Podstawa programowa / liczba godzin w cyklu edukacyjnym

czyli miejsce dla filologów

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

Awatar użytkownika
vuem
Posty: 4126
Rejestracja: 2009-06-18, 20:30
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: podkarpackie

Re: Podstawa programowa / liczba godzin w cyklu edukacyjnym

Postautor: vuem » 2011-09-03, 21:22

Czyli po prostu chciałbyś uczniów podzielić ze względu na różne umiejętności i stąd rożny poziom zaawansowania pomimo, że formalnie realizują ten sam program.
Języki bywają dzielone z WF, informatyka, czy TI, z innymi językami, z uwagi na organizację pracy szkoły, a nie optymalne dopasowanie uczniów na zajęciach z danego języka.
Tak więc taki podział jest możliwy...

mr_pl
Posty: 236
Rejestracja: 2010-05-27, 18:24
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: małopolskie

Re: Podstawa programowa / liczba godzin w cyklu edukacyjnym

Postautor: mr_pl » 2011-09-04, 14:34

Tak jest, realizują tę samą podstawę, czyli III.1, natomiast zawsze grupy dzielone były na 'podstawowe' i 'zaawansowane'. Czytałem artykuł, w którym opublikowano wyniki kontroli i okazało się, że ok 25% gimnazjów nie umożliwiało zróżnicowania grup zaawansowania uczniom (co oczywiście było złe) - myślałem, że chodziło o podział taki o który pytałem... teraz by wychodziło na to, że nie realizowali w tych gimnazjach podziału na III.0 i III.1 ... dziwne.

Tak czy inaczej podział już zostaje na płeć (przynajmniej w 1. semestrze), a ja siedzę którąśnastą już godzinę nad rozkładami materiałów i działam ;)

Dzięki wielkie,
Pozdrawiam.
Cokolwiek napisałem powyżej na pewno nie jest prawdą. Młodzi ludzie nigdy nie mają racji.

Awatar użytkownika
vuem
Posty: 4126
Rejestracja: 2009-06-18, 20:30
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: podkarpackie

Re: Podstawa programowa / liczba godzin w cyklu edukacyjnym

Postautor: vuem » 2011-09-04, 17:36

mr_pl pisze:Tak jest, realizują tę samą podstawę, czyli III.1, natomiast zawsze grupy dzielone były na 'podstawowe' i 'zaawansowane'. Czytałem artykuł, w którym opublikowano wyniki kontroli i okazało się, że ok 25% gimnazjów nie umożliwiało zróżnicowania grup zaawansowania uczniom (co oczywiście było złe) - myślałem, że chodziło o podział taki o który pytałem... teraz by wychodziło na to, że nie realizowali w tych gimnazjach podziału na III.0 i III.1 ... dziwne.


Trochę się gubię.

Wszyscy Twoi uczniowie kontynuują naukę języka w gimnazjum, więc realizują III1, wszyscy.

Artykuł o którym wspomniałeś pewnie dotyczył szkół, gdzie mieszano tych kontynuujących oraz tych, co w podstawówce angielskiego nie mieli i dlatego w gimnazjum idą wg III0.

Twoi uczniowie się go uczyli, tyle, że z różnym skutkiem i stąd potrzeba podziału na grupę "słabszą i mocniejszą" ale wrzucając ich do jednego worka wszystko jest OK, choć z Twojego i ich punktu widzenia lepszy byłby inny podział.

Prawdopodobnie chodzi o problem z ułożeniem planu.

mr_pl
Posty: 236
Rejestracja: 2010-05-27, 18:24
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: małopolskie

Re: Podstawa programowa / liczba godzin w cyklu edukacyjnym

Postautor: mr_pl » 2011-09-04, 18:13

Artykuł o którym wspomniałeś pewnie dotyczył szkół, gdzie mieszano tych kontynuujących oraz tych, co w podstawówce angielskiego nie mieli i dlatego w gimnazjum idą wg III0.


Tak też napisałem, dlatego dla mnie to dziwne, bowiem wg mnie to nie jest drobna niedogodność, tylko poważne uchybienie, a w artykule jakoś specjalnie się tym nie przejęli... ale to takie gadanie, jak artykułu nie mam pod ręką... więc porzućmy.

Moi uczniowie pochodzą z różnych szkół, stąd duże dysproporcje w wiedzy i umiejętnościach

choć z Twojego i ich punktu widzenia lepszy byłby inny podział.

Czy mam przez to rozumieć, że wg Ciebie brak podziału na grupy zaawansowania nie ma wpływu na nauczanie (wyniki nauczania)?
W tym roku jestem wyjątkowo podatny na sugestie, śmiało ;)
Cokolwiek napisałem powyżej na pewno nie jest prawdą. Młodzi ludzie nigdy nie mają racji.

Awatar użytkownika
vuem
Posty: 4126
Rejestracja: 2009-06-18, 20:30
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: podkarpackie

Re: Podstawa programowa / liczba godzin w cyklu edukacyjnym

Postautor: vuem » 2011-09-04, 19:02

mr_pl pisze:Moi uczniowie pochodzą z różnych szkół, stąd duże dysproporcje w wiedzy i umiejętnościach


Dokładnie o tym pisałem.

Oficjalnie wszyscy jednak kontynuują naukę.

mr_pl pisze:
vuem pisze:choć z Twojego i ich punktu widzenia lepszy byłby inny podział.


Czy mam przez to rozumieć, że wg Ciebie brak podziału na grupy zaawansowania nie ma wpływu na nauczanie (wyniki nauczania)?


Jak wyraźnie napisałem z punktu widzenia nauczyciela odpowiedzialnego za postępy uczniów i z punktu widzenia samych uczniów zainteresowanych jak najdogodniejszymi warunkami dla uzyskania tych postępów podział wg innych kryteriów (czyt. umiejętności i możliwości uczniów) byłby lepszy.

Skąd przypuszczenie, które postawiłeś?

mr_pl
Posty: 236
Rejestracja: 2010-05-27, 18:24
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: małopolskie

Re: Podstawa programowa / liczba godzin w cyklu edukacyjnym

Postautor: mr_pl » 2011-09-04, 19:10

Wynik interpretacji mocnego zaakcentowania innych osób z równoczesnym brakiem opinii własnej ("z Twojego i ich punktu widzenia" - odciąłeś się tą wypowiedzą od własnego punktu widzenia).
Cokolwiek napisałem powyżej na pewno nie jest prawdą. Młodzi ludzie nigdy nie mają racji.

Awatar użytkownika
vuem
Posty: 4126
Rejestracja: 2009-06-18, 20:30
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski
Lokalizacja: podkarpackie

Re: Podstawa programowa / liczba godzin w cyklu edukacyjnym

Postautor: vuem » 2011-09-04, 21:20

vuem pisze:z punktu widzenia nauczyciela odpowiedzialnego za postępy uczniów


Chyba oczywiste, że nie akcentuję innych osób - poza Tobą może, bo to Ty pytanie postawiłeś, więc odpowiedź jest dość wyraźnie nakierowana personalnie - oraz przedstawiam opinię własną, bo przecież kurde mleczarzem nie jestem.

Poza tym nie piszę tego, co mówili na mieście, tylko to co sądzę - JA SĄDZĘ...

Porzuć próby interpretowania tekstów, przyjmij słowa takimi jakie są, dosłownie...będzie Ci łatwiej :wink:


Wróć do „Języki obce”