Postautor: iskra » 2015-08-24, 15:09
Ale ten plan wynikowy muszę sama stworzyć, a np. nie wiem kiedy, jakie i w jakim czasie dziecko powinno posiadać wiadomości.
Zastanawia mnie jeszcze coś. Ostatnio coraz więcej dzieci posiada jakieś orzeczenia, opinie z poradni itp. Powiedzmy, że ktoś przyniesie jakąś opinie z poradni. Ona jest dla mnie, tylko dla moich informacji i mojej pracy? A jak wygląda lub czego dotyczą jakieś opinie czy orzeczenia, z którymi powinnam dalej coś zrobić? Miałam w zerówce chłopca wymagającego wczesnego wspomagania rozwoju, nie słyszał na jedno ucho, niedowidział. O ile się nie mylę, taka pomoc jest możliwa do czasu pójścia dziecka do szkoły, do 8 lat. Czyli w pierwszej klasie już nie ma tego wspomagania? W mojej szkole w klasie 2 był nauczyciel wspomagający. Kiedy jest potrzeba takiego nauczyciela? Podobno przynajmniej 3 uczniów powinno mieć jakieś orzeczenie? Ale jakie? I czy jeśli kiedykolwiek zauważę, że dziecko może np. mieć jakieś trudności z nauką, zachowaniem, jakieś podejrzenia itp, czy powinnam skierować do poradni, czy jakoś inaczej się takimi sprawami zajmuje.