Postautor: linczerka » 2012-05-15, 14:47
W klasie IV przejmujecie uczniów z okrojonymi wiadomościami i umiejętnościami. Można sobie porównać.
Analiza podstawy programowej po III klasie w zakresie edukacji matematycznej:
1.Nie ma algorytmów działań pisemnych
2.Niewiadoma występuje w postaci okienka
3.Zadania tekstowe jednodziałaniowe (ale tu część nauczycieli pokusiła się o rozszerzenie, robiliśmy zadania wielodziałaniowe, ale nie wymagaliśmy).
4.nie ma porównywania ilorazowego, jest tylko różnicowe.
5.nie ma zamiany jednostek i wyrażeń dwumianowanych
6.Nie ma ułamków, występuje połowa i ćwiartka
7.temperaturę odczytuje bez użycia liczb ujemnych (np. 3 stopnie poniżej zera)
8.Liczby rzymskie do XII, ale niektórzy zrobili do XX.
9.Daty pozostały (zapisywanie dat)
10.Operuje się pojęciami: godzina, pół godziny, kwadrans, minuta, ale wykonuje obliczenia na pełnych godzinach
11.Z figur zostały trójkąty, kwadrat i prostokąt i obliczanie obwodów. Odcinki też są.
12.Zostały obliczenia pieniężne: cena, wartość, ilość.
To odnośnie podstawy. Ile zrobili nauczyciele, to inna sprawa. I tak teraz łatwiej, bo przeważają roczniki starsze. Jak sześciolatki będą w szkole, to trudno będzie wyjść aż tak daleko ponad podstawę, jak niektórzy to zrobili teraz.
Trzeba umieć iść słoneczną stroną życia