Myślę , że jednym z głównych powodów ["stania geometri w kącie"] jest mała możliwość umieszczania tego rodzaju zadań w testach sprawdzających. Zadania konstrukcyjne stanowią specyfikę i wymagają wyobrażni i myślenia abstrakcyjnego, a to już selekcjonuje miłośników takich poczynań. Mamy bogate zbiory zadań dla szkoły podstawowej [ z czasów poprzedniego systemu ] . Mamy też wydania ksiązkowe zadań z geometrii dla liceum {ze "starej " szkoły średniej}.
Jestem przekonany , że jest te geometria DOBRYM FUNDAMENTEM dla wielu innych działów programowych ( prosta, wektory, układy równań, pęk prostych, kierunek, wielokąty i ich przekątne,itp, itd). Drugim powodem jest ciągłe zmienianie metod rozwiązania kolejnego zadania (uciekając od mototonii - co zadanie to nowe podejście do rozwiązania] . Trzecim powodem jest duża odmienność metod rozwiązywania - [a] dorysuj, [b] zmaż, [3] zauważ,że (...),itd. Piotr.