Zadanie domowe

czyli miejsce dla filologów

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

kjk99
Posty: 5
Rejestracja: 2008-09-24, 16:17
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: małopolskie

Zadanie domowe

Postautor: kjk99 » 2008-10-14, 18:10

Zgubiłam się totalnie w sprawdzaniu zadań.
Przecież nie podejdę do każdego ucznia i nie sprawdzę mu czy dobrze napisał. Nie wysłucham też każdego na lekcji... :roll:

Myślałam, żeby wybierać do zadania jedno dziecko, ono czyta zadanie a ja potem sprawdzam. Ale są różne zadania... Czy tak samo mam oceniać streszczenie tekstu i 4 odpowiedzi na pytania?
Czy może dłuższe formy powinni pisać na kartkach osobnych?
Juź nie wiem... :crazy: :oops:

Awatar użytkownika
Jolly Roger
Posty: 1650
Rejestracja: 2007-12-15, 18:34

Re: Zadanie domowe

Postautor: Jolly Roger » 2008-10-15, 08:01

Zadania w ćwiczeniach >> sprawdzam u 4-5 osób. Reszta porównuje swoje odpowiedzi z odpowiedziami rówieśników.

Raz na dwa miesiące zbieram wszystkie zeszyty ćwiczeń i sprawdzam na ile są wypełnione. Uczeń, który chorował ma obowiązek nadrobić materiał. łącznie z zadaniami domowymi.

Podobnie z zadaniami pisemnymi w zeszycie.

Projekty zbieram od wszystkich.

Piosenka lub wiersz jest tylko dla chcących, więc tylko oni recytują bądź śpiewają.
We gonna ride the sea,
we pray to the wind and the glory
That's why we are raging wild and free

domin54
Posty: 32
Rejestracja: 2008-11-04, 23:22
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: opolskie

odp

Postautor: domin54 » 2008-11-13, 16:19

Myślę, że to bardzo dobry pomysł co jakiś czas zebrać wszystkie ćwiczenia lub zeszyty. Najważniejsze jest to żeby uczeń myślał, że mu się nie 'upiecze'. Jeśli chodzi o zadanie sprawdzane na lekcji to zgadzam się z przedmówcą, najlepiej sprawdzić małej grupce uczniów a dokładnie. Każdy wtedy będzie starał się przygotować z zadaniem bo nie będzie wiedział czy aby nie trafi na niego. Z doświadczenia wiem, że trzeba być konsekwentnym w sprawdzaniu tzn. na każdej lekcji sprawdzić i w jakiś sposób ocenić, skomentować.

Awatar użytkownika
Andulencja
Posty: 913
Rejestracja: 2008-08-13, 20:21
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: lubelskie

Re: Zadanie domowe

Postautor: Andulencja » 2008-11-14, 18:42

Ja zbieram ćwiczenia mniej więcej raz w miesiącu - a żeby było sprawiedliwie, to punktuje ćwiczenia które sprawdzam i oceniam zawsze według tej samej skali procentowej. Nie mam wtedy też problemu z uczniami, którzy odrabiają prace domowe fragmentarycznie.

papuch
Posty: 15
Rejestracja: 2009-01-05, 20:02
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Re: Zadanie domowe

Postautor: papuch » 2009-01-06, 16:37

ja na początku lekcji sprawdzam czy zadanie jest obecne jak nie wsawiam pałę (pracuję w gimnazjum a tu żeby przetrwać trzba pokazać ze sie panuje nad wszytkim żelazną ręką - jakoś po pierwszych wpadkach nikt nie przychodzi bez pracy domowej) a potem czytamy wspólnie po jednym zdaniu kto inny- na koniec przechadzam sie zeby sprawdzić (wybiórczo) czy są poprawki naniesione. To mój sposób ale możesz wypracowac sobie inny- mi to zajęło dobre kilka lat a teraz (pracuje 12 lat) zbieram efetky i nie mam problemów.
pozdrawiam
pap

motylek8
Posty: 365
Rejestracja: 2008-02-04, 14:51
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: Zadanie domowe

Postautor: motylek8 » 2009-01-06, 19:28

papuch pisze:na koniec przechadzam sie zeby sprawdzić (wybiórczo) czy są poprawki naniesione

A jeśli ktoś nie poprawił zadania, to wstawiasz 1, minusa czy zadajesz jakieś dodatkowe zadanie domowe?

Krulik
Posty: 41
Rejestracja: 2008-01-06, 00:06
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: Zadanie domowe

Postautor: Krulik » 2009-01-06, 21:11

To ja robię bardzo podobnie tyle że na początku stawiam minusy bo to podstawówka :)

papuch
Posty: 15
Rejestracja: 2009-01-05, 20:02
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Re: Zadanie domowe

Postautor: papuch » 2009-01-07, 18:56

motylek8 pisze:A jeśli ktoś nie poprawił zadania, to wstawiasz 1, minusa czy zadajesz jakieś dodatkowe zadanie domowe?
jeśli nie poprawił to wstawiam minus - u mnie za 3 min jest ndst. Poza tym robię prawie na każdej lekcji mini-teściki z lekcji poprzedniej żeby upewnic sie że każdy się nauczył ostatnich słówek itd. Bardzo krótkie, takie które można sprawdzić kiedy oni robią jakieś zadanie na lekcji- za to też dostają +/- w zależności czy ponad 50 % czy noniżej. Wiem czy uczą się systematycznie i potem nie ma dramatu na pracach klasowych.
pozdrawiam
pap


Wróć do „Języki obce”