Postautor: Jolly Roger » 2009-10-08, 17:50
Programu nie realizuję. Nikt tego nie wymaga i nie sprawdza.
Podręcznik wybrałem i z automatu mam program do niego, ale wybierałem podręcznik, który był optymalny dla moich uczniów i moich potrzeb. Wybrałem trudniejszy by mieć szersze spektrum ćwiczeń. Nie muszę trzymać się kurczowo strona po stronie podręcznika.
Jak dzieci nie potrafia chodzić to nie będę robił ćwiczeń z biegania, bo tak jest w programie.
Obowiązuje mnie podstawa programowa. Jej sie trzymam. Z podręcznika wybieram te treści które sa ważne, mniej ważne i nieważne. Na pierwszych sie skupiam i poświęcam czas, drugie realizuje, ale bez przesadnych wymagań, a trzecie zwyczajnie omijam. Tak jest np z Present Perfect w klasie szóstej. Omijam, bo po co??
We gonna ride the sea,
we pray to the wind and the glory
That's why we are raging wild and free