Skąd mam sie dowiedzieć co uczeń powinien wiedzieć...

poloniści, historycy, nauczyciele WOK, to miejsce dla Was

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

Donegal
Posty: 3
Rejestracja: 2009-11-08, 20:26
Kto: student
Przedmiot: Język polski
Lokalizacja: małopolskie

Skąd mam sie dowiedzieć co uczeń powinien wiedzieć...

Postautor: Donegal » 2010-01-19, 22:03

Studiuje informację naukową i bibliotekoznawstwo z nauczaniem języka polskiego w SP i gimnazjum.

I chociaż mamy już praktyki w SP to pojęcia nie mam skąd mam wiedzieć co umie uczen 4/5 czy szóstej klasy? Kiedy wprowada się odmianę przez przypadki np. czy kiedy poznaję się definicję baśni...

Myślałam , że nauczą nas tego na studiach ale nie... Są przedmioty dotyczące metodyki ( np. opisywanie metod aktywizujących czy ćwiczenie ich w "praktyce") i przedmioty czysto filologiczne typu gramatyka czy poetyka.

Teraz moje pytanie , bardzo prosze o pomoc - gdzie mogę się dowiedzieć takich podstawowych rzeczy ? Co umie już uczeń w poszczególnych klasach?

Awatar użytkownika
malgala
Posty: 8170
Rejestracja: 2007-07-30, 18:50
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: łódzkie

Re: Skąd mam sie dowiedzieć co uczeń powinien wiedzieć...

Postautor: malgala » 2010-01-19, 22:36

Przeanalizuj podstawę programową. Będąc na praktykach porozmawiaj na ten temat z opiekunem.
Z podstawy dowiesz się co powinien umieć uczeń na zakończenie danego etapu edukacyjnego. Od nauczyciela - co na zakończenie danej klasy. To nauczyciel wybiera program i podręcznik uwzględniający podstawę programową i to on planuje pracę w poszczególnych klasach.

abe
Posty: 53
Rejestracja: 2009-03-21, 19:09
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język polski
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Skąd mam sie dowiedzieć co uczeń powinien wiedzieć...

Postautor: abe » 2010-01-20, 19:23

Podręcznik jest tak skonstruowany, że podaje treści, które uczeń ma poznać- co oznacza, że na każdej lekcji uczeń dowiaduje się czegoś nowego. ponadto jest program nauczania- (można znaleźć go w necie, wystarczy znać nazwę podręcznika) który określa, co uczeń musi poznać w poszczególnych klasach.
Z kolei podstawa programowa- wydana przez MEN określa, jakie lektury trzeba robić z dziećmi- a nauczyciel sam decyduje w której klasie będzie je omawiał.
Nie mart się - to pozornie wydaje się trudne.


Wróć do „Przedmioty humanistyczne”

cron