Pytanie mam - opracowujecie jakąś regułę ortograficzną, dajmy na to - pisownię z ó wymiennym na o, a, e. Jaką ilość wyrazów, jednorazowo, dajecie do opracowania, opanowania?
Reguły poznajemy i wymagam znajomości. Wyrazów do opracowania nie daję. W różnorodnych ćwiczeniach je stosujemy. Nowe reguły sprawdzają się na dyktandzie z komentowaniem.
Muszę zrobić obrazki. Są różne rodzaje fiszek. Uczeń ma zadanie (można indywidualizować). Po wykonaniu sprawdzamy, kto ma źle poprawia. Są też takie, gdzie podajesz prawidłową odpowiedź i po wykonaniu polecenia każde dziecko samodzielnie sprawdza. Fiszki wykorzystam w motywacyjnej grze dla klasy. Mam krainę "Jaskinia ortografii", to będą zdobywać punkty i żetony.
Genialne ;] Muszę coś takiego zrobić ;] A możesz opowiedzieć więcej o Jaskini Ortograffi? Sama planowałam motywować dzieciaki zbieraniem jakiś żetonów i zdobywaniem sprawności z różnych edukacji.
Można i to przemyśleć. Autorką metody jest Maria Guśpiel. Metoda nazywa się "kolorowe wyrazy". Jest też książka tej autorki o literkach z ogonkami. Dobrze się sprawdza u dzieci, u których występują tzw. dyftongi (wynikają z mowy) typu czytajom, idom, nie wiedzą gdzie napisać ą a gdzie om.