Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe
1. Bogdanowicz Katarzyna: Dysleksja a nauczanie języków obcych // Psychologia w Szkole. –
2005, nr 2, s. 81-93 ; nr 4, s.111-122
2. Brągiel Ewa: Praca z uczniem dyslektycznym na lekcjach języka obcego // Języki Obce w
Szk. – 2004, nr 1, s. 19-25
3. Butkiewicz Anna, Bogdanowicz Katarzyna: Dyslexia in the English Classroom : techniki
nauczania języka angielskiego uczniów z dysleksją. – Gdańsk, 2004
4. Chabasińska Agnieszka: Motywacja osób niepełnosprawnych ruchowo do nauki języka
angielskiego // Języki Obce w Szk. – 2004, nr 6, s. 263-264
5. Chrostowska Teresa: Egzamin gimnazjalny dla uczniów o specjalnych potrzebach
edukacyjnych // Języki Obce w Szk. – 2001, nr 7, s. 72-76
6. Czarnecka-Cicha Barbara i in.: Warunki i formy przeprowadzania egzaminu maturalnego
odpowiednie do możliwości mówienia, pisania i poruszania się absolwentów z
potwierdzonymi dysfunkcjami // Języki Obce w Szk. – 2001, nr 7, s. 76-79
7. Dąbrowska Anna: Komputerowe wspomaganie osób z dysleksją na świecie i w Polsce //
Szkoła Specjalna. – 2002, nr 4, s. 229-235
8. Domagała-Zyśk Ewa: Co to jest Cued Speech? [wizualna komunikacja językowa] // Języki Obce
w Szk. – 2001, nr 7, s. 102-103
9. Domagała-Zyśk Ewa: Czy istnieje już surdoglottodydaktyka? // Języki Obce w Szk. – 2003,
nr 4, s. 3-7
10. Domagała-Zyśk Ewa: Jak pomóc niesłyszącemu dziecku uczyć się języka angielskiego? //
Szkoła Specjalna. – 2003, nr 2, s. 223-228
11. Domagała-Zyśk Ewa: Możliwości nauczania języków obcych uczniów z uszkodzonym
słuchem // W: Pedagogika specjalna w reformowanym ustroju edukacyjnym / red. Zofia
Palak. – Lublin, 2001
12. Domagała-Zyśk Ewa: O uczeniu języka angielskiego uczniów niesłyszących // Języki Obce
w Szk. – 2001, nr 7, s. 106-111
13. Domagała-Zyśk Ewa: Uczniowie z różnymi rodzajami niepełnosprawności w szkole
ogólnodostępnej // Języki Obce w Szk. – 2001, nr 7, s. 33-37
oprac. Bernarda Śmigielska 2
14. Dudek Mirosława: Uczniowie dyslektyczni i ich problemy z opanowaniem języków obcych
// Języki Obce w Szk. – 2004, nr 3, s. 156-158
15. Grzelczak Małgorzata i in.: Praca z uczniami z dysfunkcjami grafomotorycznymi na
lekcjach języka obcego – propozycje ćwiczeń [język rosyjski] // Języki Obce w Szk. – 2001, nr
7, s. 55-64
16. Iwanyniuk Halina: Trudności w uczeniu się języków obcych // Języki Obce w Szk. – 2004,
nr 1, s. 110-111
17. Jakubiak Anna: Praca z dzieckiem niedosłyszącym // Języki Obce w Szk. – 2003, nr 3, s. 87-
88
18. Jurek Anna: ABC dysleksji // Języki Obce w Szk. – 2004, nr 5, s. 18-40
19. Jurek Anna: Języki obce w nauczaniu uczniów z dysleksją rozwojową. Cz. 1-4 // Języki
Obce w Szk. – 2004, nr 1, s. 57-72 ; nr 2, s. 46-54 ; nr 3, s. 37-45 ; nr 4, s. 60-64
20. Jurek Anna: Nauczanie języków obcych uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
// Języki Obce w Szk. – 2003, nr 5, s. 177-179
21. Kornet Grażyna: Nauczanie języków obcych w publicznych szkołach specjalnych dla
uczniów niepełnosprawnych (stan prawny na dzień 1 września 2001r.) // Języki Obce w Szk.
– 2001, nr 7, s. 65-68
22. Krzeszowski Tomasz: Niewidomi a języki obce, czyli kilka słów o tyfloglottodydaktyce //
Języki Obce w Szk. – 2001, nr 7, s. 5-12
23. Krzyczmonik Ewa: Problemy dzieci dyslektycznych z nauką języka obcego (na przykładzie
języka angielskiego) // Języki Obce w Szk. – 2001, nr 7, s. 46-55
24. Kusztal Bogusława: O celowym nauczaniu, formach i metodach pracy na lekcjach języka
angielskiego z dzieckiem upośledzonym umysłowo w stopniu lekkim // Języki Obce w Szk.
