Jakie podreczniki i ktore lepsze?

czyli miejsce, w którym dyskutujemy o pracy w klasach I-III

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

Karina Mucha
Posty: 14
Rejestracja: 2013-04-29, 14:16
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Zajęcia zintegrowane
Lokalizacja: śląskie

Re: Jakie podreczniki i ktore lepsze?

Postautor: Karina Mucha » 2017-05-11, 13:51

linczerka pisze:Jest program Kędry i Zatorskiej.

A.. Rozumiem. Tak, to są programy proponowane przez MEN, ale nie ma obowiązku z nich korzystać nawet teraz, aczkolwiek dobrze, że są jakieś wzorce. Myślę, że teraz od września 2017 obydwie panie zmienią i dostosują programy do nowej podstawy. My właśnie to robimy, a pani Kędra jest nawet naszym recenzentem - opiniuje nam nasz program. Wiem, że w poniedziałek MAC gdzieś to zawiesza na swoich stronach do pobrania: program i opinie o nim trzech niezależnych ekspertów z różnych dziedzin :)
"Oto ja" "przestudiowałam" dokładnie, ale przyznaję, że nie miałam go w całości.
Generalnie odniosłam się do wszystkich wydawnictw, co na wstępie zaznaczyłam.
I jest jeden mankament. Dostajemy promocyjne wybiórcze części, najczęściej do klasy I i w oparciu o nie mamy wybrać.
To wybieramy, jak wybieramy.

Droga Linczerko - tak, zgadzam się, to jest najgorsze: oglądanie po kawałku nie daje nigdy pełnego obrazu całości. Zawsze wolę coś sprawdzić do końca, a dopiero po trzech latach można stwierdzić, czy coś jest dobre, czy nie. Panie pracujące na "Oto ja" przed podręcznikiem rządowym bardzo pozytywnie się wypowiadały o "Oto ja" i z kim bym nie rozmawiała, bierze jeszcze raz nasz pakiet. Bardzo to jest miłe dla autora, bo robią tak osoby, które znają cały materiał. Gdyby była taka potrzeba, to powinnam mieć w pdfach całość materiałów do wszystkich klas, aczkolwiek jest to jeszcze, jeśli chodzi o klasę 2. i 3., poprzednia wersja z 2012 roku, bo dopiero nad tymi klasami pracujemy. Wiadomo, że nie będziemy robić totalnej rewolucji, ale też nam się wydawało, że klasę pierwszą "lekko" poprawimy, a okazało się, że jednak dużo dobrych i mądrych pomysłów się urodziło i kosztowało nas to dużo więcej pracy, niż zakładałyśmy :) Myślę, że nie inaczej będzie z kolejnymi klasami.

W mojej szkole każda z nas idzie innym pakietem. I dzielimy się własnymi spostrzeżeniami. Dziwne zatem, że koleżanka często kseruje dodatkowe ćwiczenia ortograficzne pracując na "Oto ja".

My teraz nie mamy naszego pakietu w szkołach - podręcznik ministerialny nas wygryzł ze szkół, a nie chciałyśmy się zgodzić na jego okrojenie i okaleczenie. Ale to bardzo miło, że używa sobie naszych materiałów nawet, gdy teoretycznie nie ma nas na rynku. Teraz powracamy znowu z całością koncepcji, a nie jej "dostosowaniem" do chorych warunków ;) Znam pakiety, które za każdym razem się dostosowują w miesiąc do nowej podstawy - naprawdę nie wiem, jak oni to robią i czy to jest poważne.
Co do matematyki, to chyba nie bardzo się do końca zrozumiałyśmy. Może inaczej rozumiemy metody i sposoby rozwiązywania zadań.
Ok - z matematyki mogę podesłać bezpośrednich autorów, bo uwagi naprawdę są ważne i na pewno powiem dziewczynom o tym, co sobie tu piszemy :) Nie wiem, czy zdążą zajrzeć, ale info otrzymają.
Teraz stajemy przed wyborem tego jednego.
W oparciu o promocyjne pierwsze części pakietów z różnych wydawnictw. I pewnie będzie tak, jak w wielu szkołach...losowanie :(

