uczeń z upośledzeniem w stopniu lekkim kontra język obcy

czyli miejsce dla filologów

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

mr_pl
Posty: 236
Rejestracja: 2010-05-27, 18:24
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: małopolskie

Re: uczeń z upośledzeniem w stopniu lekkim kontra język obcy

Postautor: mr_pl » 2010-06-16, 19:49

Tak tak, zapomnialo mi się o tym temacie. Doczytałem i dałem znać nauczycielom j. niemieckiego u mnie w szkole w ubiegłym tygodniu ; )

A propos orzeczeń, to...

Uczeń (bez orzeczenia) cały rok absolutnie nic nie robił, miał wszystko gdzieś, zdążył zebrać 12 niedostatecznych i... 3 tygodnie temu dostał orzeczenie i nagle się okazuje że ja go muszę przepuścić, no bo jak to mógłbym ucznia z orzeczeniem nie przepuścić, skoro miał niedostateczne bo ja od niego wymagałem rzeczy, których on nie mógł zrobić, bo jest chory... kpina, po prostu kpina. Człowiek się czuje jak ostatni śmieć - tak mu papierkami w twarz rzucają.
Cokolwiek napisałem powyżej na pewno nie jest prawdą. Młodzi ludzie nigdy nie mają racji.

Awatar użytkownika
malgala
Posty: 8170
Rejestracja: 2007-07-30, 18:50
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: łódzkie

Re: uczeń z upośledzeniem w stopniu lekkim kontra język obcy

Postautor: malgala » 2010-06-16, 19:56

mr_pl pisze:3 tygodnie temu dostał orzeczenie i nagle się okazuje że ja go muszę przepuścić

Nie musisz.
Jakiej treści ma to orzeczenie? Czy stwierdzono uu?
A może to nie orzeczenie tylko opinia?

mr_pl
Posty: 236
Rejestracja: 2010-05-27, 18:24
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: małopolskie

Re: uczeń z upośledzeniem w stopniu lekkim kontra język obcy

Postautor: mr_pl » 2010-06-16, 20:09

Opinię już miał. Teraz doszło orzeczenie o upośledzeniu w stopniu lekkim.

'Muszę' nie jest dosłowne.

Bo wiadomo - chcę, to mogę go nawet zastrzelić. Pytanie tylko, czy powinienem ; )

Mówiąc 'muszę' miałem na myśli to, że "nie wypada", że podważono by sposób w jaki go nauczałem, że nie wziąłem pod uwagę jego niepełnosprawności bla bla bla. A to jest zwykły przypadek pod tytułem "nie chce mi się i pocałuj mnie w nos bo i tak przejdę".

Niektórzy uczniowie już na początku roku mi oznajmili, że nic nie będą robić, bo i tak ich przepuszczę. Wiele się nie mylili i 'nic' nie mogę na to poradzić (ponownie - bym chciał, to bym ich zostawił - tylko że wtedy bym chyba zakończył karierę w tej szkole - umowę mam do końca czerwca i podejrzewam że nowej bym nie dostał jakbym wbrew 'sugestii' pani dyrektor nie dał 'szansy' tym uczniom).
Cokolwiek napisałem powyżej na pewno nie jest prawdą. Młodzi ludzie nigdy nie mają racji.

Awatar użytkownika
malgala
Posty: 8170
Rejestracja: 2007-07-30, 18:50
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: łódzkie

Re: uczeń z upośledzeniem w stopniu lekkim kontra język obcy

Postautor: malgala » 2010-06-16, 20:47

umowę mam do końca czerwca i podejrzewam że nowej bym nie dostał jakbym wbrew 'sugestii' pani dyrektor nie dał 'szansy' tym uczniom

Stawiając ocenę niedostateczną właśnie dajesz im szansę uzupełnienia wiadomości w wakacje i zdania egzaminu poprawkowego.
Wyciągając na dopuszczający tej szansy ich pozbawiasz. Automatycznie i z rozmysłem skazujesz ich na to, że w następnej klasie już od początku sobie nie poradzą i zaległości będą rosły. Poza tym utwierdzasz ich i pozostałych w przekonaniu, że nie warto się starać.

mr_pl
Posty: 236
Rejestracja: 2010-05-27, 18:24
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: małopolskie

Re: uczeń z upośledzeniem w stopniu lekkim kontra język obcy

Postautor: mr_pl » 2010-06-16, 20:56

Mówisz jakby uczniowie mieli zamiar cokolwiek się na jakąkolwiek poprawkę uczyć... heh. Zapomnij. Oni nie chcą. To ja mam problem - nie oni.
Cokolwiek napisałem powyżej na pewno nie jest prawdą. Młodzi ludzie nigdy nie mają racji.

