program nauczania, plan wynikowy - jak sobie z nim radzić?

czyli miejsce dla filologów

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

gorzkaczekolada
Posty: 60
Rejestracja: 2010-09-03, 18:23
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: pomorskie

Re: program nauczania, plan wynikowy - jak sobie z nim radzić?

Postautor: gorzkaczekolada » 2010-09-04, 13:27

No właśnie ta nasza szefowa zespołu przedmiotowego powiedziała że mam to skrócić.
Bez wymagań na poszczególną ocenę.
Aha, i jeszcze jedna kwestia:
Mam starsze klasy które mają kontynuację, jaki plan dydaktyczny mam dla nich ułożyć? Co tam ma być? Czy może mieć on dwa programy? No bo gdy skończą stary podręcznik zakupimy repetytorium. Jak sobei z tym poradzić? Czy już teraz muszę wiedzieć jakie to będzie repetytorium? Zupełnie sobie z tym nie radzę.

epilot
Posty: 119
Rejestracja: 2010-08-18, 13:01
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Inne

Re: program nauczania, plan wynikowy - jak sobie z nim radzić?

Postautor: epilot » 2010-09-04, 16:21

Zawsze z tym mam problem;-)

Awatar użytkownika
vuem
Posty: 4126
Rejestracja: 2009-06-18, 20:30
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: podkarpackie

Re: program nauczania, plan wynikowy - jak sobie z nim radzić?

Postautor: vuem » 2010-09-04, 17:40

Wytnij te wymagania i oddaj tej pseudo-szefowej. To co robi, to głupota do kwadratu. Mając gotowe plany bawi się w modyfikowanie itp? Może jeszcze każe to Twoim, czy swoim nazwiskiem podpisać? To juz byłby plagiat.
Chyba po prostu próbuje pokazać Ci "gdzie Twoje miejsce" :wink:


Repetytoria są uniwersalne. Ponieważ przygotowują do tego samego egzaminu i obejmują kompleksowo te same wymagania, to i plan jest niemal taki sam. Podobnie zresztą jak programy nauczania wszystkich podręczników w ramach całego cyklu.
opierają się przecież na tej samej podstawie.
Stąd i program repetytorium jest zgodny praktycznie z wszystkimi trzema programami LO.

Wybierz oxfodzkie. Jest dobre, plan wynikowy co prawda znów liczy 30 stron, ale rozkład materiału tylko 13...a jak zmniejszysz czcionkę, to i w 10 się zmieścisz...Twoja "szefowa" będzie wniebowzięta. :mrgreen:

gorzkaczekolada
Posty: 60
Rejestracja: 2010-09-03, 18:23
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: pomorskie

Re: program nauczania, plan wynikowy - jak sobie z nim radzić?

Postautor: gorzkaczekolada » 2010-09-04, 18:34

To jak ma wyglądać mój plan dydaktyczny dla drugich klas?

Najpierw opracowuję pozostałe 2 unity starego podręcznika a potem rozpisuję część repetytorium? Ale czy ja nie powinnam podać nazwy tego repetytorium i tych numerów?

Czy dobrze rozumiem, że taki plan ma być "dwu członowy'?

Awatar użytkownika
vuem
Posty: 4126
Rejestracja: 2009-06-18, 20:30
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: podkarpackie

Re: program nauczania, plan wynikowy - jak sobie z nim radzić?

Postautor: vuem » 2010-09-04, 18:46

2 unity starego podręcznika, które masz w spadku z zeszłego roku zignoruj.

Cały rok pracować będziesz z pomocą repetytorium, więc dostarcz program/plan na nim oparty.

gorzkaczekolada
Posty: 60
Rejestracja: 2010-09-03, 18:23
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: pomorskie

Re: program nauczania, plan wynikowy - jak sobie z nim radzić?

