stosowane "kary"

czyli miejsce, w którym dyskutujemy o pracy w klasach I-III

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

rewelka
Posty: 29
Rejestracja: 2014-10-15, 21:17
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Zajęcia zintegrowane
Lokalizacja: mazowieckie

stosowane "kary"

Postautor: rewelka » 2015-02-04, 21:05

hej, wiem, że oczywiście lepiej chwalić, stosować wzmocnienia poyztywne, nagradzac pozytywne zachowania itd. ale jakie stosujecie kary,gdy dziecko nie wykonuje poleceń? np.chodzi po klasie nie chce usiaśc mimo upomnien nauczyciela? 1 klasa

Ulla
Posty: 91
Rejestracja: 2014-11-01, 23:39
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Zajęcia zintegrowane
Lokalizacja: małopolskie

Re: stosowane "kary"

Postautor: Ulla » 2015-02-05, 15:05

Ciągły kontakt z rodzicem.

rewelka
Posty: 29
Rejestracja: 2014-10-15, 21:17
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Zajęcia zintegrowane
Lokalizacja: mazowieckie

Re: stosowane "kary"

Postautor: rewelka » 2015-02-05, 19:23

tak,dzis bylo zebranie. Mama nie przyszła. Chodzi o to, aby jakaś kara była natychmaistowa, nie może być odroczona w czasie, bo nie przynisie skutku. Musze jakoś zareagować, żeby dziecko chociaż trochę poczuło, że ze swojego złego zachowania wynika jakaś konsekwencja dla niego, no ale wlasnie nie wiem co to może być...

hanamat
Posty: 270
Rejestracja: 2008-03-29, 18:07
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Zajęcia zintegrowane
Lokalizacja: wielkopolskie

Re: stosowane "kary"

Postautor: hanamat » 2015-02-05, 20:21

Brak nagrody najlepszą konsekwencją niewłaściwego zachowania. W mojej klasie działa.

Ulla
Posty: 91
Rejestracja: 2014-11-01, 23:39
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Zajęcia zintegrowane
Lokalizacja: małopolskie

Re: stosowane "kary"

Postautor: Ulla » 2015-02-06, 09:33

Moja koleżanka jako karę stosuje przysiady. Jak uczeń ( jest taki jeden gagatek) przeszkadza, to musi robić przysiady - zmęczy się i na jakiś czas jest spokój.

Awatar użytkownika
malgala
Posty: 8170
Rejestracja: 2007-07-30, 18:50
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: łódzkie

Re: stosowane "kary"

Postautor: malgala » 2015-02-06, 10:53

rewelka pisze: Chodzi o to, aby jakaś kara była natychmaistowa, nie może być odroczona w czasie, bo nie przynisie skutku. Musze jakoś zareagować, żeby dziecko chociaż trochę poczuło, że ze swojego złego zachowania wynika jakaś konsekwencja dla niego, no ale wlasnie nie wiem co to może być...

Masz rację.
Dziecko musi ponieść konsekwencje bez odkładania ich na potem.
Może spróbuj, nawet jako przerywnik w bieżącej pracy, poprowadzić jakąś lubianą przez dzieci zabawę. Wszyscy w niej uczestniczą, ale rozrabiający za karę nie bierze udziału w zabawie. Sadzasz go na krześle, informując jednocześnie, że swoim zachowaniem na udział w zabawie dziś nie zasłużył. Teraz może tylko siedzieć i obserwować, a następnym razem, jak poprawi swoje zachowanie, również będzie się bawił.

Awatar użytkownika
dushka
Posty: 3902
Rejestracja: 2006-08-03, 19:39

Re: stosowane "kary"

Postautor: dushka » 2015-02-06, 11:56

Malgala, ja to na wf stosuję. Nie jestem w stanie prowadzić zajęć na niedużej sali gimnastycznej dla blisko 30tki dzieci, jeśli jacyś rozrabiacze się znajdą. Dodatkowo zasady jasne - nie wchodzimy na drabinki (na początku był szał i jeden cel - wbiec na salę i pędem się wieszać). Nawet ostrzeżenia nie daję teraz, rozrabiający musi liczyć się z tym, że na ławkę rezerwową idzie na kilka minut. Niestety, na 3 uczniów nie działa nadal, po całym semestrze są niewyuczalni.

