program nauczania, plan wynikowy - jak sobie z nim radzić?

czyli miejsce dla filologów

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

NanaMaster
Posty: 43
Rejestracja: 2009-09-02, 20:14
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

Kryteria oceniania + naniesione kryteria poprawiania...

Postautor: NanaMaster » 2009-09-08, 20:55

... oceny srodrocznej i rocznej dla klas 1szych. Czy ma ktos juz to moze zrobione? bo z tym jest wiecej zachodu jak z planami wynikowymi...

ala.forum
Posty: 191
Rejestracja: 2009-07-31, 12:21
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

Re: program nauczania, plan wynikowy - jak sobie z nim radzić?

Postautor: ala.forum » 2009-09-08, 21:20

dla klas 1szych sp, gim czy średniej???

NanaMaster
Posty: 43
Rejestracja: 2009-09-02, 20:14
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

Re: program nauczania, plan wynikowy - jak sobie z nim radzić?

Postautor: NanaMaster » 2009-09-08, 21:44

dla klas pierwszych gimnazjum

ala.forum
Posty: 191
Rejestracja: 2009-07-31, 12:21
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

Re: program nauczania, plan wynikowy - jak sobie z nim radzić?

Postautor: ala.forum » 2009-09-08, 21:46

o jakie kryteria poprawiania chodzi???
bo kryteria oceniania masz na stronie wydawnictwa często lub tez w teacher's book

ala.forum
Posty: 191
Rejestracja: 2009-07-31, 12:21
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

Re: program nauczania, plan wynikowy - jak sobie z nim radzić?

Postautor: ala.forum » 2009-09-08, 21:51

http://www.macmillan.pl/index.php?optio ... emid=59041

na tej stronie masz kryteria oceniania, znajdz plik w wordzie i sciagnij sobie na kompa, ewentualnie cos zmien, podpisz sie i gotowe ;)

elizabethmorgan
Posty: 36
Rejestracja: 2009-09-08, 13:10
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: dolnośląskie

Co jeśli plan wynikowy wydawnictwa jest za trudny???

Postautor: elizabethmorgan » 2009-09-09, 14:29

Co zrobic jesli plan wynikowy proponowany przez wydawnictwo jest za trudny? Mam pierwsza klase, a w planie wynikowym podane jest ze dziecko juz pisze na trzecich zajeciach. Przeciez moje dzieci pisac nie potrafia, a slyszalam ze w ogole dzieci pisac nie powinny na poczatku nauki... CO w takim przypadku zrobic?? Czy moge to wszystko pousuwac z tych planów wynikowych? Jest tam tez duzo wierszykow, piosenek, rymowanej- wiem ze nie wyrobie sie z tym wszystkim w ciagu roku!! Czy moge ten plan wynikowy zrobic pod dzieci i pod program nauczania? Czy jezeli mam dostarczy c rozklad materialu to wystarczy ze oddam wydrukowane tematy ponumerowane od 1 do 70 ( zakladajac ze zajecia odbywaja sie 2 x w tygodniu)? Czy musi byc podane co dzieci sie dokladnie ucza i co jest wprowadzoane na zajeciach?

Awatar użytkownika
elizabethj
Posty: 176
Rejestracja: 2009-01-09, 13:00
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

Re: program nauczania, plan wynikowy - jak sobie z nim radzić?

Postautor: elizabethj » 2009-09-09, 15:46

Plan wynikowy wydawany przez wydawnictwa to jest tylko propozycja a nie coś obowiązkowego więc oczywiste jest, że każdy nauczyciel noże go sobie przerabiać odnośnie do potrzeb danej klasy i jak najbardziej jest to wskazane. Nie realizujemy planu wynikowego wydawnictwa tylko program nauczania :)

elizabethmorgan
Posty: 36
Rejestracja: 2009-09-08, 13:10
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: dolnośląskie

Co zrobic w takim przypadku..

