W młodszych klasach można stosować mnóstwo ćwiczeń, zabaw, gier. W książkach nauczyciela jest ich pełno. Gorzej jest już w klasach starszych. Przygotowanie fajnej ciekawej lekcji wymaga więcej wysiłku. Myślę, że mogłybyśmy się tutaj podzielić swoimi ćwiczeniami, jakie stosujemy na lekcji. Do tej pory nie wymyśliłam interesujących ćwiczeń do lekcji, której główną częścią jest reading:(
Moje pomysły: (z pewnością w większej części wam już znane). Są to ćwiczenia głównie na powtórkę albo warm-up.
- wąż, czyli wypisywanie słówek zaczynających się od ostatniej litery poprzedniego wyrazu
- kółko i krzyżyk, np z przymiotnikami, zadanie polega na układaniu zdań z przymiotnikami
- kalambury
- wisielec
- dwie grupy, wypisywanie słówek na tablicy z danej kategorii, która grupa więcej. N odlicza czas.
- dokańczanie zdań ustnie lub pisemnie
- jedna osoba mówi co zrobiła wczoraj, następna powtarza i dodaje swoje
- memory game - np szukanie par czasowników nieregularnych
- bingo - też np. z nieregularnymi, uczniowie wypisują nieregularne, a N czyta formę
podstawową
- rzucanie do siebie wzajemnie piłeczki i powiedzenie zdania zaczynającego się od przerabianej frazy np I haven't got, I never ..........
- running dictation - wszelkie ruchowe zajęcia dzieci uwielbiają, tylko czasami ciężko nad tym zapanowac
- ćwiczenie na There was/were - uczniowie otrzymują obrazek pokoju, sali, ogrodu, przyglądają się mu, N zabiera kartki a uczniowie mówią co znajdowało się na obrazku i gdzie.
- uczniowie przekazują sobie kartki i zapisują słówka z danej kategorii, na hasło swap zmieniają się kartkami
- zabawa w sklep ćwiczenie wyrażeń Can I have .... I haven't got any, How much is........, Can I try it on etc.
- familiada - to już raczej na koniec roku, mega zabawa
- dzieci rysują swój pokój, następnie opisują rozmieszczenie poszczególnych rzeczy osobie z ławki, ta z kolei ma zadanie odwzorować rysunek wg wskazówek
- dzieci opisują wygląd osoby z klasy, pozostali zgadują kto to.
- ćwiczenie na present cont, uczniowie w grupach przedstawiają sytuacje w domu, gdzie każdy jest zajęty własną czynnością, na hasło nieruchomieją w swojej pozycji i nauczyciel pyta każdego co robi. Mogą osoby z pozostałych grup zgadywać czynności albo pytać. Dowolność
- uzupełnianie w tabelce informacji o kolegach dotyczącej różnej tematyce, np Have you got albo Can you ......, When do you etc - następnie opowiadanie o koledze na głos.
Czekam na wasze pomysły. Zróbmy tutaj wylęgarnie pomysłów:)