Postautor: Adriana » 2016-08-24, 13:53
Ja zawsze stosuję zasadę: Mniej, ale lepiej. Jeśli chodzi o te podręczniki, prawie omijam Teksty bliskie uczniom i prawie omijam Media. A w tym roku szkolnym nie będę się skupiać również na wprowadzeniach do epok. Uważam, że podręczniki z Nowej Ery są jednymi z najgorszych. Osobiście wolałabym GWO, świetne książki, jedynie do poprawy teksty w trzeciej klasie, ale układ, powtórki, zadania - świetne. No, niestety, teraz się wybiera podręczniki w zespole nauczycielki i musiałam się poddać. Przede wszystkim przerabiaj teksty z epok - źródłowe, a gramatykę, teorię literatury utrwalaj sam na wybranych lekcjach. Zawsze przecież możesz zapytać o przykład mowy zależnej, o formę czasownika, przyporządkowanie do rodzaju literackiego, czy znalezienie imiesłowu itd. Ja tak robię, przynosi efekty, a program nauczania wedle przepisów dopuszczania możesz modyfikować.