Początki stażysty w szkole- POMOCY

czyli miejsce dla filologów

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

Justina
Posty: 2
Rejestracja: 2007-08-24, 21:56

Język angielski w szkole podstawowej

Postautor: Justina » 2007-08-31, 16:32

Witam wszystkich bardzo serdecznie:) Od poniedziałku zaczynam prace w szkole podstawowej jako nauczycielka języka angielskiego no i mam pytanie, a mianowicie chciałabym się dowiedzieć czy w klasach 4-6 jest takie coś jak nieprzygotowani do lekcji, brak pracy domowej ? Na praktykach byłam w liceum no i stąd nie wiem:) A za moich czasów w podstawówce nie było o czymś takim mowy:) Bardzo proszę kogoś o pomoc :) Z góry dziękuję :) no i pewnie jeszcze nie raz będę prosić o pomoc;)

Gorąco pozdrawiam:)

Awatar użytkownika
nadia
Posty: 612
Rejestracja: 2007-08-23, 18:50

Re: Początki stażysty w szkole- POMOCY

Postautor: nadia » 2007-08-31, 16:37

Wszystko zalezy od tego jakie ustaleni są w tzw.Wewnątrzszkolnym Systemie Oceniania i w Przedmiotowym Systemie Oceniania, który prawdopodobnie sama będziesz musiała stworzyć, chyba że już inny nauczyciel tego samego przedmiotu utworzył swoje PSO.Wiele zależy od Ciebie.Są nauczyciele, którzy dopuszczają nieprzygotowanie do lekcji i są również tacy u których nie ma np. Ja osobiście dopuszczam 1 np w czasie semestru.Pozdrawiam

Justa
Posty: 3
Rejestracja: 2007-09-06, 10:21

Re: Początki stażysty w szkole- POMOCY

Postautor: Justa » 2007-09-07, 13:40

Justina, Czesc ja tez ucze angielskigo w szkole podstawowej, a właściwie to dopiero zaczełam moją kariere:), i mam problem bo nie moge znalesc w necie podstawy programowej z ang dla 4 i 5klasy. Wiesz może gdzie tego szukać??

marzenka1986
Posty: 18
Rejestracja: 2008-08-22, 18:05
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: łódzkie

Początki stażysty w szkole- POMOCY

Postautor: marzenka1986 » 2008-08-28, 14:45

Witam!
Od września zaczynam pracę jako stażysta w roli nauczyciela j. angielskiego. W związku z tym mam parę pytań i proszę o udzielenie niezbędnych rad.
Więc:
1. Czy do każdej prowadzonej przez siebie lekcji muszę przygotowywać scenariusz lekcji?

Będę uczyła w podstawówce od kl. 1-6 i zastanawiam się jak nagradzać uczniów za aktywność w kl. 1-3? Myślałam aby dla każdego ucznia zrobić pudełeczko do którego wrzucali by jakieś kwiatuszki, słoneczka... zrobione przeze mnie o ile byliby aktywni. Ale jest po 19 uczniów w klasie więc to za dużo zamieszania. Może macie jakieś ciekawe metody?

A jeśli chodzi o klasy 4-6, nie wiem czy można już od kl. 4 wprowadzać transkrypcję fonetyczną? Czy w podstawówce ma to sens? Myślę że byłoby to przydatne, gdyż dzieci nie wiedzą jak dane słowo czytać uczą się tak jak się pisze. Czy może lepiej dyktować im po polsku jak się pisze słowo?

motylek8
Posty: 365
Rejestracja: 2008-02-04, 14:51
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: Początki stażysty w szkole- POMOCY

Postautor: motylek8 » 2008-08-28, 15:23

1. Jeśli chodzi o scenariusze lekcji, to zależy od opiekuna stażu i dyrektora.
2. Nagradzanie w klasach 1-3: ja dizeciaczkom stawiam tzw. parafki (też na początku myślałam uśmieszkach, kwiatuszkach itd, ale na dłuższą metę - za dużo fatygi) i to też cieszy dzieciaki - co lekcje liczą, ile mają moich parawek. Potem raz na semstr biore od nich zeszyty i podliczam te parafki, za co dostają ocenę:)
3. Transkrypcja fonetyczna - ja dzieciakom w 6 klasie wprowadzam transkrypcje. Próbowałam wcześniej, ale dzieci mają to do siebie, że będą pisać tak długo, aż nie wyjdzię taki kształt jak trzeba, więc z niektórymi znakami był problem i traciłam niepotrzebnie czas na lekcji.

Awatar użytkownika
Jolly Roger
Posty: 1650
Rejestracja: 2007-12-15, 18:34

Re: Początki stażysty w szkole- POMOCY

Postautor: Jolly Roger » 2008-08-28, 17:02

marzenka1986 pisze:1. Czy do każdej prowadzonej przez siebie lekcji muszę przygotowywać scenariusz lekcji?


Nie, ale konspekt pomaga. Scenariusz to przesada. W ogóle się jeszcze pisze?

marzenka1986 pisze:Będę uczyła w podstawówce od kl. 1-6 i zastanawiam się jak nagradzać uczniów za aktywność w kl. 1-3? Myślałam aby dla każdego ucznia zrobić pudełeczko do którego wrzucali by jakieś kwiatuszki, słoneczka... zrobione przeze mnie o ile byliby aktywni. Ale jest po 19 uczniów w klasie więc to za dużo zamieszania. Może macie jakieś ciekawe metody?


Twoja sprawa co będziesz dawać. Ja daję oceny. Też się cieszą i dla rodziców bardziej czytelne niż " Krzysio ma pięć słoneczek, dwie chmurki i trzy błyskawice" :wink:

marzenka1986 pisze:A jeśli chodzi o klasy 4-6, nie wiem czy można już od kl. 4 wprowadzać transkrypcję fonetyczną? Czy w podstawówce ma to sens? Myślę że byłoby to przydatne, gdyż dzieci nie wiedzą jak dane słowo czytać uczą się tak jak się pisze. Czy może lepiej dyktować im po polsku jak się pisze słowo?


Transkrypcję można wprowadzać. Nawet trzeba. Pisać po polsku odradzam chyba, że są to potrzeby doraźne typu wierszyk czy kolęda. Jednak to ostatnie i tak najlepiej przez "osłuchanie" bo jak zapisać po polsku δ
We gonna ride the sea,
we pray to the wind and the glory
That's why we are raging wild and free

smv
Posty: 143
Rejestracja: 2007-09-17, 18:53

Re: Początki stażysty w szkole- POMOCY

Postautor: smv » 2008-08-28, 20:33

witam ja tez od wrzesnia zaczynam!;))
jakupilam takie mazaki-pieczatki dla dzieci 1-3 mysle ze sie sprawdzi :-)

co do scenariuszy-sama jeszcze nuie wiem bo nie nzma opiekuna

i transkrypcja-mysle ze mozna wprowadzic;) moze ni takie trudne jakies słowa ale te podtsawowwe;))
z reszta dzieciaki szybko lapia wymowe-tylko szybko zapominaja to inny problem;]


Wróć do „Języki obce”