eTwinning

czyli miejsce dla filologów

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

maja75
Posty: 29
Rejestracja: 2008-08-25, 16:35
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język niemiecki
Lokalizacja: podlaskie

Re: eTwinning

Postautor: maja75 » 2008-08-25, 16:52

ZAPRASZAM NA STRONKĘ:
http://www.etwinning.pl/
oraz jako trener na bezpłatny kurs internetowy dla nauczycieli: "Jak uczestniczyć w Programie eTwinning?". Obecnie trwa nabór uczestników do piątej edycji kursów (wrzesień 2008 r.). Zapraszamy do nadsyłania zgłoszeń.
Szczegóły znajdziecie tu:
http://www.etwinning.pl/index.php?ida=s ... &nszkol=10
ZAPRASZAM I POZDRAWIAM
:)

maja75
Posty: 29
Rejestracja: 2008-08-25, 16:35
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język niemiecki
Lokalizacja: podlaskie

Re: eTwinning

Postautor: maja75 » 2008-09-12, 16:27

Hop do góry :lol:

ZAPRASZAM jeszcze raz na kurs internetowy eTwinning, kurs trwa 10 tygodni po ukończeniu każdy uczestnik kursu otrzyma droga pocztową zaświadczenie o ukończeniu kursu, naprawdę warto, bo można się nauczyć jak dobrze zrealizować projekt, jak nawiązać i kontynuować partnerstwo i nie jest to tylko kurs dla nauczycieli języków obcych, ale dla wszystkich nauczycieli znających podstawy jakiegoś języka obcego.

pozdrawiam i zapraszam

P.s W razie potrzeby służę pomocą :)

misiaczkowe
Posty: 28
Rejestracja: 2008-09-05, 17:42
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język niemiecki
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Re: eTwinning

Postautor: misiaczkowe » 2009-04-19, 19:01

Ja za tydzień kończę w/w 10 tygodniowy kurs. Nawiązałam juz kontakt ze szkołą partnerską. Niestety niemieckie szkoły "maja nas w nosie", bo wolą korespondować z Anglikami, frazcuzami itp. Mi udało się nawiązać kontakt ze szkołą podstawową w Grecji. Otrzymaliśmy już pierwsze listy, teraz moi uczniowie na nie odpisują. Super sprawa, polecam.

gorgo
Posty: 3
Rejestracja: 2009-04-19, 12:24
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: śląskie

Re: eTwinning

Postautor: gorgo » 2009-04-20, 06:15

Kurs wcale nie jest Wam potrzebny. Ja nie uczestniczyłam w nim, a mimo to robię 6 projekt. Sprwa jets bardzo prosta, rejestrujesz się na stronie i wyszukujesz projekt, który Cię interesuje lub sama/sam tworzysz własny.

anni
Posty: 30
Rejestracja: 2008-08-22, 15:08
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język polski, Język angielski
Lokalizacja: łódzkie

Re: eTwinning

Postautor: anni » 2009-04-20, 13:27

Ja już wcześniej realizowałam projekty eTwinning, a na kurs zapisałam się niedawno i właśnie go kończę. Uważam, że kurs dużo daje- przede wszystkim praktycznych wskazówek co do korzystania z twinspace, pracy nad planowaniem projektu itd. Dlatego też polecam ten kurs- nie jest on trudny i spokojnie można go pogodzić z pracą i domem.Pozdrawiam.

misiaczkowe
Posty: 28
Rejestracja: 2008-09-05, 17:42
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język niemiecki
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Re: eTwinning

Postautor: misiaczkowe » 2009-04-20, 16:39

gorgo pisze:Kurs wcale nie jest Wam potrzebny.


Zależy od podejścia, jeśli komus zależy na awansie zawodowym, dodatkowe zaświadczenie, może okazać się przydatne.

zicherka
Posty: 21
Rejestracja: 2009-06-07, 18:12
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: mazowieckie

Re: eTwinning

Postautor: zicherka » 2009-06-10, 19:21

hej
jestem zainteresowana e-twinningiem, ale nic o tym nie wie, poza tym, mam sie zajerestrowac na stronie i wybrac projekt tak? czy musze miec zgode dyrektora? bo w jednej rubryce trzeba podac jego mail
pozdrawiam

katty
Posty: 431
Rejestracja: 2008-05-14, 12:53
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: mazowieckie

Mierzenie efektywności projektu

Postautor: katty » 2011-04-11, 17:42

Pytanie kieruję do osób, które realizowały różnego rodzaju projekty, np. w ramach e-Twinningu. Dostałam za zadanie zmierzyć efektywność realizowanego przeze mnie projektu. Muszę przyznać, że nie bardzo rozumiem, co się pod pojęciem pomiaru efektywności kryje i jak się do tego zabrać. Czy ktoś z Was ma może pomysł? Projekt jest bardzo prosty, polega na regularnej komunikacji między uczniami oraz przygotowywaniu prezentacji dot. różnych tematów.

