Dokumentacja w I -III

czyli miejsce, w którym dyskutujemy o pracy w klasach I-III

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

Awatar użytkownika
linczerka
Posty: 4541
Rejestracja: 2011-11-04, 19:49
Kto: nauczyciel
Lokalizacja: Polska

Re: Dokumentacja w I -III

Postautor: linczerka » 2014-09-08, 20:18

DilSe pisze:wszystko to rozbić na 8 edukacji

Ależ skąd! EW, religia, angielski, ed. muzyczna, ed.plastyczna, zaj. komputerowe, WF.
Nie ma gdzie wpisać opisowej semestralnej.

Przecież jest opisowa i zgodnie z rozporządzeniem z 3 września można załączyć wydruki komputerowe.
Błękitne dzienniki?
Mniej pisania w tematach. Trzeba krótko i treściwie.
Trzeba umieć iść słoneczną stroną życia

Awatar użytkownika
Basiek70
Posty: 2234
Rejestracja: 2007-08-24, 19:43
Przedmiot: Inne

Re: Dokumentacja w I -III

Postautor: Basiek70 » 2014-09-08, 20:19

DilSe pisze:Dziennik klasowy mnie załamał. I nie tylko mnie.
Po co było robić edukację wczesnoszkolną, a wcześniej kształcenie zintegrowane, kiedy teraz trzeba wszystko to rozbić na 8 edukacji plus j.angielski plus religię.
Nie mieści się to wszystko w rubrykach.
Na dole trzeba zliczać tygodniowo wszystkie te edukacje, a na końcu zestawienie miesięczne.


a po co wypełniacie te tabelki?
wykreślic co niepotrzebne i już
zliczać to co potrzebne do monitorowania realizacji pp, reszty nie
"Nigdy nie rezygnuj z tego, co naprawdę chcesz robić.
Człowiek z wielkimi ambicjami i marzeniami jest silniejszy od tego,
który jest tylko realistą."

Awatar użytkownika
Basiek70
Posty: 2234
Rejestracja: 2007-08-24, 19:43
Przedmiot: Inne

Re: Dokumentacja w I -III

Postautor: Basiek70 » 2014-09-08, 20:20

linczerka pisze:
DilSe pisze:wszystko to rozbić na 8 edukacji

Ależ skąd! EW, religia, angielski, ed. muzyczna, ed.plastyczna, zaj. komputerowe, WF.
Nie ma gdzie wpisać opisowej semestralnej.

Przecież jest opisowa i zgodnie z rozporządzeniem z 3 września można załączyć wydruki komputerowe.
Błękitne dzienniki?
Mniej pisania w tematach. Trzeba krótko i treściwie.


o to to, dokładnie tak
(błękitne to te z WSiP? jeśli tak, mamy od trzech lat, wykreślamy zbędne tabelki, a sam dziennik bardzo chwalimy jako przejrzysty i łatwy do prowadzenia)
"Nigdy nie rezygnuj z tego, co naprawdę chcesz robić.

Człowiek z wielkimi ambicjami i marzeniami jest silniejszy od tego,

który jest tylko realistą."

Awatar użytkownika
linczerka
Posty: 4541
Rejestracja: 2011-11-04, 19:49
Kto: nauczyciel
Lokalizacja: Polska

Re: Dokumentacja w I -III

Postautor: linczerka » 2014-09-08, 20:25

Basiek70 pisze:jako przejrzysty

Mam inne zdanie. Zależy od punktu widzenia osoby "studiującej" dziennik.
Basiek70 pisze: łatwy do prowadzenia

Tu się zgodzę :mrgreen:
Trzeba umieć iść słoneczną stroną życia

Awatar użytkownika
Basiek70
Posty: 2234
Rejestracja: 2007-08-24, 19:43
Przedmiot: Inne

Re: Dokumentacja w I -III

Postautor: Basiek70 » 2014-09-08, 20:40

linczerka pisze:
Basiek70 pisze:jako przejrzysty

Mam inne zdanie. Zależy od punktu widzenia osoby "studiującej" dziennik.
:


nasza Dyrekcja tak twierdzi, a ma ich kilkanaście do studiowania
"Nigdy nie rezygnuj z tego, co naprawdę chcesz robić.

Człowiek z wielkimi ambicjami i marzeniami jest silniejszy od tego,

który jest tylko realistą."

DilSe
Posty: 37
Rejestracja: 2012-09-02, 10:04
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Zajęcia zintegrowane
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Dokumentacja w I -III

Postautor: DilSe » 2014-09-08, 20:50

linczerka pisze:
DilSe pisze:wszystko to rozbić na 8 edukacji

Ależ skąd! EW, religia, angielski, ed. muzyczna, ed.plastyczna, zaj. komputerowe, WF.

Dla Mojej Dyrekcji - w świetle trzymanego w ręku rozporządzenia - nie jest to aż tak oczywiste.
linczerka pisze:Przecież jest opisowa i zgodnie z rozporządzeniem z 3 września można załączyć wydruki komputerowe.

