moja praca, może źle powiedziałam; nie cała, ale większa połowa, mocno większa ;) a najciekawsza część moim zdaniem jest właśnie na początku.
A dziewczynki, które będą chodzić są bardzo zdolne, tu nie muszę specjalnie ich nakłaniać do pracy, a jedna już do mnie od początku chodzi na kółko tak nawiasem mówiąc...
WIęc to raczej nie to przyświecało tej decyzji. Bardziej to, że w papierach się nie będzie zgadzać. Tylko wychodzi na to, że ja mam też robić na papierze te lekcje. A jeśli nie, to chyba powinnam miec to w inny sposób zlecone..? :roll:


Wróć do „Szkolna codzienność”