Dni wolne od pracy - brak! To jakaś kpina?

jak sobie z nią radzić, jak uniknąć rutyny

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

perduto
Posty: 4
Rejestracja: 2011-08-31, 16:16
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: śląskie

Dni wolne od pracy - brak! To jakaś kpina?

Postautor: perduto » 2011-09-13, 19:10

Z tego co wiadomo w każdej szkole, szkole podstawowej przysługuje 6 dni wolnych, gimnazjum 8 dni wolnych. Dni te mogą być wykorzystane i w 99% będą wykorzystane na wolne w egzaminy, wolne w dni, które łączą się z innymi wolnymi, by połączyć kilka wolnych dni...

NIE WSZĘDZIE.
W Zespole Szkół, którego jestem nauczycielem, Dyrektorka zrezygnowała ze wszystkich wolnych dni, twierdząc że są to dni wolne od pracy dydaktycznej, ale nie wychowawczej, więc do pracy trzeba przyjść tak czy siak. Że jesteśmy Zespołem Szkół i nawet w czasie egzaminów będziemy pracować.
Co więcej, 2 maja 2012 roku pójdziemy do pracy, bo w tym roku szkolnym dzień ten nie będzie ustawowo wolny! Trzeba by go brać z dni wolnych, ale u nas P.Dyrektor nie chce.

Śmiać się czy płakać??
Czy jest jakaś inna szkoła, gdzie dyrektor nie korzysta z przysługujących dni?
Czy może orientuje się ktoś jakie przepisy regulują te dni wolne????
Chciałbym o tym poczytać....

Pozdrawiam wszystkich tych, co będą mieli wolne kiedy moje grono będzie w pracy.
Pomyślcie wtedy że choć raz macie lepiej ;)

edzia
Posty: 4766
Rejestracja: 2008-02-05, 23:02

Re: Dni wolne od pracy - brak! To jakaś kpina?

Postautor: edzia » 2011-09-13, 19:17

perduto pisze:Czy może orientuje się ktoś jakie przepisy regulują te dni wolne????
Przepisy mówią, że dyrektor może, ale nie musi, ustalić wolne od zajęć w takie dni.

perduto pisze:Śmiać się czy płakać??
Poza dniami, w których ewidentnie wolne by się przydało (np. w tym roku 31 października - choć też zapewne nie we wszystkich szkołach), popieram decyzję waszego dyrektora.

perduto
Posty: 4
Rejestracja: 2011-08-31, 16:16
Przedmiot: Inne
Lokalizacja: śląskie