Postautor: gorzkaczekolada » 2010-09-04, 19:57

Tak, ale wydaje mi się że zanim skończymy ten podręcznik to będzie grudzień (jest 10 unitów, część klas jest na 7, część na 8), poza tym ja nie mam zielonego pojęcia co to będzie za repetytorium, szczegolnie że każda klasa miała za zadane kupić jakieś inne - a potem się okazalo ze ja je będe miała. Wolałabym mieć jedno a nie z każdą klasą inne.

Aha mam pytanie jeszcze:

Co mam wpisac do podręćznika matura masters intermediate?
jak się nazywa ten program, trudno mi się połapać? na stronie macmillana jest coś dla "starej podstawy" i dla nowej. Nie wiem co jest co:| i czy ten numer programu jest bez tego Dkos? Czy ktoś może mi zinterpretować to co jest tutaj:

http://www.macmillan.pl/index.php/mater ... imnazjalne


Byłabym wdzięczna:)

gorzkaczekolada
Posty: 60
Rejestracja: 2010-09-03, 18:23
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: pomorskie

Re: program nauczania, plan wynikowy - jak sobie z nim radzić?

Postautor: gorzkaczekolada » 2010-09-04, 20:14

Pokręciło mi sie trochę!
Czy jest jakaś lista programów j. angielskiego w liceum?
Czy każdy podręcznik ma inny program? Czy może wydawnictwo ma swój jeden program?
O co tu chodzi?
Co mam wpisać do matura masters inter (będe musiała wpisać to też do dziennika)

gorzkaczekolada
Posty: 60
Rejestracja: 2010-09-03, 18:23
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: pomorskie

Re: program nauczania, plan wynikowy - jak sobie z nim radzić?

Postautor: gorzkaczekolada » 2010-09-04, 20:21

Ooo, znalazłam cos takiego tutaj
DKOS-4015-230/02 Program nauczania języka angielskiego. Kurs dla liceum ogólnokształcącego, liceum profilowanego i technikum. Marcin Smolik, Joanna Galant
MACMILLAN POLSKA
ul. Fabryczna 16/22 lok. 22, 00-446 Warszawa,
tel. (022) 622-07-33, fax (022) 622-10-32

Czy to jest to co wszedzie mam wpisywac? Oczywiscie opróćz tych danych adresowych?

To było tu:
http://www.men.gov.pl/index.php?option= ... &Itemid=79

A ta nowa podstawa programowa w ang to kiedy wchodzi?

Awatar użytkownika
vuem
Posty: 4126
Rejestracja: 2009-06-18, 20:30
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: podkarpackie

Re: program nauczania, plan wynikowy - jak sobie z nim radzić?

Postautor: vuem » 2010-09-04, 20:32

Każde wydawnictwo podaje swoje programy...choć sa ogólnie rzecz biorąc bardzo podobne lub niemal takie same...opierają się na takiej samej podstawie obowiązującej dla całego cyklu nauczania (3-letniego w tym przypadku) mogą się różnić szczegółami, kolejnością, materiałem użytym do wprowadzenia określonych elementów.
Mają swoich autorów, każdy program ma swój numer dopuszczenia.
Wydawnictwo Oxford robi to w wersji 3-częściowej, Twój Macmillan ma jeden.

Obecnie obowiązuje stara podstawa, nową można stosować postanowieniem dyrektora po pozytywnym zaopiniowaniu przez RP. Jeśli czegoś takiego w Twojej szkole nie było, to stosujesz program wg starej podstawy.
Nowa zacznie obowiązywać w roku szkolnym 2012/13.

Program nauczania dla szkół ponadgimnazjalnych jest programem Twojej pracy w całym cyklu nauczania opartym na podstawie programowej

Poza tym masz na stronie bardziej szczegółowe rozkłady materiału dla poszczególnych podręczników, najczęściej tożsame z planem na dany rok szkolny, choć możliwe jest korzystanie w 3-letnim cyklu z 2 części podręcznika.

