Konsekwencje niezrealizowania programu nauczania

jak sobie z nią radzić, jak uniknąć rutyny

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

kuuupiec
Posty: 66
Rejestracja: 2008-07-21, 12:26
Przedmiot: Język niemiecki
Lokalizacja: lubelskie

Konsekwencje niezrealizowania programu nauczania

Postautor: kuuupiec » 2010-09-28, 18:50

Witam :)
jestem początkującym nauczycielem i zapytam czysto teoretycznie.
Jakie konsekwencje grożą nauczycielowi jeśli nie zrealizuje przedstawionego dyrekcji planu dydaktycznego na dany rok szkolny?
Chodzi mi o to, że np. nauczyciel był długo na zwolnieniach lekarskich albo uciekały lekcje bo były jakieś imprezy etc.

Mi parę razy zdarzyło się, że wpisywałem inny temat do dziennika a co innego robiłem z uczniami.
Czy takie praktyki są niedozwolone?

Pozdrawiam
:)

Awatar użytkownika
vuem
Posty: 4126
Rejestracja: 2009-06-18, 20:30
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: podkarpackie

Re: Konsekwencje niezrealizowania programu nauczania

Postautor: vuem » 2010-09-28, 21:00

Podstawę programową masz obowiązek zrealizować,w ciągu danego cyklu.

Plan jak sama nazwa wskazuje, jest planem i ma prawo nie "wyjść". Nadrabiasz zaległość w kolejnym roku i jest OK. Na koniec cyklu, po tych 3 latach musisz móc spojrzeć sobie w lustro i powiedzieć "Zrealizowałem!" :wink:

Czemu wpisywałeś temat innych zajęć niż te realizowane?

jarko
Posty: 219
Rejestracja: 2010-09-18, 22:13
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Informatyka, Historia
Lokalizacja: świętokrzyskie

Re: Konsekwencje niezrealizowania programu nauczania

Postautor: jarko » 2010-09-28, 21:44

kuuupiec pisze:Chodzi mi o to, że np. nauczyciel był długo na zwolnieniach lekarskich albo uciekały lekcje bo były jakieś imprezy etc.