Ja uważam, że podręczniki powinny być wybierane dopiero wtedy, gdy się pozna klasę i jest się pewnym wyboru. Sytuacja teraz jest chora (działanie w ciemno), w dodatku będzie to wybór dla kolejnych trzech roczników. I każdy nauczyciel powinien wybrać sam, a nie być przegłosowywanym, bo większość ma inne zdanie, a na przykład dyrektor wymaga jednego pakietu. Głosy, które docierają do mnie ze szkół, są naprawdę niepokojące. Nie chciałabym, aby na "Oto ja" pracował ktoś nieprzekonany - ten podręcznik ma go przekonać i zachwycić, a potem sprawdzić się w praktyce :)

Awatar użytkownika
linczerka
Posty: 4462
Rejestracja: 2011-11-04, 19:49
Kto: nauczyciel
Lokalizacja: Polska

Re: Jakie podreczniki i ktore lepsze?

Postautor: linczerka » 2017-05-11, 17:10

linczerka pisze:Ale to bardzo miło, że używa sobie naszych materiałów nawet, gdy teoretycznie nie ma nas na rynku.

Przecież był, bodajże to rok 2012 lub 2013.
O nowym nie wiem, bo dotarła do nas jedna część nowego.
Trzeba umieć iść słoneczną stroną życia

Awatar użytkownika
linczerka
Posty: 4462
Rejestracja: 2011-11-04, 19:49
Kto: nauczyciel
Lokalizacja: Polska

Re: Jakie podreczniki i ktore lepsze?

Postautor: linczerka » 2017-05-17, 13:45

Pracowałam na WSiP-ie. Nie podchodziło.
Z dużą rezerwą obejrzałam pakiet "Szkolni Przyjaciele". Przeanalizowałam matematykę i miłe zaskoczenie. Treści opracowane przez właściwą osobę.
Analizę innych edukacji zostawiam na później.
Trzeba umieć iść słoneczną stroną życia

jokon80
Posty: 55
Rejestracja: 2008-02-20, 09:39

Re: Jakie podreczniki i ktore lepsze?

Postautor: jokon80 » 2017-05-23, 16:23

Które podręczniki wybieracie panie, które pójdziecie do klasy 1 od września?
Ada

Awatar użytkownika
linczerka
Posty: 4462
Rejestracja: 2011-11-04, 19:49
Kto: nauczyciel
Lokalizacja: Polska

Re: Jakie podreczniki i ktore lepsze?

Postautor: linczerka » 2017-05-31, 13:29

Chyba zdecydujemy się na pakiet WSiP-u "Przyjaciele". Oglądałyśmy też klasę drugą (wybiórcze egzemplarze) i całkiem, całkiem...
Popytamy jeszcze o obudowę dla nauczyciela i ucznia.
Trzeba umieć iść słoneczną stroną życia

Majka986
Posty: 16
Rejestracja: 2015-09-06, 16:58
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Zajęcia zintegrowane
Lokalizacja: świętokrzyskie

Re: Jakie podreczniki i ktore lepsze?

Postautor: Majka986 » 2017-06-16, 19:41

Czy będę mogła w klasie II wybrać inne podręczniki jak w I klasie tego roku pracowałam na Elementarzu i ćwiczeniach z Men-u?

ArtaMK
Posty: 2
Rejestracja: 2019-10-23, 14:21
Kto: rodzic
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Jakie podreczniki i ktore lepsze?

Postautor: ArtaMK » 2019-10-23, 14:28

Mam prośbę o opinie i podpowiedź...
Chodzi o wybór podręczników dla klas 1-3 z trzech wydawnictw: WSIP Tropiciele, Nowa Era Elementarz Odkrywców, MAC Edukacja Oto Ja.
Spotkałam się z opinią, że w podręcznikach 3 z ww wydawnictw jest mniej treści. Postanowiłam sprawdzić "objętość" i rzeczywiście ilość książek jest mniejsza niż od pozostałych wydawnictw. Czy to oznacza że treści jest mniej? że dzieci nauczą się mniej? A może więcej wcale nie oznacza lepiej? Ile liter przez jeden semestr uczą się dzieci w pierwszej klasie zgodnie z ww podręcznikami? Czy podział na przedmioty jest słuszny? Czy ciekawsze jest łączenie w bloki tematyczne?
Proszę o Wasze opinie.


Wróć do „Edukacja wczesnoszkolna”