<<Zgodnie z podstawą programową wychowania przedszkolnego obecnie nie ćwiczy się pisania lecz ćwiczy się umiejętności grafomotoryczne na materiale bezliterowym. Jeśli dzieciom nie wychodzi pisanie, to oznacza, ze dzieci maja słabo rozwinięte mięśnie ręki i dłoni. Należy wprowadzić więcej prac plastycznych typu ugniatanie, wydzieranie, ciecie itp., gimnastykę palców dłoni, ćwiczenia rozluźniające dłoni itd..>>
Peonia- znam podstawę programową i nie chodziło mi o ćw. pisania Mają słabo wyćwiczoną rękę. Niektórzy mieli problem z prostymi szlaczkami. Jeśli chodzi o mój system oceniania, uważam, że nikogo nie krzywdzę, ponieważ moja ocena jest adekwatna do rozwoju 6- latka. Poza tym na pierwszym zebraniu rodzice zostali odpowiednio uświadomieni jaka jest różnica między 6 latkami a 7. Idę swoim tokiem, ale na końcu roku mamy sprawdziany dyrektorskie i moja klasa będzie pisała to samo co inne.
Mam spore doświadczenie, mam też porównanie, bo to kolejna już moja 1. klasa. I powiem wam, że mimo, że pracy jest więcej całkiem dobrze pracuje mi się z moimi sześciolatkami. Mam nadzieję, że będzie tak do końca.