Postautor: elizabethmorgan » 2009-09-15, 22:36

Co zrobic w takim przypadku: W klasach podstawowych 1-3 dyrekcja od dwóch lat wprowadzila ze dzieci zakupuja tylko 2 częsci ksiązki ( zamiast trzech części- a więc jedna część na jeden rok). Zamiast tego w dwa lata przerabia się jedną część, a drugą część w trzeciej klasie, natomiast trzeciej częśći ksiązki w ogole sie nie przerabia ( tlumaczy sie to tym ze rodzice sa biedni i nie maja pieniedzy na tyle ksiązek). Program nauczania wybrany dla tych klas jest z wydawnictwa co ksiązki ( a wiec uznaje sie ze program zostal zreazlizowany gdy zostaly przerobione wszystkie trzy części). Jak ja mam zreazlizowac program nauczania skoro z uczniami przerabiam tylko dwie części? Kompletnie nie wiem jak mam sie zabrac za ulozenie rozkladu materialu dla dzieci.. Jestem zalamana ta cala sytuacja. Tym bardziej ze obecne klasy trzecie maja podrecznik przewidziany dla klas drugich. A za rok będą w klasie czwartej gdzie podrecznik jest juz bardzo zaawansowany i boje sie ze beda mialy ogromne problemy.. Jak ta sprawe zalatwic? Czy nie przejmowac sie programem nauczania i jego realizacja i przerabiac z klasa trzecia ksiazke dla klasy drugiej czy co? Czy ktos sprawdza czy program nauczania zostal zreazlizowany w calosci?

Awatar użytkownika
malgala
Posty: 8170
Rejestracja: 2007-07-30, 18:50
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: łódzkie

Re: program nauczania, plan wynikowy - jak sobie z nim radzić?

Postautor: malgala » 2009-09-15, 23:14

elizabethmorgan pisze:Czy nie przejmowac sie programem nauczania i jego realizacja i przerabiac z klasa trzecia ksiazke dla klasy drugiej czy co? Czy ktos sprawdza czy program nauczania zostal zreazlizowany w calosci?

Pominę fakt, że o wyborze podręcznika decyduje nauczyciel, a program, który w tym roku realizujesz w klasie II i III został przez nauczyciela wybrany dwa lata temu.
W całości trzeba podstawę programową zrealizować. Program jest trochę od niej szerszy. A podręcznik to tylko dodatek - pomoc naukowa, jeden z wielu środków dydaktycznych, które w procesie nauczania wykorzystać można.
Jako matematyk mogę stwierdzić, że na matematyce bez podręcznika pracować i realizować program można bez jakiejkolwiek szkody dla ucznia.
W przypadku języka obcego może być to trochę trudniejsze. Nie wiem w jakim stopniu, bo to nie moja dziedzina i na tym się nie znam, zagadnienia programowe z klasy III realizować można w oparciu o podręcznik dla klasy II. Myślę, że niektóre z nich da radę.
elizabethmorgan pisze:...obecne klasy trzecie maja podrecznik przewidziany dla klas drugich. A za rok będą w klasie czwartej gdzie podrecznik jest juz bardzo zaawansowany i boje sie ze beda mialy ogromne problemy..

To wybierz w czerwcu jakiś łatwiejszy podręcznik do klasy IV.

Awatar użytkownika
Jolly Roger
Posty: 1650
Rejestracja: 2007-12-15, 18:34

Re: program nauczania, plan wynikowy - jak sobie z nim radzić?

Postautor: Jolly Roger » 2009-09-16, 16:53

To wybierz w czerwcu jakiś łatwiejszy podręcznik do klasy IV.
Popieram. Jaki to masz trudny podręcznik w klasie IV??

Poza tym od przyszłego roku poproś dyrekcje aby wprowadziła trzy części podręcznika, ale zamiast zakupu pełnego zestawu niech dzieciaki kupią tylko zeszyt ćwiczeń. Koszt 20 pln/rok nie zmasakruje ich budżetu,a podręcznik to w większości wypadków książeczka z obrazkami. Raczej zbędna.

Poza tym popieram słowa malgali. Program można realizować i bez podręcznika. W języku angielskim też.
We gonna ride the sea,
we pray to the wind and the glory
That's why we are raging wild and free

Awatar użytkownika
mateoo
Posty: 425
Rejestracja: 2009-03-12, 18:48
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Muzyka
Lokalizacja: mazowieckie

Re: program nauczania, plan wynikowy - jak sobie z nim radzić?

