Uważam , że można wprowadzić KONSTRUKCJE BAZOWE : [1] podział odcinka na połowy , [2] rysowanie symetralnej odcinka , [3] rysowanie dwusiecznej kąta , [4] przez dany punkt narysować do nanej prostej prostą : [a] prostopadłą , [b] równoległą . Owe konstrukcje mieć przygotowane na planszach ze słownym zapisem kolejnych kroków i dodatkowo mieć ich KOD : np.: jak wyżej - [1] ; [2] ; [3] ; [4a] ;[4b] . Pozwoli to szybko zakodować konstrukcje , które będą wykorzystywały konstrukcje bazowe (skrótowo KB) : [A] znajdowanie środków okręgów -wpisanego i opisanego na trójkącie , [B] zbudowanie kwadratu o boku zadanym odcinkiem , itd . Technicznie : mieć ksero zadań ze zbioru :M.Świst i B.Zielińskiej "Zbiór zadań z geometrii dla szkoły podstawowej" (strony 46-58 ; 119 zadań) . CIEKAWOSTKA ! W.A.Jefremow "Zbiórzadań z geometrii dla klas IX-XI"(z 1950 r) są "Konstrukcje wyrażeń algebraicznych" (strony31 i 32).
Są uczniowie , którzy uwielbiają lekcje geometrii - bo lubią rysować ,
Uczniowie mają pomysły na nowe i ciekawe zadania ,
Wcześniej zapowiedziana praca w grupach i ogłoszona giełda zadaniowa , to bogaty plon zadań , wrażeń i "rozmów niedokończonych " i "rozmów kontrolowanych" Piotr.
P.S. Zapraszam do podania dostępnych w bibliotekach pozycji o konstrukcjach geometrycznych .