program nauczania, plan wynikowy - jak sobie z nim radzić?

czyli miejsce dla filologów

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

magdalenkajulia
Posty: 66
Rejestracja: 2010-06-15, 19:40
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Re: program nauczania, plan wynikowy - jak sobie z nim radzić?

Postautor: magdalenkajulia » 2010-09-17, 15:52

Jolly Roger masz mnie chyba za jeszcze większą "blondynkę" i ignorantkę niż faktycznie jestem. :P

to chyba oczywiste, że dotarłam do tego dokumentu. zastanawiam się jednak, czy nauczyciele nie zaczynają powoli przypominać studentów medycyny ze sławetnego dowcipu: gdy każe się studentom wykuć na pamięć książkę telefoniczną, studenci większości kierunków pytają "po co?", a studenci medycyny: "na kiedy?".

ja naprawdę mam co robić popołudniami i ostatnią rzeczą, jaką chciałabym robić, jest wpisywanie jakichś bzdetnych numerków. argument o wgryzaniu się w npp jakoś do mnie nie przemawia... chociaż akurat npp łatwiej mi nanieść na plan wynikowy, ale w tych standardach, to prawie wszędzie wychodzi 5.1. a co mi tam! polemizować ze mną i tak nikt nie będzie, bo to moja subiektywna interpretacja. poza tym nikt w to nawet nie zajrzy, wrzucą to w ciemny kąt archiwum, i tyle. do d... taka robota.

Awatar użytkownika
vuem
Posty: 4126
Rejestracja: 2009-06-18, 20:30
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: podkarpackie

Re: program nauczania, plan wynikowy - jak sobie z nim radzić?

Postautor: vuem » 2010-09-17, 16:49

To wpiszże numerki z lotka metodą ruchów konika szachowego i miej to z głowy.

Czy tak inteligentny człowiek i wykształcony jak nauczyciel nie potrafi poradzić sobie z problemem nikomu-niepotrzebnej-i-przez-nikogo-nie-czytanej-dokumentacji? :wink:

magdalenkajulia
Posty: 66
Rejestracja: 2010-06-15, 19:40
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Re: program nauczania, plan wynikowy - jak sobie z nim radzić?

Postautor: magdalenkajulia » 2010-09-17, 17:02

vuem pisze:To wpiszże numerki z lotka metodą ruchów konika szachowego i miej to z głowy.

Czy tak inteligentny człowiek i wykształcony jak nauczyciel nie potrafi poradzić sobie z problemem nikomu-niepotrzebnej-i-przez-nikogo-nie-czytanej-dokumentacji? :wink:


;)

sensation1
Posty: 25
Rejestracja: 2009-07-16, 19:13
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: wielkopolskie

wymagania edukacyjne 1-3 Incredible English

Postautor: sensation1 » 2010-11-22, 17:02

witam

mam problem z interpretacja planu wynikowego Incredible English2 (choć w innych podr może tez tak jest)
mianowicie - są kolumny Tematyka oraz zakres materiału: dom

Wymagania podstawowe np. Uczeń:
• powtarza nazwy mebli table, bed, chair, cupboard, cushion, rug, shelf, box
• odnajduje meble na obrazku na podstawie nagrania
• powtarza za nagraniem słowa piosenki Hey ho, this is my treehouse
• dopasowuje nazwy mebli do obrazków


Wym.ponadpodstawowe Uczeń:
• wymienia nazwy mebli
table, bed, chair, cupboard, cushion, rug, shelf, box
• śpiewa piosenkę
Hey ho, this is my treehouse

Czyli jeśli uczeń powtórzy (nie wiem czy za nagraniem czy za n-lem?) te nazwy to dostanie 5 bo to jest wymaganie podst
a uczeń który wymieni nazwy mebli z pamięci to dostanie 6 bo to jest Ponadpodstawowy wymóg wg autorki podręcznika?

bo już się pogubiłam w tych kryteriach.....

na dodatek na koniec każdego działu jest podsumowanie co na jaka ocenę uczeń powinien znać i jest
na bdb "uczeń np.
• wymienia wszystkie poznane nazwy mebli i przedmiotów domowego użytku
• płynnie czyta mebli i przedmiotów domowego użytku

a na celującą
"Uczeń wykazuje znajomość materiału większą od wymagań na ocenę bardzo dobrą. "


nie wiem jak to wytłumaczyć rodzicom..... czyli te nowe słówka ma używać w kreatywny sposób? ale jak uczeń 2 klasy może znaleźć jakieś nowe zastosowanie takich słówek?


z góry dzięki za pomoc

Awatar użytkownika
vuem
Posty: 4126
Rejestracja: 2009-06-18, 20:30
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: podkarpackie

Re: program nauczania, plan wynikowy - jak sobie z nim radzić?

Postautor: vuem » 2010-11-22, 17:32

To co jest wymogiem autorki podręcznika nie musi byc wymogiem nauczyciela.

Nie wyobrażam sobie, by uczeń - bez względu na poziom, czy wiek - otrzymał ocenę bardzo dobrą, gdy tylko i wyłącznie potrafi powtarzać.

Sama określ jak wiele oczekujesz od swoich uczniów, określ sobie wymagania na poszczególne oceny i "zsynchronizuj" to z wso.

Co do celującej, to wso też może coś na ten temat wspomina, a jeśli nie, to moim zdaniem należy tu wziąć pod uwagę bardzo dobre wyniki ucznia w zakresie materiału obowiązkowego dla wszystkich uczniów + dokonania ponad to i/lub udział w konkursach, choć w zależności od wieku uczniów mniej lub bardziej swobodnie tę wyjątkowa ocenę się stosuje.

Awatar użytkownika
Jolly Roger
Posty: 1650
Rejestracja: 2007-12-15, 18:34

Re: program nauczania, plan wynikowy - jak sobie z nim radzić?

Postautor: Jolly Roger » 2010-11-26, 16:57

sensation1, Sama ustalasz ramy co na jaką ocenę. Nie bardzo widzę różnicę w stwierdzeniu :

• dopasowuje nazwy mebli do obrazków

a

• wymienia nazwy mebli

chyba, że wymienia bezmyślnie, ale wtedy dziwne, że pierwsze jest w wymaganiach podstawowych, a drugie w ponad.

Poza tym jakby chciał być skrupulatny to zapytałbym co to za mebel cushion.
Wskazówki podręcznikowe to tylko wskazówki. Sama sobie ustalasz zakres słownictwa, bo podręcznik to pewien fundament, a ty możesz to rozbudowywać (nawet powinnaś)

Jeśłi uczeń wychodzi poza ramy tego co było na lekcji to wtedy jest kandydatem do oceny celującej.np opisujecie salon, a on obok znanych słówek zauważył fireplace czy curtains to docenić go szóstką
We gonna ride the sea,
we pray to the wind and the glory
That's why we are raging wild and free


Wróć do „Języki obce”