Tylko w którym miejscu? Miejsce jest tylko na końcoworoczną. Gdybyśmy miały po 21 jeden dzieci w klasie udałoby nam się wcisnąć dzieląc 42 rubryki na pół. Ale mamy więcej dzieci.
linczerka pisze:Błękitne dzienniki?
Mniej pisania w tematach. Trzeba krótko i treściwie.

Granatowe dzienniki. Zdecydowanie mniej pisania. I ma być taki sam zap[is w e-dziennikach jak w papierowych. Mniej miejsca na zapis tematów w papierowych, więc i fizycznie nie da rady tam wpisać tematów ze wszystkich edukacji nawet jakby kto bardzo chciał.

Awatar użytkownika
linczerka
Posty: 4541
Rejestracja: 2011-11-04, 19:49
Kto: nauczyciel
Lokalizacja: Polska

Re: Dokumentacja w I -III

Postautor: linczerka » 2014-09-08, 21:27

DilSe pisze:Dla Mojej Dyrekcji - w świetle trzymanego w ręku rozporządzenia - nie jest to aż tak oczywiste.

U nas nie ma edukacji matematyczne, polonistycznej...jest EW

3. W dzienniku lekcyjnym prowadzonym przez szkołę dla dzieci i młodzieży odnotowuje się obecność uczniów na zajęciach edukacyjnych, a także liczbę godzin usprawiedliwionych i nieusprawiedliwionych nieobecności na tych zajęciach oraz wpisuje się tematy przeprowadzonych zajęć edukacyjnych, oceny bieżące, śródroczne i roczne (semestralne) oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych uzyskane przez uczniów oraz śródroczne i roczne oceny klasyfikacyjne zachowania.Przeprowadzenie zajęć edukacyjnych nauczyciel potwierdza podpisem, z zastrzeżeniem § 22 ust. 5.

Tylko w którym miejscu?

4. Śródroczne i roczne opisowe oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych oraz śródroczne i roczne oceny klasyfikacyjne zachowania uczniów klas I—III szkoły podstawowej oraz uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym, sporządzone komputerowo w postaci wydruku podpisanego przez wychowawcę klasy, można dołączyć do dziennika lekcyjnego, co jest równoznaczne z wpisem do dziennika lekcyjnego.
Trzeba umieć iść słoneczną stroną życia

Peonia
Posty: 620
Rejestracja: 2011-09-23, 16:35
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Zajęcia zintegrowane
Lokalizacja: łódzkie

Re: Dokumentacja w I -III

Postautor: Peonia » 2014-09-08, 22:20

Nie wiem, czym się przejmujecie :D

W zasadzie w dziennikach nie ma nic nowego. My mamy pomarańczowe z Introdruku z Koszalina.

W zeszłym roku nauczyliśmy się liczyć edukacje zgodnie z zamieszczoną tabelką na dole strony, podsumowującą tydzień oraz z tabelkami na końcu dziennika. To nic trudnego. Po lewej stronie dnia piszemy np:
e. polonistyczna
e. matematyczna
zaj. techniczne
e. społeczna

A potem równolegle dobieramy, co pasuje z tematu dnia.
Każdy sam określa kolejność edukacji w tygodniu. Ważne, żeby ogólna liczba się zgadzała. Jak mam tydzień taki, że mam rozbudowaną e. polonistyczna, to wpisuję więcej tej edukacji, przypuszczalnie 6, to w następnym tygodniu uszczuplę o np. 1-2 polonistyczną, wpiszę np.4.

Jest projekt, który po uchwaleniu (jest w konsultacjach) ma znieść w 2015r. wyszczególnianie edukacji. Będzie się liczyło tylko ogólnie liczbę zrealizowanych godzin e. wczesnoszkolnej. Zniesieniu ulegną również oceny w skali 1-6 lub literowe, w zależności jak sobie szkoła ujęła problem oceniania. Będą śródroczne oceny opisowe. To dopiero będzie jazz w notowaniu osiągnięć ucznia w dzienniku.

Zgodnie z cytowanym wcześniej nowym rozporządzeniem w klasach I-III piszemy tylko roczną ocenę opisową, dlatego rubryk oceny opisowej na semestr nie ma. Nie było i w latach poprzednich takiego obowiązku, więc nie widzę żadnych zmian.

DilSe
Posty: 37
Rejestracja: 2012-09-02, 10:04
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Zajęcia zintegrowane
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Dokumentacja w I -III

Postautor: DilSe » 2014-09-08, 22:30

Basiek70 pisze:
DilSe pisze:Dziennik klasowy mnie załamał. I nie tylko mnie.
Po co było robić edukację wczesnoszkolną, a wcześniej kształcenie zintegrowane, kiedy teraz trzeba wszystko to rozbić na 8 edukacji plus j.angielski plus religię.
Nie mieści się to wszystko w rubrykach.
Na dole trzeba zliczać tygodniowo wszystkie te edukacje, a na końcu zestawienie miesięczne.

a po co wypełniacie te tabelki?
wykreślic co niepotrzebne i już
zliczać to co potrzebne do monitorowania realizacji pp, reszty nie

Ooooooo....to by było zbyt piękne - wykreślić , co niepotrzebne... Chętnie bym to zrobiła - natychmiast.
Ale - obawiamy się, że wizytujący będą stać na stanowisku, że skoro wydrukowano tabelki w takim dokumecie jakim jest niewątpliwie dziennik lekcyjny , to znaczy, że nauczyciel musi je wypełnić.
No nic...czas pokaże, co z tego wyniknie. Narazie idę spać, bo padam z nóg.