Nie wiem, czego wymaga Twoja dyrekcja, ale jeśli ściągniesz Matura Masters Intermediate plan wynikowy oraz rozkład materiału i jeszcze wspomniany wcześniej program nauczania dla szkół ponadgimnazjalnych, to będzie wniebowzięta :mrgreen:

EDIT: Co do znalezionego numeru programu, to jesli MEN tak twierdzi, to musi być OK :wink:

gorzkaczekolada
Posty: 60
Rejestracja: 2010-09-03, 18:23
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: pomorskie

Re: program nauczania, plan wynikowy - jak sobie z nim radzić?

Postautor: gorzkaczekolada » 2010-09-04, 20:38

To znaczy ja zrobiłam coś takiego, że....
Otworzyłam "plan wynikowy" na stronie macmillana do Matura Masters i pisałam po kolei
rozdział 1
gramatyka ( i wypisywałam zagadnienia)
słownictwo (i wypisywalam jakie)
mówienie i funkcje
czytanie
pisanie
słuchanie
itd

Czy to nie wystarczy?

Czy muszę zamieszczać tytuły tych lekcji angielskie ? Chyba nie...

Awatar użytkownika
vuem
Posty: 4126
Rejestracja: 2009-06-18, 20:30
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: podkarpackie

Re: program nauczania, plan wynikowy - jak sobie z nim radzić?

Postautor: vuem » 2010-09-04, 20:44

Plan wynikowy, a taki piszesz koncentruje się na "wynikach", czyli co uczeń będzie umiał. W sumie to różni się to tylko "językiem".

Czemu piszesz, a nie kopiujesz, skoro jest w zasięgu reki gotowy?
Może on być rozpisany wg rozdziałów podręcznika, czy modułów, miesięcy pracy, rożnie to może wyglądać.

Ctrl+A, ctrl+C, ctrl+V i idź się zrelaksować. :wink:

gorzkaczekolada
Posty: 60
Rejestracja: 2010-09-03, 18:23
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: pomorskie

Re: program nauczania, plan wynikowy - jak sobie z nim radzić?

Postautor: gorzkaczekolada » 2010-09-04, 20:56

Czyli jak mam to pisać?
Ja zmieniłam język i
jak tam było przykładowo "uczeń doskonale:P stosuje struktury takie i śmiakie"
ja pisałam po prostu
-struktora taka i śmaka

Awatar użytkownika
vuem
Posty: 4126
Rejestracja: 2009-06-18, 20:30
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: podkarpackie

Re: program nauczania, plan wynikowy - jak sobie z nim radzić?

Postautor: vuem » 2010-09-04, 21:02

a) Plan wynikowy używa określenia: "uczeń umie posługiwać się takiem i śmakiem.
b) Rozkład materiału używa określenia: "tak i śmak".

Masz napisać plan wynikowy użyj opcji a).

Koleżanka-szefowa zleciła napisanie takiego planu na te rok szkolny, tak? Wejdź na stronę Macmillana i skopiuj co trzeba. Po co chcesz ingerować w gotowy, dobry dokument?

Nie chciała kryteriów oceniania? To je wytnij, resztę pozostaw. Poleciła uwzględnić materiał do unitu 7? Od 8 wzwyż wytnij.
Resztę wydrukuj i w folię. :wink:

gorzkaczekolada
Posty: 60
Rejestracja: 2010-09-03, 18:23
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: pomorskie

Re: program nauczania, plan wynikowy - jak sobie z nim radzić?

Postautor: gorzkaczekolada » 2010-09-04, 21:10

czyli jednak źle to napisałam

powiedziano mi że mam napisać "plan dydaktyczny" ....czy to podchodzi pod rozkład materiału bardziej, rozumiem zagadnienia które są umawiane czy wynikowy czyli rezultat?

gorzkaczekolada
Posty: 60
Rejestracja: 2010-09-03, 18:23
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: pomorskie

Re: program nauczania, plan wynikowy - jak sobie z nim radzić?

Postautor: gorzkaczekolada » 2010-09-04, 21:12

vuem...patrze na jakieś plany dydaktyczne z innych przedmiotów w internecie i faktycznie tam jest to uczeń umie, zna itd

Czyli w sumie powinnam skopiować?
I ma być też ten podział na podstawowy i rozszerzony?


Wróć do „Języki obce”