Z obliczeń mi wyszło, że jakieś 37h będzie muzyki w ciągu roku.
Zeszyt nutowy jak najbardziej.
Instrumenty perkusyjne są pewnie w szkole - wiesz, to nie musi być tak, że każde dziecko ma mieć w ręku ten sam sprzęt, na pewno są trójkąty, kołatki, marakasy, pałki akustyczne, tamburyna czy bębenki.
Na pewno miałaś ksylofon na myśli? wątpię, by jakikolwiek rodzic to kupił
U nas kupują dzwonki chromatyczne, ale w 2 klasie najczęściej, takie:
http://allegro.pl/mat-max-dzwonki-chrom ... 25464.html
nie będę gry wprowadzać w 1 klasie. Tematy mam takie (pewnie coś jeszcze zmodyfikuję, dopiski w nawiasach dla siebie, bym wiedziała o czym pamiętać)):
Tematy – muzyka:
WRZESIEŃ
1. Witaj, szkoło! Nauka piosenki pt. „Szkoło, szkoło”.
2. Bawimy się muzyką – utrwalenie piosenki pt. „Szkoło, szkoło” (potrzebne będą różne instrumenty perkusyjne).
3. Aby zapisać muzykę – nuta i pięciolinia na przykładzie piosenki pt. „W Literkowie”.
4. Wartości rytmiczne nut: cała nuta. Utrwalenie piosenki pt. „W Literkowie”.
PAŹDZIERNIK
5. Wartości rytmiczne nut: półnuta. Piosenka pt. „Jesienny kujawiaczek”.
6. Wartości rytmiczne nut: ćwierćnuta. . Zabawy rytmiczne – tataizacje.
7. Wartości rytmiczne nut: ósemka. Piosenka pt. „Domowa piosenka”.
8. Zmiana tempa w muzyce. Utrwalenie piosenki pt. „Domowa piosenka”.
9. Czarodziejski klucz muzyczny. Zabawy muzyczne związane z rozpoznawaniem wysokości dźwięków.
LISTOPAD
10. Nuta „sol” .Listopadowa pogoda - piosenka „Płyną chmurki”.
11. Zabawy dźwiękonaśladowcze z wykorzystaniem instrumentów muzycznych. Utrwalenie piosenki pt. „Płyną chmurki”
12. Poznajemy instrumenty klawiszowe: fortepian i pianino.
13. Nuta „la”. Inscenizowanie dźwiękiem piosenki „Jedzie grudzień”.
GRUDZIEŃ
14. Solo czy w chórze?
15. Kolęda czy pastorałka? Nauka piosenki pt. „Bosy pastuszek”.
16. Klasowe kolędowanie – śpiewamy znane kolędy.
STYCZEŃ
17. Piano i forte – dynamika w muzyce na przykładzie utworów muzyki klasycznej i piosenki pt. „Idzie Nowy Rok”.
18. Nuta „si”. Utrwalenie piosenki pt. „Idzie Nowy Rok”.
19. Rozbudzanie uczuć patriotycznych – piosenka pt. „Nasze polskie ABC”.
20. Metrum dwudzielne. Utrwalenie piosenki pt. „Nasze polskie ABC”.
LUTY
21. Nuta „do”. Wprowadzenie piosenki pt. „U zegarmistrza”.
22. Znamy połowę gamy! Zagadki muzyczne.
MARZEC
23. Metrum trójdzielne na przykładzie utworu pt. „Wiosna tuż, tuż”.
24. Poznajemy tańce – walc. Utrwalenie metrum trójdzielnego.
25. Piosenka pt. „Święta – biją dzwony” - pauza w muzyce.
26. Zabawy rytmiczne z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych.
KWIECIEŃ
27. Metrum czteromiarowe – piosenka pt. „Kwiecień – plecień”.
28. Improwizacje ruchowe do wybranych piosenek dziecięcych.
29. Nuta „re”. Reagowanie ruchem na podane sygnały muzyczne w zabawie.
MAJ
30. Poznajemy instrumenty smyczkowe: skrzypce. Najciekawsze utwory skrzypcowe.
31. Świętujemy Dzień Mamy – piosenka pt. „Kochana Mamo”.
32. Nuta „mi”. Utrwalenie piosenki pt. „Kochana Mamo”.
33. Poznajemy tańce: polka. Zabawy muzyczno – ruchowe z wykorzystaniem podstawowego kroku polki.
CZERWIEC
34. Czy tekst jest ważny? Piosenka pt. „Abecedario Polacco”.
35. Nuta „fa”. Utrwalenie piosenki pt. „Abecedario Polacco”
36. Ćwiczenia muzyczne w oparciu o gamę C-dur.
37. Przypominamy sobie poznane piosenki.