Moderatorzy: Basiek70, służby porządkowe
linczerka pisze:Pozwolę sobie zauważyć, że są to ogólne zasady postępowania z dzieckiem nadpobudliwym.
Nie bardzo rozumiem: "Wydawania jednego polecenia jednocześnie".
laurko, co jest w opinii konkretnie o dziecku?
Aktualne trendy terapeutyczne wskazują na dostosowanie w zakresie zasad prezentacji materiału oraz form sprawdzania wiedzy i umiejętności.
Skopiowane, ale o coś takiego chodzi:
Dostosowania w zakresie:
"1. Zasad prezentacji materiału:
•wyznaczanie uczniom konkretnego celu i dzielenie zadań na mniejsze możliwe do zrealizowania etapy,
•wydawanie jasno sprecyzowanych poleceń,
•przekazywanie treści w jasnej, prostej i krótkiej formie,
•wzmacnianie wszystkich przejawów pożądanego zachowania,
•pomaganie uczniowi w skupieniu się na wykonywaniu jednej czynności,
•zmniejszanie materiału przepisywanego z tablicy do zeszytu,
•wzmacnianie motywacji do nauki,
•poświęcanie dziecku więcej czasu niż innym uczniom,
•zachęcanie do zadawania pytań,
•pobudzanie zainteresowań ucznia, angażowanie ucznia w bardzo konkretne działania,
•przypominanie o istniejących regułach, wyciąganie konsekwencji po kilku przypomnieniach,
•skupianie uwagi dziecka na tym, co najważniejsze (wyróżnianie kolorem);
2. Form sprawdzania wiedzy i umiejętności:
•zadawanie prac domowych sformułowanych w sposób jasny i przejrzysty,
•zadawanie zadań krótkich i urozmaiconych,
•zadawanie do domu tyle, ile dziecko jest w stanie wykonać samodzielnie,
•dzielenie zadań i prac domowych na mniejsze zadania cząstkowe,
•dzielenie dłuższych sprawdzianów na części,
•sprawdzanie stopnia zrozumienia wprowadzonego materiału,
•przypominanie o sprawdzianach, testach i pracy domowej
Oczywiście dostosowania wynikają z opinii, toteż mogą zawierać inne formy i sposoby.