Awatar użytkownika
Basiek70
Posty: 2234
Rejestracja: 2007-08-24, 19:43
Przedmiot: Inne

Re: Dokumentacja w I -III

Postautor: Basiek70 » 2014-09-08, 22:36

DilSe pisze:Ooooooo....to by było zbyt piękne - wykreślić , co niepotrzebne... Chętnie bym to zrobiła - natychmiast.
Ale - obawiamy się, że wizytujący będą stać na stanowisku, że skoro wydrukowano tabelki w takim dokumecie jakim jest niewątpliwie dziennik lekcyjny , to znaczy, że nauczyciel


na pewno nie!
jest tabelka na pesel ucznia - a jego NIE wpisuje się
"Nigdy nie rezygnuj z tego, co naprawdę chcesz robić.

Człowiek z wielkimi ambicjami i marzeniami jest silniejszy od tego,

który jest tylko realistą."

Melizabeth
Posty: 402
Rejestracja: 2013-08-11, 15:45
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Język angielski, Język hiszpański
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Re: Dokumentacja w I -III

Postautor: Melizabeth » 2014-09-08, 23:13

Peonia pisze:
Jest projekt, który po uchwaleniu (jest w konsultacjach) ma znieść w 2015r. wyszczególnianie edukacji. Będzie się liczyło tylko ogólnie liczbę zrealizowanych godzin e. wczesnoszkolnej. Zniesieniu ulegną również oceny w skali 1-6 lub literowe, w zależności jak sobie szkoła ujęła problem oceniania. Będą śródroczne oceny opisowe. To dopiero będzie jazz w notowaniu osiągnięć ucznia w dzienniku.


Dostałam dziś mail od wyd Pearson, że są plany, aby oceny semestralne i końcoworoczne również na wyższym szczeblu edukacji były opisowe :/

Peonia
Posty: 620
Rejestracja: 2011-09-23, 16:35
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Zajęcia zintegrowane
Lokalizacja: łódzkie

Re: Dokumentacja w I -III

Postautor: Peonia » 2014-09-09, 00:27

Pesel to raczej zarządzenie odgórne wynikające z ochrony danych osobowych, co mnie bardzo dziwi, bo w arkuszach ocen może widnieć, na świadectwie może, sekretarka obraca nim na prawo i lewo, a w dzienniku nie. Dziwne to nieprawdaż? Taki zong...

Awatar użytkownika
linczerka
Posty: 4541
Rejestracja: 2011-11-04, 19:49
Kto: nauczyciel
Lokalizacja: Polska

Re: Dokumentacja w I -III

Postautor: linczerka » 2014-09-09, 15:32

Melizabeth pisze:Dostałam dziś mail od wyd Pearson, że są plany, aby oceny semestralne i końcoworoczne również na wyższym szczeblu edukacji były opisowe

Chodzą takie słuchy. Chyba świadectwo musi być wielkości tablicy, żeby z każdego przedmiotu napisać opisówkę. Organizacyjnie też ciekawie. :roll:
Trzeba umieć iść słoneczną stroną życia

Bastet
Posty: 48
Rejestracja: 2009-09-01, 21:43
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Zajęcia zintegrowane
Lokalizacja: podkarpackie

Re: Dokumentacja w I -III

Postautor: Bastet » 2014-09-09, 19:13

linczerka pisze:Błękitne dzienniki?
Mniej pisania w tematach. Trzeba krótko i treściwie.


Błękitny ze WSiPU? Wygląda jak skoroszyt ;> nie mogę się przyzwyczaić.

Awatar użytkownika
Basiek70
Posty: 2234
Rejestracja: 2007-08-24, 19:43
Przedmiot: Inne

Re: Dokumentacja w I -III

Postautor: Basiek70 » 2014-09-09, 20:27

Bastet pisze:
linczerka pisze:Błękitne dzienniki?
Mniej pisania w tematach. Trzeba krótko i treściwie.


Błękitny ze WSiPU? Wygląda jak skoroszyt ;> nie mogę się przyzwyczaić.


eeeee, na spirali jest tylko zakładka z listą
i dobrze, jest trwała, nie pęka
"Nigdy nie rezygnuj z tego, co naprawdę chcesz robić.

Człowiek z wielkimi ambicjami i marzeniami jest silniejszy od tego,

który jest tylko realistą."


Wróć do „Edukacja wczesnoszkolna”