katty
Posty: 431
Rejestracja: 2008-05-14, 12:53
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: mazowieckie

Re: eTwinning

Postautor: katty » 2011-04-11, 21:51

Nikt nic nie wie? :(

edzia
Posty: 4766
Rejestracja: 2008-02-05, 23:02

Re: eTwinning

Postautor: edzia » 2011-04-11, 21:53

Zrobić test "na wstępie" i taki sam "na wyjściu" i porównać wyniki.

katty
Posty: 431
Rejestracja: 2008-05-14, 12:53
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: mazowieckie

Re: eTwinning

Postautor: katty » 2011-04-11, 22:12

Też mi to przyszło do głowy, ale w sumie to nie ma kompletnie sensu. Nie bardzo widzę, co taki test miałby zmierzyć. Poza tym odpada, projekt został zakończony, mam prikaz zmierzyć jego efektywność - nie cofnę się w czasie, żeby zrobić test na wejściu ;)

Awatar użytkownika
malgala
Posty: 8170
Rejestracja: 2007-07-30, 18:50
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: łódzkie

Re: eTwinning

Postautor: malgala » 2011-04-11, 22:14

No to może coś w tym stylu ilu uczniów było zaangażowanych w realizację projektu, jak sobie radzili, jakie to dało efekty?

edzia
Posty: 4766
Rejestracja: 2008-02-05, 23:02

Re: eTwinning

Postautor: edzia » 2011-04-11, 23:46

katty pisze:nie cofnę się w czasie, żeby zrobić test na wejściu
Oj, jaki to problem? ;)

Modne jest też robienie ankiet ewaluacyjnych wszelakiej maści.

Awatar użytkownika
Myszka78
Posty: 18
Rejestracja: 2010-08-22, 12:24
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: małopolskie

Re: eTwinning

Postautor: Myszka78 » 2011-04-12, 07:09

Każdy projekt musi przecież mieć jakiś plan działania, cele. Jeżeli były zajęcia dydaktyczne to program. Ułożyłabym więc taki test/ankietę, żeby uwzględniał(a) pytania czy zadania dotyczące celów/programu i w ten sposób zmierzyłabym efektywność.
Innego sposobu nie widzę.

barb01
Posty: 56
Rejestracja: 2010-04-12, 12:01
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język francuski
Lokalizacja: wielkopolskie

Re: eTwinning

Postautor: barb01 » 2011-04-15, 14:24

Pomiar przedstawisz opisując cele projektu, metody badania efektywności projektu i wyniki tych badań. Musisz załączyć te metody, jeżeli się da... Wśród metod możesz uwzględnić: ANKIETĘ wypełnioną przez uczniów (odpowiadają na pytania typu: jakie korzyści dał ci projekt, co było w nim najlepsze, co chciałbyś zmienić,...), TEST (mogą być 2: ambitna nie sztampowa kartkówka z leksyki i test gramatyczno - leksykalny, w którym będziesz sprawdzać znajomość zastosowania (a nie przyswojenia) leksyki, zwrotów,...), OBSERWACJA - tu przedstawisz swoje uwagi na temat stosowania materiału przerobionego w projekcie, wzrostu poprawności wypowiedzi, zwiększenia stopnia zaangażowania w czasie zajęć,..., SYMULACJA - nie wiem jaki był temat projektu, więc nie mogę tu za dużo pomóc, ale symulacja to udawanie rzeczywistości, czyli na przykład gdyby tematem projektu były podróże, to cała klasa udaje pasażerów pociągu, gości hotelu,... ( o symulacji pisałam kiedyś: http://artelis.pl/artykuly/22470/metodo ... a-globalna) ważne jest tu "przeniesienie" całej klasy w inną rzeczywistość, WYWIAD - podobnie jak ankieta, ale nie sterowane pytaniami tylko rozmowa z klasą, INDYWIDUALNA ocena przez uczniów - na karteczkach anonimowych mają w 4-5 punktach napisać swoje uwagi o projekcie (różnie to bywa... ale liczba karteczek musi się zgadzać z ilością obecnych tego dnia w klasie...), ANALIZA porównawcza - Twoje uwagi na temat jak było przed projektem, jak jest teraz..., bo nie możesz wykazać tego na testach porównawczych, PRAKTYKA wykorzystania - możesz na przykład zebrać prace domowe uczniów tematycznie związane z projektem i wykazać w jaki sposób zrealizowane zostały zaplanowane cel,... Nie wiem jaki jest cel zlecenia Ci takiego badania, bo wg mnie zabierze ono więcej czasu niż to jest warte, ale przemyśl to sobie... :)
Powodzonka
Barbara Lewińska


Wróć do „Języki obce”