Postautor: Andulencja » 2009-02-26, 17:43
Jestem po wizytacji (szczegółowej), sprawdzane były plany, ocenianie i nie dostałam nic do poprawy, mój rozpisany sposób został przyjęty.
Przedstawiam fragment mojego oceniania:
Kryteria oceny otwartych zadań ustnych:
TREŚĆ
W zakresie treści wypowiedź można określić jako:
Pełną, zawierającą wszystkie wymagane informacje -5
Treściwą, zawierającą większość wymaganych informacji -4
Zawierająca część wymaganych informacji -3
Ubogą, zawierającą nieliczne wymagane informacje -2
Niezawierającą wymaganych informacji -1
SŁOWNICTWO
Słownictwo zawarte w wypowiedzi można określić jako:
Bogate i zróżnicowane, pozwalające na swobodne przekazywanie wszystkich wymaganych informacji -5
Odpowiednie dla przekazywania wszystkich istotnych informacji -4
Wystarczające dla przekazania najważniejszych informacji -3
Ubogie, lecz pozwalające na przekazanie części informacji -2
Zbyt ubogie dla przekazania wymaganych informacji -1
KOMUNIKACJA
Ze względu na zachodzącą komunikację, rozmowę (dialog, odgrywanie ról) lub wypowiedź można określić jako:
Naturalną rozmowę zawierającą wyrażenia charakterystyczne dla języka mówionego -5
Poprawną wymianę informacji w odpowiedzi na zadane pytania-4
Schematyczną lecz w większej części stanowiącą logiczny ciąg pytań i odpowiedzi -3
Niepowiązany ciąg na ogół zrozumiałych pytań i odpowiedzi -2
Niekomunikatywną ze względu na niezrozumienie pytań lub nieudzielenie oczekiwanych odpowiedzi -1
POPRAWNOŚĆ GRAMATYCZNA
Ze względu na poprawność gramatyczną, wypowiedź można określić jako:
Poprawną i zróżnicowaną pod względem zastosowanych struktur -5
Poprawną w zastosowaniu charakterystycznych dla danego zagadnienia struktur -4
Zadowalająca w zakresie podstawowych struktur -3
Niepoprawną, lecz pozwalającą na zrozumienie części wymaganych informacji -2
Niepoprawną i niezawierającą struktur wymaganych dla przekazania informacji -1
PŁYNNOŚĆ
Ze względu na płynność, dłuższą wypowiedź można określić jako:
Samodzielną, swobodną i spójną -5
W większej części samodzielną, spójną i logiczną, czasem wspomaganą przez nauczyciela -4
Samodzielną jedynie we fragmentach, wspomaganą przez nauczyciela -3
Niekompletną, niesamodzielną, wspomaganą przez nauczyciela -2
Niespójną mimo pomocy nauczyciela -1
WYMOWA, AKCENT, INTONACJA
W zakresie wymowy, akcentu i intonacji wypowiedź można określić jako:
Poprawną pod względem wymowy; charakteryzującą się intonacją przypominającą naturalną -5
Poprawną w zakresie poszczególnych wyrazów, zachowującą cechy intonacji charakterystyczne dla jęz. angielskiego -4
Zrozumiałą pomimo niedociągnięć w zakresie wymowy niektórych wyrazów lub akcentów -3
Częściowo zrozumiałą pomimo błędnej wymowy niektórych wyrazów, niewłaściwego akcentu -2
Niezrozumiałą z powodu niewłaściwej wymowy i akcentu w wyrazach oraz zdaniach -1
Podczas oceniania wybierane będą kryteria odnoszące się do wybranej formy wypowiedzi. Końcowa ocena będzie przybliżoną średnią poszczególnych wyników.
Kryteria oceny otwartych zadań pisemnych:
TREŚĆ
SŁOWNICTWO - jak wyżej
FORMA I OBJĘTOŚĆ
Ze względu na formę i objętość wypowiedź można określić jako:
Zachowującą wszystkie cechy charakterystyczne dla danej formy
Zachowującą zasadnicze cechy charakterystyczne dla danej formy
Zachowującą niektóre cechy charakterystyczne dla danej formy
Zachowującą nieliczne cechy charakterystyczne dla danej formy
Nie spełniającą warunków wymaganej formy wypowiedzi
POPRAWNOŚĆ GRAMATYCZNA
PŁYNNOŚĆ - jak wyżej
PISOWNIA I INTERPUNKCJA
W zakresie pisowni i interpunkcji wypowiedź można określić jako:
Poprawną pod względem pisowni i interpunkcji -5
Zasadniczo poprawną, zawierającą drobne usterki w zakresie pisowni i interpunkcji -4
Poprawną w zakresie pisowni najważniejszych wyrazów, z usterkami nieumożliwiającymi zrozumienia wypowiedzi -3
Zawierającą liczne usterki w zapisie, lecz pozwalającą na zrozumienie wypowiedzi -2
Niepoprawną w zakresie zapisu nawet podstawowych wyrażeń -1
- Ocenę celującą otrzyma uczeń, który spełni warunki na ocenę bardzo dobrą i wykazuje się umiejętnościami wybiegającymi poza poziom danej klasy. Może to być szczególnie interesująca treść wypowiedzi wybiegająca poza schemat materiału omawianego na lekcji lub na przykład bardzo bogate słownictwo.
- U uczniów z opiniami, u których stwierdzono specyficzne trudności w pisaniu o typie dysgrafii
i dysortografii oraz specyficzne trudności w uczeniu się – dysleksję, wymagania zostaną dostosowane do indywidualnych potrzeb ucznia. Jeśli chodzi o dysgrafię i dysortografię oceniany będzie poziom merytoryczny prac, a nie ich strona ortograficzna (nie będzie brane pod uwagę kryterium: pisownia i interpunkcja) i graficzna.
- W przypadku ucznia z opinią o dysleksji dodatkowo przy ocenie wypowiedzi ustnej nie będą brane pod uwagę kryteria dotyczące płynności wymowy, akcentu i intonacji. Uczniowi z opinią o trudnościach
w czytaniu wymagania dotyczące tej umiejętności zostaną dostosowane do jego indywidualnych potrzeb (krótsze, prostsze teksty, odpytywanie po lekcji).
- Uczniowie z orzeczeniem o upośledzeniu w stopniu lekkim oceniani będą według tych samych kryteriów co pozostali uczniowie. Różny będzie jedynie zakres materiału do opanowania. Jest on mniejszy, ale zgodny z podstawą programową z języka angielskiego dla gimnazjum i dopasowany do ich możliwości.
Może ci się przyda. Ja mam to zrobione w tabeli