Zapisywanie jednostek w działaniach

kącik miłośników "królowej nauk"

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

Awatar użytkownika
iTulka
Posty: 385
Rejestracja: 2010-05-17, 00:17
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Zajęcia zintegrowane
Lokalizacja: śląskie

Zapisywanie jednostek w działaniach

Postautor: iTulka » 2011-02-28, 20:13

Drodzy matematycy, jak duży nacisk kładziecie na zapisywanie jednostek w działaniach? Czy obniżacie ocenę, jeżeli w zadaniu tekstowym mamy obliczyć np. długość w centymetrach i dziecko zapisze
2+5=7, zamiast 2cm + 5cm = 7cm? A może wystarczy, jeśli tylko w odpowiedzi pojawi się zapis jednostki?
Jak to wygląda w klasach starszych?

Awatar użytkownika
JHN
Posty: 177
Rejestracja: 2010-06-05, 19:09
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Zapisywanie jednostek w działaniach

Postautor: JHN » 2011-02-28, 23:56

Osobiście jestem przeciwny i tępię "ciągniecie" mian w działaniach ale wymagam ich w odpowiedziach, również częściowych!
Pozdrawiam
Szacunek? Dam Ci go tyle, ile dostałem od Ciebie!
Broń inteligentnego człowieka walczącego z otaczającą go głupotą: sarkazm.

10_01
Posty: 43
Rejestracja: 2009-05-13, 20:11
Kto: student
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Zapisywanie jednostek w działaniach

Postautor: 10_01 » 2011-03-05, 17:41

Witam. Ja uczę w klasach 4-6 i bardzo zwracam uwagę na zapisywanie jednostek. Przy zadaniu z jednostkami ucinam jakąś część punktów za to zadanie, gdy tych jednostek brakuje :cry:

suiseki
Posty: 1
Rejestracja: 2011-03-11, 17:23
Przedmiot: Informatyka
Lokalizacja: wielkopolskie

Re: Zapisywanie jednostek w działaniach

Postautor: suiseki » 2011-03-11, 17:43

Mała uwaga, jednostki zapisuje się rozłącznie: 50 g, 300 zł, 10 cm.
Co prawda uczniowie piszą sprawdziany ręcznie i nie rzuca się to w oczy, ale wpojone dobre lub złe praktyki wykorzystają pisząc na komputerze, więc warto zwracać uwagę na takie szczegóły.

Awatar użytkownika
iTulka
Posty: 385
Rejestracja: 2010-05-17, 00:17
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Zajęcia zintegrowane
Lokalizacja: śląskie

Re: Zapisywanie jednostek w działaniach

Postautor: iTulka » 2011-03-12, 14:33

No tak, masz rację, dziękuję za tę małą uwagę :)

Art.3.9.UoSO
Posty: 661
Rejestracja: 2009-09-13, 23:19
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Zapisywanie jednostek w działaniach

Postautor: Art.3.9.UoSO » 2011-03-12, 17:28

Działanie to zwykła arytmetyka. Dlatego wymagam zamiany jednostek przed przystąpieniem do obliczeń, następnie arytmetyka i w odpowiedzi właściwy mian.

Awatar użytkownika
Dorota64
Posty: 12
Rejestracja: 2008-12-29, 16:33
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: Zapisywanie jednostek w działaniach

Postautor: Dorota64 » 2012-01-04, 11:38

Ja uczę w gimnazjum i daję uczniom dowolność zapisów :D ...ale warunkiem jest... bezbłędność zapisów i odpowiedź z jednostką.

Dopuszczam zapisy:
a) sto złotych i pięćdziesiąt groszy to 100,50 zł
b) 100 + 0,50 = 100,50 ale odpowiedź z jednostką
c) 100 zł + 50 gr = 100,50 zł
d)100 + 0,50 = 100,50 [zł] często moi uczniowie ustalają jednostkę na końcu ale...
zapisują ustaloną jednostkę w nawiasie kwadratowym
Dorota


Wróć do „Matematyka”

cron