Postautor: malgala » 2008-02-06, 21:51
No chyba nie jest aż tak ciemno, że uczniowie zeszytów, tablicy i siebie nie widzą?
A jak ciekawie klasę wyrażeniami algebraicznymi bez prądu zająć, to już zależy od tego, jaki masz temat z tymi wyrażeniami związany. Brak prądu to poważny problem na lekcji, na której chcesz na przykład wykorzystać komputery.W każdym innym przypadku przeszkodą nie jest. Jeśli nawet w klasie jest niewystarczająca ilość światła, to przecież zawsze można zastosować wymyślanie przykładów wyrażeń (przy okazji niezła powtórka poznanych wzorów na pola i obwody wielokątow być może), obliczanie ich wartości liczbowych (jak za ciemno żeby pisać, to masz świetną okazję doskonalić rachunek pamięciowy), określanie ilości zmiennych w podanych wcześniej przykładach, porządkowanie jednomianów, wskazywanie ich współczynników liczbowych, ........
Jesteś w tej komfortowej sytuacji, że wiesz o jutrzejszym braku prądu. Taki brak może jednak z różnych przyczyn w każdej chwili nastąpić bez wcześniejszego uprzedzenia. Dlatego też dobrze jest zawsze wiedzieć wcześniej, co można zrobić w razie niespodziewanej przerwy w dopływie prądu, czyli po prostu zawsze potrzebny jest jakiś "plan B".