Postautor: malgala » 2015-11-07, 20:04
Klasa II gimnazjum.
Tak sformułowałam ogólnie gdy robiony był IPETP:
Uczennica realizuje tę samą podstawę programową dla III etapu kształcenia, co pozostali uczniowie. Zarówno metody nauczania, jak i sprawdzania osiągnięć dostosowane są do jej możliwości.
Uczennica nadal ma trudności z dodawaniem i odejmowaniem liczb naturalnych z przekroczeniem progu dziesiątkowego (liczy na konkretach). Dobrze opanowała tabliczkę mnożenia, ale ma problemy z dzieleniem sposobem pisemnym przez liczby dwucyfrowe. Zna i stosuje zasady wykonywania działań na liczbach wymiernych.
Ze względu na trudności grafomotoryczne zupełnie nie radzi sobie z geometrią. Jest leworęczna i dodatkowo utrudnia jej to wykonanie nawet najprostszej konstrukcji geometrycznej oraz prawidłowe posługiwanie się przyrządami. Zagadnienia związane z rysowaniem prostych, odcinków, kątów, okręgów, prostych prostopadłych i prostych równoległych oraz mierzeniem odcinków i kątów powinny być systematycznie ćwiczone w domu i podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych.
Sposoby dostosowania:
1. Wprowadzenie nowych zagadnień w oparciu o różnorodne pomoce dydaktyczne (rysunki, układanki, modele) oraz odwoływanie się do sytuacji z życia codziennego.
2. Podczas wykonywania ćwiczeń rachunkowych umożliwienie korzystania z liczmanów.
3. Rozbicie zadań tekstowych na pytania pomocnicze, zilustrowanie treści zadania za pomocą rysunku, schematu, tabeli.
4. Rysowanie figur geometrycznych przy pomocy gotowych szablonów.
Nie mamy klasy integracyjnej, nie mam na lekcji nikogo do pomocy.
Dziewczynka robi jednak systematyczne postępy.
Rysowania nie przeskoczy, ale z pozostałymi zagadnieniami daje sobie coraz lepiej radę, a czasami nawet jest w stanie zagiąć klasowych obiboków.