45XXX pisze:W orzeczeniu z poradni psychologiczno- pedagogicznej w zaleceniach napisano "Rewalidacja indywidualna w zakresie zajęć dydaktyczno - wyrównawczych"
Pierwszy raz się z tym określeniem spotkałam.
Nie znajdziesz takiego programu nigdzie, gdyż układany on jest do informacji, zaleceń w opinii poradni.
No cóż... mogę tylko tyle poradzić, żebyś poszukała poradnika w Internecie dla dzieci niedowidzących /słabo widzących. Jest taki. Dowiedz się, na czym polega problem z widzeniem. Czy używa przyrządów optycznych, różnych powiększalników. Porozmawiaj z rodzicem. Przede wszystkim przeczytaj opinię poradni i zalecenia.
Jeśli znasz dziecko, to wiesz, jakie ma problemy matematyczne i to wyrównuj w oparciu o podpowiedzi z poradnika. Jeśli dziecka nie znasz, dowiedz się, co jest jego problemem.
Z podręcznika na tych zajęciach nie korzystaj. Poszukaj matematycznych kart pracy dla dziecka niedowidzącego i zobacz, jak się je robi (nie drukuj/kseruj na białych kartkach tylko na brudnożółtych. Białe kartki dają efekt odbicia świetlnego i dziecko dodatkowo ma problemy z widzeniem).
Wykorzystaj jakiekolwiek znalezione w Internecie programy zajęć dydaktyczno-wyrównawczych z matematyki klasa V, zobacz, jak wygląda i tym się kieruj przy układaniu. Na zajęciach z podręcznika raczej nie korzystasz, no, może sporadycznie.
Sprawdź też, czy dziecko rozróżnia kolory.