Adriannn pisze:Uważam, że ocenianie powinno być możliwie obiektywne.
Oczywiście, ale przed pewną doza subiektywności się nie uchronisz, choćbyś nie wiem jak sie starał.
Poza tym, w niektórych przypadkach należy docenić postęp w stosunku do punktu wyjściowego konkretnego ucznia, jego sytuacji, sposobu pracy, podejścia do przedmiotu itd.
Adriannn pisze:Istotne powinno być to czy uczeń umie czy nie umie.
To jest istotne oczywiście.
Adriannn pisze:Jeżeli nie umie (nieistotne dlaczego, nie umie, to nie umie, kropka)
A to jest bardzo istotne.
Bo twoim zadaniem jest w pierwszej kolejności ucznia nauczyć, a nie tylko przetestować jego wiedzę.
Adriannn pisze:to nie powinien otrzymać wykształcenia, promocji, uprawnień, licencji, itd...
By to uzyskać musi wykazać się określoną wiedza i umiejętnościami, a jego "egzaminator" ustala ocenę...na podstawie obiektywnych kryteriów ... z pewną dozą subiektywności, której nie uniknie.
Zastanawiałeś się kiedykolwiek ile subiektywności jest w Twojej ocenie odpowiedzi ustnej, czy wypowiedzi pisemnej z języka, którego uczysz?
Twierdzisz, że ta ocena jest w 100% obiektywna?