Awatar użytkownika
malgala
Posty: 8170
Rejestracja: 2007-07-30, 18:50
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Matematyka
Lokalizacja: łódzkie

Re: stosowane "kary"

Postautor: malgala » 2015-02-06, 12:14

dushka pisze:Nawet ostrzeżenia nie daję teraz, rozrabiający musi liczyć się z tym, że na ławkę rezerwową idzie na kilka minut. Niestety, na 3 uczniów nie działa nadal, po całym semestrze są niewyuczalni.

To tym, na których nie działa musisz czas wydłużyć. A najlepiej, w momencie ponownego rozrabiania odesłać na ławeczkę do końca zajęć.

rewelka
Posty: 29
Rejestracja: 2014-10-15, 21:17
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Zajęcia zintegrowane
Lokalizacja: mazowieckie

Re: stosowane "kary"

Postautor: rewelka » 2015-02-23, 12:01

problem w tym, ze on wlasnie zazwyczaj nie chce brac udzilu w atrakycjnych zabawach, musze go zachecac, motywowac, wszystkie dzieci chca i biora udzial on nie - tak samo na wfie, staram sie uatrakycjnic, probowac i nic, on nie chce i juz...
jeszcze jakies sposoby na natychmiastowe kary tak malych dzieci? jak je ukarac zeby zrozumialy swoje zachowanie? rozmowy nie pomagaja, ani z dzieckiem, ani z rodzicem

Awatar użytkownika
Basiek70
Posty: 2234
Rejestracja: 2007-08-24, 19:43
Przedmiot: Inne

Re: stosowane "kary"

Postautor: Basiek70 » 2015-02-23, 19:05

ale czemu karać?
nie chce uczestniczyć w zabawach - ma powody może?
chodzi po klasie - pytanie dlaczego?
dla mnie karać można szkodzenie innym, krzywdzenie, a nie inne zachowania

mój K do dziś nie wysiedzi przez całą lekcje
dwa - trzy razy idzie po chusteczkę, wyciera nos, wyrzuca chusteczkę, siada i wraca do pracy
nie pozwolić = K się nie skupi, nic nie zrobi
"Nigdy nie rezygnuj z tego, co naprawdę chcesz robić.
Człowiek z wielkimi ambicjami i marzeniami jest silniejszy od tego,
który jest tylko realistą."

Awatar użytkownika
dushka
Posty: 3902
Rejestracja: 2006-08-03, 19:39

Re: stosowane "kary"

Postautor: dushka » 2015-02-23, 19:35

Basiek, ale jest róznica między tym, co opisujesz, a gadaniem całą lekcję, chodzeniem po chusteczkę i wracaniem z nią z totalnym wydurnianiem się czy odmową udziału w zabawie i przeszkadzaniem innym, niestety.

Awatar użytkownika
Basiek70
Posty: 2234
Rejestracja: 2007-08-24, 19:43
Przedmiot: Inne

Re: stosowane "kary"

Postautor: Basiek70 » 2015-02-23, 21:40

dushko, ja odniosłam się do wpisu rewelki, nie doczytałam w nim, że gada całą lekcję czy przeszkadza innym (bo samym chodzeniem czy odmową udziału w zabawie nie przeszkadza)
"Nigdy nie rezygnuj z tego, co naprawdę chcesz robić.

Człowiek z wielkimi ambicjami i marzeniami jest silniejszy od tego,

który jest tylko realistą."

rewelka
Posty: 29
Rejestracja: 2014-10-15, 21:17
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Zajęcia zintegrowane
Lokalizacja: mazowieckie

Re: stosowane "kary"

Postautor: rewelka » 2015-03-30, 11:35

tak,wlasnie o to chodzi ze przeszkadza calej klasie, podchodzi do kogos zabiera mu cos itd. nawet jak są zajęcia ruchowe itd.wszytskie dzieci uczesnticza, on mowi ze to jest nudne, glupie itp.jedziemy na wycieczke - nudno, byly rekolckcje - nudno, teraz niestety doszly do tego przeklenstwa, "kur...,ch..,"itp. mowi to w zlosci,ale uzywa takze tego w normlanych sytuacjach. Jest jeden chlopiec ktory na to reaguje ,reszta klasa nic na szczescie. Rozmaiwam z nim, tlumacze, Stosuje wzmocnienia poytywne, gdy nie uzywa tych slow (plusy na kartce), gdy uzyje tych slow minus na kartce, ale niestety sie to nie sprawdza bo on drze ta kartke jak dostanie minsua.Ustalilam z nim wczesnije za co dostaje plusy i minusy. Karą dla niego to,że nie uczestniczy w zabaiwe, nie jest karą.


Wróć do „Edukacja wczesnoszkolna”

cron