Awatar użytkownika
malgala
Posty: 8170
Rejestracja: 2007-07-30, 18:50
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: łódzkie

Re: uczeń z upośledzeniem w stopniu lekkim kontra język obcy

Postautor: malgala » 2010-06-16, 21:05

mr_pl pisze:Mówisz jakby uczniowie mieli zamiar cokolwiek się na jakąkolwiek poprawkę uczyć

Dajesz im szansę, a co z nią zrobią to już ich problem i ich rodziców.
U nas zdarzało się, że uczeń poprawki nie zdał. Były też przypadki zdania nawet na 4.
Zdecydowana większość poprawkowiczów jednak bierze sobie do serca i w wakacje się uczy.

mr_pl
Posty: 236
Rejestracja: 2010-05-27, 18:24
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: małopolskie

Re: uczeń z upośledzeniem w stopniu lekkim kontra język obcy

Postautor: mr_pl » 2010-06-16, 21:12

Chciałbym kiedyś pracować w takiej szkole ; )
To nie jest temat o oblewaniu, szkoda w sumie kontynuować.
Cokolwiek napisałem powyżej na pewno nie jest prawdą. Młodzi ludzie nigdy nie mają racji.

katty
Posty: 431
Rejestracja: 2008-05-14, 12:53
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: mazowieckie

Re: uczeń z upośledzeniem w stopniu lekkim kontra język obcy

Postautor: katty » 2012-01-18, 09:08

Mam klasę 6-latków, w niej jednego 7-latka, który dostał orzeczenie o upośledzeniu w stopniu lekkim. Mam za zadanie napisać dostosowanie programu dla niego. I powiem Wam szczerze, że jestem w kropce, bo nie mam pomysłu, jak dostosować materiał do klasy pierwszej, z zasady przecież bardzo łatwy, oraz ćwiczenia polegające na łączeniu, rysowaniu i kolorowaniu - może mam za małą wyobraźnię, ale nie umiem sobie wyobrazić, jak to jeszcze bardziej ułatwić. Czuję się zupełnie nieprzygotowana do pracy z takim uczniem a co gorsza w szkole nie uzyskałam żadnych wskazówek ani odnośnie formalnej strony (czyli prosto mówiąc jak napisany przeze mnie dokument ma wyglądać), ani merytorycznej.

smv
Posty: 143
Rejestracja: 2007-09-17, 18:53

Re: uczeń z upośledzeniem w stopniu lekkim kontra język obcy

Postautor: smv » 2012-01-18, 17:35

@katty- ja od 4 lat mam stycznosc z uczniem z uposledzeniem lekkim, juz nie wspomne o ucznisch ktorzy maja typowe zachowania dla uposledzenia (wycie, dziwne smianie sie tak nagle bez przyczyny, osowiałośc), ktorych rodzice za zadne skarby swiata nie wyslą dziecka na badania.
W kazdym badz razie mnie tez nikt nie instruował jak taki program zmodyfikowac, jak ma wyglądac. Zrobilam to tak: wzielam ten plan ktory mam dla normalnych uczniow i go uproscilam. Nie wiem jakie masz tam zadania bo ja angielskiego ucze wiec szlaczków nie ucze, ale jesli masz nauka szlaczków linią łamaną ( nie wiem czy to tak sie nazywa) i linią krętą ( tak to nazwę:P) to zrób tylko jeden rodzaj szlaczka.
Inaczej tego nie opisze.

