Postautor: Andulencja » 2013-11-16, 19:34
Podejrzewam, że zadania punktujesz.
Zapewne masz jakąś skalę procentową na każdą ocenę.
Jeśli uczennica napisała dostosowany do swoich możliwości test na 5 to stawiasz 5. Jeśli napisze na 4 to stawiasz 4. Nie widzę powodu obniżania jej ocen tylko dlatego, że opanowała materiał, który zaplanowałaś aby opanowała, a jest on inny niż materiał pozostałych uczniów.
Praktycznie co roku mam uczniów z upośledzeniem w stopniu lekkim w jakiejś klasie (w tym roku w dwóch czwartych). Podstawa programowa jest taka sama jak dla uczniów w normie intelektualnej. Uczniowie korzystają z tych samych podręczników (kiedyś próbowałam wprowadzać inny - nie wyszło). Obowiązuje ich ten sam materiał, ale w okrojonym zakresie.
Inne dzieciaki wiedzą, że ta dwójka pisze inne testy i że mają mniej materiału do opanowania i zawsze tylko na początku jest to jakimś powodem do zazdrości, a potem problem znika.
Ostatnio za nauczenie się i zaśpiewanie piosenki (3 zwrotek) można było dostać 6. Chłopak z upośledzeniem miał zaznaczone, że otrzyma 6 jak nauczy się i zaśpiewa dwie zwrotki (można było też recytować na 5). Wyszedł na środek klasy i odważnie zaśpiewał bezbłędnie dwie zwrotki - otrzymał 6 i oklaski klasy.
Druga osoba nie nauczyła się, nie potrafiła nawet dokańczać mówionych przeze mnie wersów i otrzymała 1.
Tacy uczniowie nie muszą otrzymywać tylko słabych ocen. Masz przecież sporządzone wymagania na poszczególne oceny dla nich. Jeśli więc spełnią oczekiwania na 5, stawiasz 5.