marzenka1986 pisze:1. Czy do każdej prowadzonej przez siebie lekcji muszę przygotowywać scenariusz lekcji?
Nie, ale konspekt pomaga. Scenariusz to przesada. W ogóle się jeszcze pisze?
marzenka1986 pisze:Będę uczyła w podstawówce od kl. 1-6 i zastanawiam się jak nagradzać uczniów za aktywność w kl. 1-3? Myślałam aby dla każdego ucznia zrobić pudełeczko do którego wrzucali by jakieś kwiatuszki, słoneczka... zrobione przeze mnie o ile byliby aktywni. Ale jest po 19 uczniów w klasie więc to za dużo zamieszania. Może macie jakieś ciekawe metody?
Twoja sprawa co będziesz dawać. Ja daję oceny. Też się cieszą i dla rodziców bardziej czytelne niż " Krzysio ma pięć słoneczek, dwie chmurki i trzy błyskawice"
marzenka1986 pisze:A jeśli chodzi o klasy 4-6, nie wiem czy można już od kl. 4 wprowadzać transkrypcję fonetyczną? Czy w podstawówce ma to sens? Myślę że byłoby to przydatne, gdyż dzieci nie wiedzą jak dane słowo czytać uczą się tak jak się pisze. Czy może lepiej dyktować im po polsku jak się pisze słowo?
Transkrypcję można wprowadzać. Nawet trzeba. Pisać po polsku odradzam chyba, że są to potrzeby doraźne typu wierszyk czy kolęda. Jednak to ostatnie i tak najlepiej przez "osłuchanie" bo jak zapisać po polsku δ