Awatar użytkownika
linczerka
Posty: 4541
Rejestracja: 2011-11-04, 19:49
Kto: nauczyciel
Lokalizacja: Polska

Re: uczeń z upośledzeniem w stopniu lekkim kontra język obcy

Postautor: linczerka » 2012-01-18, 18:00

Mówiąc zwięźle, okrój materiał, zmniejsz liczbę ćwiczeń, wydłuż czas. Tematyka ta sama, ale jeśli klasa robi 4 zadania na dodawanie i odejmowanie w zakresie 10, to dzieciak niech zrobi jedno zadanie nawet z liczydłem. Być może teraz nie widać znaczącej różnicy, ale one się wkrótce pojawią. Pozostały czas, o ile będzie koniecznie poświęć na realizację zaleceń w opinii/orzeczeniu. Trudno podpowiedzieć, bo nie znam orzeczenia i zaleceń. Nie ładuj dziecku treści nowych dopóki nie przyswoi na bieżąco.
Trzeba umieć iść słoneczną stroną życia

Awatar użytkownika
sylwiam81
Posty: 42
Rejestracja: 2009-11-23, 20:23
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język niemiecki
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Re: uczeń z upośledzeniem w stopniu lekkim kontra język obcy

Postautor: sylwiam81 » 2012-04-03, 21:51

czy ma ktoś może program zmodyfikowany dla ucznia z upośledzeniem lekkim i najlepiej z niemieckiego.


pracuję na Das ist Deutsch 1

dushka możesz mi podesłać ? a może ktoś inny może mi pomóc :D

Sylwiakkk
Posty: 13
Rejestracja: 2013-09-07, 16:31
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: lubuskie

Re: uczeń z upośledzeniem w stopniu lekkim kontra język obcy

Postautor: Sylwiakkk » 2013-09-16, 16:54

czesc,

będe uczyc dziewczynke z usposledzeniem w stopniu umiarkowanym,
która chodzi do klasy 5, ale jest o rok starsza.Dowiedziałąm się o tym dzisiaj. Kompletnie nie wiem jak ma wygladac praca z nią, jaki podrecznik - sama go wybieram? i co dalej? co z rozkladem materiału??

Awatar użytkownika
linczerka
Posty: 4541
Rejestracja: 2011-11-04, 19:49
Kto: nauczyciel
Lokalizacja: Polska

Re: uczeń z upośledzeniem w stopniu lekkim kontra język obcy

Postautor: linczerka » 2013-09-16, 17:09

Może pisz w jednym wątku, bo się wszyscy pogubimy. :)
Trzeba umieć iść słoneczną stroną życia

Sylwiakkk
Posty: 13
Rejestracja: 2013-09-07, 16:31
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: lubuskie

Re: uczeń z upośledzeniem w stopniu lekkim kontra język obcy

Postautor: Sylwiakkk » 2013-09-16, 17:27

bo, co rusz znalazłam nowy wątek i tam wpisalam,pomyślałam, że może ktoś inny zauważy i da znac.

Znalazłam jeszcze coś takiego:


http://www.bip.men.gov.pl/men_bip/akty_ ... _zal_3.pdf

i nie ma tam wzmianki o nauczaniu języków obcych .
Napisane jest tylko:Na każdym etapie edukacyjnym w szkole podstawowej i gimnazjum wyodrębnia się
:
1) zajęcia edukacyjne:
a)
funkcjonowanie w środowisku,
b)
muzyka z rytmiką
,
c)
plastyka,
d)
technika,
e)
wychowanie fizyczne,
f)
etyka
1)
;
2) zajęcia rewalidacyjne

Więc jak to wygląda w praktyce?

Awatar użytkownika
linczerka
Posty: 4541
Rejestracja: 2011-11-04, 19:49
Kto: nauczyciel
Lokalizacja: Polska

Re: uczeń z upośledzeniem w stopniu lekkim kontra język obcy

Postautor: linczerka » 2013-09-16, 17:29

Sylwiakkk pisze:i nie ma tam wzmianki o nauczaniu języków obcych .

O tym właśnie pisałam we wczesnoszkolnej :)
Trzeba umieć iść słoneczną stroną życia


Wróć do „Języki obce”