karolina2015 pisze:jakie metody nagradzania macie, czy tylko stosujecie oceny opisowe czy tez dla rodzicow oceny wpisujecie, czy mam zrobic dzieciom sprwdzian co wiedza po tej 1 klasie, by sprawdzic ich stan wiedzy?? Prosze o takie poczatkowe informacje co musze wiedziec. CZy prowadzicie zszytty dodatkowe : do dyktand, do liczenia( Matematyka),
Jednym ze sposobów nagradzania - a raczej motywacji jest u mnie "drzewko sukcesów"/ "wyspa sukcesów". Uczniowie za dodatkowe zaangażowanie, pracę społeczną, wysoką ocenę, udział w konkursie, pomoc koleżeńską, itp. zbierają palemki. Na koniec semestru otrzymują dyplomy i drobne nagrody.
Prowadzę też całoroczny konkurs czytelniczy - na największą liczbę przeczytanych książek ze szkolnej biblioteki - zwycięzcy są nagradzani.
Zamieszczam na klasowym blogu zadania dodatkowe - za poprawne ich wykonanie dzieci otrzymują oceny celujące i naklejki, na koniec semestru dla tych najsystematyczniejszych - nagroda.
Ponieważ miałam kłopot z zachowaniem chłopców - codziennie ocenialiśmy zachowanie - czerwone, zielone i czarne kropki. Na koniec tygodnia osoby, które miały tylko czerwone kropeczki dostawały naklejkę motywacyjną do swojego albumiku. Pod koniec semestru wyróżnieni zostali najgrzeczniejsi uczniowie. (Naklejki motywacyjne i albumy kupowałam w jednym ze sklepów internetowych - nie chcę robić reklamy, ale polecam - dzieciom się bardzo podobały - mogę podać na priv.)
W mojej szkole obowiązują bieżące oceny cyfrowe, toteż mam tabelkę w zeszycie informacyjnym, gdzie je systematyczne wpisuję. Na zebrania przygotowuję wykaz ocen na osobnej kartce. Koniec semestru i koniec roku - ocena opisowa. W razie konieczności także w trakcie roku szkolnego wpisywane są w zeszycie informacyjnym notki dotyczące konkretnej umiejętności.
Sprawdzian diagnozujący możesz zrobić, jak najbardziej. W niektórych szkołach są takowe obowiązkowe na początku i końcu roku. U mnie na szczęście już nie
Aby poznać poziom umiejętności poszczególnych uczniów proponowałabym Ci poświęcić troszkę czasu w pierwszych dniach i po prostu każdego zapytać czytania, zrobić pisanie z pamięci, w trakcie zabawy w kole - każdego odpytać z rozpoznawania podst. części mowy, itd., przeprowadzić kartkówkę z dodawania i odejmowania. To chyba w większym stopniu pokaże Ci co ogólnie dzieci już umieją i z jakiego poziomu wystartować w klasie II. Możesz także w ramach KN w pierwszych tygodniach zapraszać do siebie po kilkoro dzieci i rozmawiać z nimi "indywidualnie". Ja tak przeprowadzałam część wstępnej diagnozy w klasie I.
Co do zeszytów dodatkowych - czyli poza zeszytem w 3 linie do ed. polonistycznej i w kratkę do ed. matematycznej w klasie II miałam zeszyt do ćwiczeń w pisaniu - uczniowie w domu układali i zapisywali zdania (dowolne i z podanymi wyrazami), oddawali do sprawdzenia w określonych terminach; uczniowie, którzy wyrazili chęć rozwiązywania zadań dodatkowych - także mieli do nich osobne zeszyty. Dyktanda robiłam na osobnych karteczkach.