– 2001, nr 7, s. 114-115
25. Marek Bogusław: Razem czy osobno? : integracyjne pomoce dydaktyczne w nauczaniu
języków obcych // Języki Obce w Szk. – 2001, nr 7, s. 93-102
26. Marek Bogusław: Skąd się biorą niewidomi angliści? : z doświadczeń Zakładu
Tyflodydaktyki Języka Angielskiego KUL // Języki Obce w Szk. – 2001, nr 7, s. 79-86
27. Maro Dorota: Dysleksja // Języki Obce w Szk. – 2004, nr 2, s. 17-21
28. Mąkosa Justyna: Kształcenie języków obcych u uczniów z upośledzeniem umysłowym w
stopniu lekkim (na przykładzie języka angielskiego) // W: Poradnik metodyczny dla
nauczycieli kształcących uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim w
szkołach ogólnodostępnych i integracyjnych / red. Grażyna Tkaczyk, Teresa Serafin. –
Warszawa, 2001
oprac. Bernarda Śmigielska 3
29. Oczkoś Jolanta: Problem dysleksji w nauczaniu języków obcych // Języki Obce w Szk. –
2003, nr 2, s. 59-61
30. Pelczarska Agnieszka: Nauczanie języka obcego w gimnazjum specjalnym // Szkoła
Specjalna. – 2002, nr 1, s. 29-37
31. Ponczek Romuald: Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne – formy pomocy dzieciom
niepełnosprawnym i ich rodzinom // Języki Obce w Szk. – 2001, nr 7, s. 68-71
32. Szturo Magdalena: Indywidualne lekcje języka angielskiego z uczniem trudnym // Języki
Obce w Szk. – 2001, nr 7, s. 111-113
33. Tomczyk-Jadach Małgorzata: Wykorzystanie elementów metody Glenna Domana w
nauczaniu języków obcych // Języki Obce w Szk. – 2001, nr 7, s. 104-106
34. Urbańska Elżbieta: Zajęcia z języka francuskiego formą rewalidacji upośledzonych
umysłowo w stopniu lekkim // Szkoła Specjalna. – 2002, nr 1, s. 37-41
35. Urbańska Elżbieta: Zajęcia z języka francuskiego formą rewalidacji upośledzonych
umysłowo w stopniu lekkim // Języki Obce w Szk. – 2001, nr 7, s. 119-123
36. Uściłko Izabela: Szkolna codzienność – uczniowie trudni // Języki Obce w Szk. – 2005, nr 5,
s. 33-39
37. Werbińska Dorota: Nauczanie języka obcego dzieci z zespołem ADHD [nadpobudliwość
ruchowa z deficytem uwagi] // Języki Obce w Szk. – 2004, nr 6, s. 60-64
38. Wiazowski Jarosław: Komputery i sieci komputerowe jako media wspomagające nauczanie
języka angielskiego uczniów niewidomych // Języki Obce w Szk. – 2001, nr 7, s. 87-92
39. Zielińska Anna: Uwagi o realizacji programu nauczania języka rosyjskiego uczniów z
upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim // Języki Obce w Szk. – 2001, nr 7, s. 118-119
aniabra pisze:Skoro z klasami mamy zaplanowane 7 unitów, to z nim...ileż moge zaplanować:|
miwues pisze:Ja tak sobie po chłopsku myślę, że jest kolosalna różnica znaczeniowa między tymi pojęciami.
aniabra pisze:Czy to jest ozywiste że skoro ja mam z nim tylko jedną godzinę, podczas gdy normalnie miałby ich trzy w planie dydaktycznym muszę zaplanować mniej materiału który zrealizujemy(niż w przypadku klas)?
To nie o to chodzi, że mam połowę materiału pominąć chyba. Tylko po prostu dostosować sposób pracy, ćwiczeń do jego potrzeb i umiejętności. Ale uczymy się tego samego...
Skoro z klasami mamy zaplanowane 7 unitów, to z nim...ileż moge zaplanować:|
aniabra pisze:Czy to jest ozywiste że skoro ja mam z nim tylko jedną godzinę, podczas gdy normalnie miałby ich trzy w planie dydaktycznym muszę zaplanować mniej materiału który zrealizujemy(niż w przypadku klas)?
To nie o to chodzi, że mam połowę materiału pominąć chyba. Tylko po prostu dostosować sposób pracy, ćwiczeń do jego potrzeb i umiejętności. Ale uczymy się tego samego...
Skoro z klasami mamy zaplanowane 7 unitów, to z nim...ileż moge zaplanować:|