opiekun pracowni komputerowej

czyli jak zaprzyjaźnić się ze swoim komputerem, którego nie można wyrzucić przez okno

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

Awatar użytkownika
butek
Posty: 5
Rejestracja: 2007-12-22, 09:57
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: mazowieckie

opiekun pracowni komputerowej

Postautor: butek » 2007-12-29, 18:18

Jestem nauczycielem informatyki. Interesuję sie tą tematyką dogłębnie od 14 lat. Administruję stroną (sam ją wykonałem na bazie Postnuke), administruję 3 pracowniami itd. W prównaniu z moimi kolegami z innych szkól to wiem dużo (nie chcę być zarozumiały, ale swoja wartość tez trzeba znać). Oczywiście jak na razie wszystko robie za darmo. Ostatnio dyrektor poprosił mnie o pracę w księgowości (podłączanie kabli itp.) ... i zaczyna mnie rzucać. Powiedziałem mu że czas najwyższy to jakoś uregulować. W końcu nie będę tego robił społecznie do końca życia. Jak to jest w Waszych szkołach ?
Pozdrawiam Miras

Awatar użytkownika
Misiek1
Posty: 39
Rejestracja: 2007-12-22, 02:47

Re: opiekun pracowni komputerowej

Postautor: Misiek1 » 2007-12-29, 19:02

Jeżeli chcesz zachowywać się asertywnie...

* Używaj otwarcie słów tak i nie.
* Wyrażaj otwarcie swoje oczekiwania, a jeżeli ktoś traktuje Cię nieodpowiednio - powiedz mu o tym oraz wskaż jak chcesz być na przyszłość traktowany.
* Nie przepraszaj jeśli nie zawiniłeś.
* Nie usprawiedliwiaj się, ani nie tłumacz nadmiernie, natomiast wyjaśniaj powody swojego postępowania, jeżeli chcesz być dobrze zrozumiany.
* Nie napadaj na rozmówcę, nie strasz go, nie poddawaj w wątpliwość jego charakteru lub myślenia.
* Używaj komunikatów typu JA, a nie komunikatów typu TY, dla przykładu - jeżeli ktoś domaga się od Ciebie więcej niż przewiduje to zares obowiązków, nie napadaj go słowami "Pan za dużo ode mnie wymaga, Pan lekceważy mój czas" tylko powiedz "czuję złość/jest mi przykro kiedy nie jestem wynagradzany za swoją pracę".