Zadawanie zróżnicowanych prac domowych

czyli miejsce, w którym dyskutujemy o pracy w klasach I-III

Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe

Awatar użytkownika
dushka
Posty: 3940
Rejestracja: 2006-08-03, 19:39

Zadawanie zróżnicowanych prac domowych

Postautor: dushka » 2015-11-01, 14:52

Dziewczyny, czy zadania domowe różnicujecie, czy wszystkie dzieci dostają to samo?

hanamat
Posty: 270
Rejestracja: 2008-03-29, 18:07
Kto: nauczyciel
Przedmiot: Zajęcia zintegrowane
Lokalizacja: wielkopolskie

Re: Zadawanie zróżnicowanych prac domowych

Postautor: hanamat » 2015-11-01, 17:51

W tym roku uczę w klasie 1 i różnicuję teksty do czytania oraz pisania.

Awatar użytkownika
linczerka
Posty: 4469
Rejestracja: 2011-11-04, 19:49
Kto: nauczyciel
Lokalizacja: Polska

Re: Zadawanie zróżnicowanych prac domowych

Postautor: linczerka » 2015-11-01, 18:07

Zazwyczaj różnicuję. Jakościowo lub ilościowo.
Uwzględniam stopień trudności i możliwości dzieci .
Trzeba umieć iść słoneczną stroną życia

Awatar użytkownika
dushka
Posty: 3940
Rejestracja: 2006-08-03, 19:39

Re: Zadawanie zróżnicowanych prac domowych

Postautor: dushka » 2015-11-01, 19:24

Hanamat, teksty różnicowałam również w 1 klasie (trudno tego nie robić, gdy 3 dzieci czytało zdaniami od początku), natomiast w tym roku niemal wszyscy dostają to samo, z wyjątkiem 2 osób z problemami rozwojowymi.

Linczerko, mnie chodzi zwyczajnie w świecie o poziom trudności :/ No nie ma szans, mam 3 osoby, które nie są w stanie poprawnie policzyć na liczydle nawet w zakresie 30. Co z tego, że rozszerzyliśmy już do 100 zakres, kiedy nie dają rady. Mam wrażenie, że im potrzeba nie ciekawych, różnorodnych zadań, a jedynie - żmudne ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu.

Awatar użytkownika
linczerka
Posty: 4469
Rejestracja: 2011-11-04, 19:49
Kto: nauczyciel
Lokalizacja: Polska

Re: Zadawanie zróżnicowanych prac domowych

Postautor: linczerka » 2015-11-01, 19:55

Ależ same ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu wcale nie muszą być żmudne.
Już samo uatrakcyjnienie form zmotywuje dzieci.
Trzeba umieć iść słoneczną stroną życia


Wróć do „Edukacja wczesnoszkolna”