Problem z przygotowaniem lekcji

kącik miłośników "królowej nauk"

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

Kemot
Posty: 13
Rejestracja: 2009-08-31, 16:51
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: wielkopolskie

Problem z przygotowaniem lekcji

Postautor: Kemot » 2009-09-06, 17:46

Witam!!
Jestem początkującym nauczycielem matematyki i jestem na zastępstwie. Mam przygotowany rozkład materiału od nauczycielki i mam do przygotowania temat "Wielokąt wpisany w koło, wielokąt opisany na kole". Niestety nie mam kontaktu z tą nauczycielką a w podręczniku nie ma za wiele materiału z którego mógłbym skorzystać.
Czy ktoś może podpowiedzieć mi co powinienem przygotować na taką lekcję, co najważniejszego powinienem na tej lekcji powiedzieć czy przypomnieć. Może ktoś ma jakieś materiały które mógłby mi przytoczyć.
Z góry bardzo dziękuję za jakąkolwiek podpowiedź.

Awatar użytkownika
malgala
Posty: 8170
Rejestracja: 2007-07-30, 18:50
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: łódzkie

Re: Problem z przygotowaniem lekcji

Postautor: malgala » 2009-09-06, 18:05

Przygotuj kilka rysunków, na których będą koła i wielokąty tak narysowane, aby na jednym wszystkie wierzchołki należały do okręgu, na kolejnym jeden był poza okręgiem (na przykład wewnątrz koła), na następnym poza kołem, jeszcze na innym mogą dwa do okręgu nie należeć.
Jeden z tych wielokątów jest wpisany w koło. Niech się zastanowią i powiedzą który.
Potem niech uzasadnią dlaczego pozostałe wielokąty nie są wpisane w koło. W ten sposób sami dojdą do sformułowania odpowiedniej definicji.
Teraz niech się zajmą zbadaniem pewnych własności tego wpisanego. Niech sprawdzą jaka jest odległość jego wierzchołków od środka okręgu. Niech narysują odcinki łączące środek z wierzchołkami i odpowiedzą na pytanie jak nazywają się te odcinki.
I tu już możesz nawiązać do własności symetralnej odcinka.