Wymagania.

kącik miłośników "królowej nauk"

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

Foxer
Posty: 29
Rejestracja: 2007-05-23, 21:17

Wymagania.

Postautor: Foxer » 2008-08-28, 13:44

Witam serdecznie!

1 IX rozpocznę pracę w nowej szkole. W związku z tym musiałem dostosować się do zaistniałej sytuacji, tzn. obowiązującego programu nauczania, itd. Jednak jestem lekko zdezorientowany, ponieważ pomimo zmiany podstawy programowej z matematyki, która miała miejsce w sierpniu 2007 r., uczniowie kl. IV w nowym roku szkolnym będą pracować z podręcznikiem, który został stworzony na bazie starej podstawy programowej. Poza tym w wymaganiach na ocenę bdb w kl. VI widnieje np. obliczanie procentu danej liczby. W związku z powyższym mam dwa pytania. Czy uczniowie powinni korzystać z nowej wersji podr. do kl. IV czy ze starej? Czy w wymaganiach na ocenę bdb czy też db mogą znajdować się wiadomości i umiejętności z działów, których realizacja jest nieobowiązkowa?
Z góry dziękuję za wszystkie odp.

Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
renati23
Administrator
Posty: 3073
Rejestracja: 2007-06-08, 18:48
Przedmiot: Inne

Re: Wymagania.

Postautor: renati23 » 2008-08-28, 16:12

Nie jestem matematykiem więc na temat procentów nie będę się wypowiadać :wink:
Musisz pamiętać ze ważniejsza jest podstawa programowa i ona ma dla ciebie nadrzędne znaczenie.
Wymaga się od nauczyciela aby na zajęciach były realizowane zagadnienia ujęte w podstawie programowej.
Na podstawie podstawy programowej opracowywane są programy nauczania i tu nauczyciel wybiera sobie program.
A podręcznik to tylko podręcznik - nie wszystko może byś w nim omówione, często wydawnictwa nie zrobiły jeszcze aktualizacji i nie dostosowały podręczników do nowych wymagań.
Sam wiesz, że zdarzają się takie sytuacje kiedy jakieś zagadnienie w jednym podręczniku omówione jest lepiej a w drugim gorzej albo wcale :?

wilga
Posty: 193
Rejestracja: 2008-02-16, 14:23
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

Re: Wymagania.

Postautor: wilga » 2008-08-28, 18:29

W cwartej klasie dużo się nie zmieniło. Raczej zostało "wyrzucone" niż dodane :wink:
Pracując na starym podręczniku po prostu nie realizujesz tego co nie trzeba (a jeżeli będziesz miał czas, możesz wprowadzić jako wiadomości nadprogramowe).
Jeżeli chodzi o klasę VI, ja wprowadzam procenty po sprawdzianie jako dział dodatkowy (ale np. tylko na % wyrażonych liczbami całkowitymi), ale oceniam zgodnie z wymaganiami (rozpisałam umiejętności na poszczególne oceny).
Podstawa, jak sama nazwa mówi, to tylko podstawa, a jak starczy czasu (np. dodatkowa godzina lub masz zdolne dzieci), to możesz z nimi robić dużo ponad podstawę - nawet jest to wskazane.


Wróć do „Matematyka”