Postautor: wolnik88 » 2016-08-06, 21:04
Dziewczynka była skierowana do poradni w po I semestrze. Ja otrzymałam tylko krótką informacje od mamy dziewczynki zaraz po badaniu (koniec roku szkolnego). Opinie z poradni otrzymam dopiero we wrześniu. Z moich obserwacji wynika, że ma ona problemy przede wszystkim z percepcją słuchową. Jeśli chodzi o percepcję wzrokową jest dobrze. Potrafi bez problemów odnaleźć różnice w obrazkach, wskazać odpowiednie kształty, przenieść obrazek np w mniejsze kratki itp. Czasami jednak zdarza się, że pisze litery i cyfry odwrotnie.
Problemy, które zauważyłam:
- nie głoskowała, ale sylabizowała
- miała problem z zapamiętaniem liter
- zapamiętaniem dni tygodnia, pór roku, miesięcy
- mylenie pojęć: jutro, wczoraj
- problemy z zapamiętaniem alfabetu
- zapamiętanie tekstów piosenek i wierszyków
- proste wyrazy przeczyta, ale muszę jej pokazać podział na sylaby, ale przy sylabach, które składają się już z 3 liter tworzy inne sylaby a później wyrazy (nawet takie jakie nie istnieją.)
Dziewczynka jest inteligenta. Potrafi sobie radzić w przypadku gdy ma krótki tekst i ma go połączyć np. z obrazkiem. Jednak gdy jest sam tekst ma duże problemy. Starałam się ja chwalić za każdy sukces i powoli zaczęła zgłaszać się to czytania krótkich tekstów. Jednak to bardzo trudny i długi proces..
Jeśli chodzi o mowę, jest ona nieprawidłowa - seplenienie.