Postautor: mateoo » 2009-09-16, 16:59

Bardzo fajny pomysł z samym zeszytem ćwiczeń ;) Zgadza się, że w SP podręczniki to przede wszystkim obrazki, a zagadnienia możesz sama wprowadzać i do zeszytu.
Sztuka jest pokarmem duszy.

kazmirz
Posty: 40
Rejestracja: 2009-09-02, 21:51
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: łódzkie

Re: program nauczania, plan wynikowy - jak sobie z nim radzić?

Postautor: kazmirz » 2009-09-16, 18:00

elizabethmorgan,
Słownictwo możesz wprowadzać używając kart obrazkowych, prawdziwych przedmiotów itp. Piosenki i wierszyki możesz zilustrować w ten sam sposób.
Wydawnictwo i tak zapewni ci materiały dla nauczyciela jak karty obrazkowe, CD/kasetę, podręcznik i jakieś mat. do kserowania + może jakieś plakaty. A podręczniki rzeczywiście są bardzo drogie i jeszcze do tego są w nich przewidziane kolorowanki, pisanie po śladzie, wyklejanki, które uniemożliwiają użycie go w kolejnym roku przez inne dziecko.
W środowisku gdzie niewielu rodziców może co roku pozwolić sobie na wydatek ponad 50 zł na same podręczniki do języka, decyzja dyrekcji wydaje mi się zupełnie zrozumiała.
Program do klasy III możesz spokojnie realizować z podręcznika do kl.II.
W IV klasie wybierasz podręcznik Starter jeśli uważasz, że zwykła I część do kl.IV jest za trudna, w co wątpię, bo i tak się zaczyna naukę z uwzględnieniem zagadnień gramatycznych a mnóstwo słownictwa z I-III się powtarza.

perpetu
Posty: 1
Rejestracja: 2008-08-26, 14:53
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język polski
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

poziomy wymagań

Postautor: perpetu » 2009-09-17, 12:59

witam, o ile się nie mylę oba poziomy realizują podstawę programową. Tyle, że wymagania podstawowe są to umiejętności i wiedza, które uczeń musi opanować na ocenę dopuszczającą (niektóre, Ty wybierasz) i dostateczną (wszystkie) zaś wymagania ponadpodstawowe są na ocenę dobrą (część) i bardzo dobrą (wszystkie). Ocena celująca jest w przypadku opanowania wszystkich ponadpodstawowych i wiedzy wykraczającej poza podstawę programową lub np. udziału i sukcesów na olimpiadach, konkursach przedmiotowych.

elizabethmorgan
Posty: 36
Rejestracja: 2009-09-08, 13:10
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: dolnośląskie

Układam sama rozkład materiału dla klas 1-3. Co ując?

Postautor: elizabethmorgan » 2009-09-20, 10:32

Muszę sama przygotować rozkład materiału dla klas 1-3 bo ten z wydawnictwa nie jest dostosowany do dzieci. Co powinnam ując w takim rozkładzie? Wystarczą same tematy wypisane czy musi to byc rozbudowane i ujete musza byc funkcje jezykowe, sprawnosci i umiejetnosci, gramatyka..? Mam to zrobic na wtorek.. a jeszcze nic nie mam zrobionego..

Calli
Posty: 4
Rejestracja: 2009-09-01, 18:27
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: wielkopolskie

Re: program nauczania, plan wynikowy - jak sobie z nim radzić?

Postautor: Calli » 2009-09-20, 16:11

Ja również sama piszę rozkład materiału, do książki "cookie and friends" uwzględniam w nim:
Lesson -> numer lekcji
Temat lekcji-> temat
Wyrażenia i struktury zdaniowe-> np. stand up
Słownictwo-> np. cat
Nowe i utrwalane umiejętności językowe ucznia-> 'wita się i przedstawia po angielsku'

Niestety nigdzie nie mogę znaleźć rozkładu do tej książki wiec sama tworzę, ale proste to nie jest.

Powodzenia w pisaniu :)


Wróć do „Języki obce”