Nie wiem, czym się przejmujecie
W zasadzie w dziennikach nie ma nic nowego. My mamy pomarańczowe z Introdruku z Koszalina.
W zeszłym roku nauczyliśmy się liczyć edukacje zgodnie z zamieszczoną tabelką na dole strony, podsumowującą tydzień oraz z tabelkami na końcu dziennika. To nic trudnego. Po lewej stronie dnia piszemy np:
e. polonistyczna
e. matematyczna
zaj. techniczne
e. społeczna
A potem równolegle dobieramy, co pasuje z tematu dnia.
Każdy sam określa kolejność edukacji w tygodniu. Ważne, żeby ogólna liczba się zgadzała. Jak mam tydzień taki, że mam rozbudowaną e. polonistyczna, to wpisuję więcej tej edukacji, przypuszczalnie 6, to w następnym tygodniu uszczuplę o np. 1-2 polonistyczną, wpiszę np.4.
Jest projekt, który po uchwaleniu (jest w konsultacjach) ma znieść w 2015r. wyszczególnianie edukacji. Będzie się liczyło tylko ogólnie liczbę zrealizowanych godzin e. wczesnoszkolnej. Zniesieniu ulegną również oceny w skali 1-6 lub literowe, w zależności jak sobie szkoła ujęła problem oceniania. Będą śródroczne oceny opisowe. To dopiero będzie jazz w notowaniu osiągnięć ucznia w dzienniku.
Zgodnie z cytowanym wcześniej nowym rozporządzeniem w klasach I-III piszemy tylko roczną ocenę opisową, dlatego rubryk oceny opisowej na semestr nie ma. Nie było i w latach poprzednich takiego obowiązku, więc nie widzę żadnych zmian.