Postautor: ejwa » 2009-08-31, 20:23
W zeszycie nie ma lektur obowiązkowych, które omawiam na lekcjach i wtedy notatki są w zeszycie przedmiotowym. Wybieram listę z szerokiego kanonu książek dla dzieci i młodzieży- trochę tych, które osobiście uważam za wartościowe, trochę takich, które podpowiedzieli mi uczniowie lub np. takich, których fragmenty są w podręczniku, a widzę, że uczniów zainteresowały.
Ustalam stałe elementy typu autor, tytuł, bohaterowie, w młodszych klasach ilustracja oraz zadania np. charakterystyka bohatera, opowiadanie najciekawszego wydarzenia, plan wydarzeń, opowiadanie twórcze- dalszy ciąg historii, recenzja itp.z zastrzeżeniem, że dane zadanie nie może się powtórzyć. Ustalam konkretne terminy na zrealizowanie zadań i po tym czasie zbieram zeszyty i oceniam. W moim przypadku uczeń otrzymuje dwie oceny z zeszytu lektur w ciągu semestru.